TDC mobilt bredbånd og IPAD | YouSee Community

TDC mobilt bredbånd og IPAD

Vis første besked

44 Kommentarer

Men jeg skal stadig betale et eller andet for denne "nød løsning"? Eller kan jeg få det HELT gratis?

Hvad så? Nu gik der en måned mere uden noget nyt...!!!???

Omdømme 6
Hej xlipower

Jeg har et lille spørgsmål til dig  Glad humørikon

Det er nemlig sådan, at jeg syntes du skal have det svar, du efterlyser i indlægget. Noget nyt. Og det kan jeg godt prøve at hjælpe dig med at få. Selv om jeg kan se at Chris har skrevet med dig tidligere her i tråden. Det er efterfølgende du med måneds mellemrum efterlyser noget nyt Blinkende humørikon

Så kommer 48.000,- kroners spørgsmålet. Hvad er det du gerne vil have nyt om. Og det skriver jeg ikke for at spille dum, men fordi jeg har læst tråden igennem og ikke umidebart kan se hvad det er. Jeg er nok lidt tungnem. Så inden jeg går videre med dit spørgsmål, vil jeg bede dig om lige at fortælle mig det, så jeg kommer tilbage med det rigtige svar - og du ikke skal vente endnu en måned Humørikon flov

God weekend, når du når dertil

Hilsen

Hej
Jeg bidrager gerne - jeg har oprindeligt oprettet tråden!
Hvornår får vi TDC play app'en til at virke med de dyre mobilt bredbånd abonnementer? og ikke kun det 'lille' abonnement!! Vi andre betaler også for det!
Ja sådan cirka lige præcis det som c-runner beskriver.

Jeg har en iPad 3G, og jeg har et TDC simkort med internet abb. som, hvis jeg brugte det som internetadgang på en pc via et USB modem eksempelvis, ville give adgang til TDC Play.

Men når simkortet benyttes i min iPad, og jeg forsøger at spille musik på TDC Play app., så får jeg meddelelsen at jeg skal være TDC kunde for at benytte Play - Men hey hov, det er jeg jo, og der TDC Play er skam inkluderet i abb..

Så det jeg søger svar på er - Hvornår bliver det muligt at installere Play app og bruge den, når man kun har internet abb. - Og svaret med at jeg kan gå ned og købe et ekstra tale abb. duer ikke for mig. Jeg har et TDC abb., og det er nok. Eller det burde det i hvert fald være..

Omdømme 4
Badge +1
Bemærkning til Patricks svar, TDC Forum administrator:

Hvordan kan du være i tvivl om hvad "noget nyt" er? Du skriver selv, at du måske er lidt tungnem, og det må jeg nok give dig ret i. I denne tråd har Chris svaret :

TDC arbejder på det, og det kommer nok en løsning efter sommer = Efter sommer 2011. Nu skriver vi februar 2012.

Er der en løsning? = Noget nyt i denne sag? = Er TDC kommet videre?

Håber det hjælper dig til,  at forstå indebyrden af "noget nyt", og at du måske har et svar, der kan bruges til noget.

Mvh

Men er da rart at vide at der er et svar liiige på trapperne nu... Eller...?
Omdømme 6
Hej Alle

Grunden til jeg spørger ind til hvad det er der skal komme svar på, er at I har fået et svar.

I bryder jer bare ikke om hvad svaret er. Glad humørikon

Og I kommer til at vente lidt endnu med dato for hvornår tingene kommer, for vi ved det ikke.

Og til iMac, så bemærk, hvis du læser hvad Chriz har for længe siden, at der ER svaret på spørgsmålet. Blinkende humørikon

Det er ikke et krav fra TDC, at PLAY ikke skal kunne bruges med visse abonnementer.

Men når Apple vælger at lave sin egen DRM og PLAY i øvrigt koster kassen for Apple i tabt salg på iTunes, så bliver Apple meget tung at danse med for TDC.

Det er altså ikke fordi der sidder en i TDC som syntes at PLAY ikke skal virke med iPad, eller det abonnement du putter i den.

Jeg kan igen skrive, at PLAY er gratis. Også den trafik du bruger til at hente musikken med.

Hvis ikke TDC er sikker på at du bruger en TDC forbindelse, får du ikke lov at bruge PLAY. Hvis du f.eks har en Telia forbindelse og du bliver takseret for forbrug når du bruger PLAY, vil du få en regning for det. Også er det jo ikke gratis mere. Overrasket humørikon

Udover Apple, så har vi også kontrakter med pladeselskaberne, der meget omhyggeligt specificerer hvordan musikken på Play må benyttes (læs bl.a.: hvilke abonnementer). Humørikon flov

Der er altså mange brikker, der skal falde på plads, så I må lige vente og se, at der kommer hvad der er lovet. Det er bedre at få det færdigt og testet, end sendt af sted "efter sommer" og så virker det ikke helt.

Glad humørikon

Håber på lidt tålmodighed endnu, det skal nok blive fulgt op på.

Hilsen

Omdømme 4
Badge +1
Jesus, du bruger virkelig mange smileys........:smileymad. Uforståerlige, enten man mener noget, eller så skal man lade vær!

Så kan du måske også læse et andet svar fra mig?

/t5/TDC-Play/Tdc-Play-på-Mac/td-p/6719

Sv: Tdc Play på Mac !Indstillinger onsdag

Ja, Jacko, så fik du jo et svar...

Jeg er selv Mac-brugere, og har fulgt med i debatten om TDC Play og Mac, siden 2009, da jeg skiftede tilbage til Mac, efter nogle år med Windows.

I starten skrev TDC, at de arbejdede på sagen, og resultatet blev, som vi alle ved, streaming til Mac-brugere.

Jeg har fuld forståelse for, at musikken skal være beskyttet, for at forhindre kopiering. Kunstnerne skal have betalt for deres værker, og jeg udgår da fra, at TDC betaler musikbranchen. En udgift, som alle TDC´s kunder er med til at betale.

Nu får vi kunder, kun mulighed for DRM-beskyttet wma, og når man søger information på Google, står det ganske klart, at det format, kun kan bruges af Windows Media Player.

Så er det, vi Mac-brugere spørger os - hvorfor kan vi ikke få DRM-beskyttet musik fra TDC som kan afspilles iTunes? Vi er også med og betaler!

Efter at have læst meget om emnet, i dette og andre forum, må jo konklusionen være, at det er Apple ikke særligt interesserede i - i hvert fald ikke uden at få ordentlig erstatning. 

Hvis andre musik-tjenester fik mulighed for at "sælge" musik, der kan bruges i iTunes, taber jo Apple Store en hel del kunder. Derfor, tror jeg, at TDC tit skriver, at det er et problem hos Apple og ikke TDC. Det giver jo lidt mening.

Apple proklamerer tydeligt, at de er imod piratkopiering, og prøver at beskytte kunstnerne gennem sin restriktive politik. Men der findes software, der klarer Apples DRM.

DRM-protected wma-filer er "et krav fra musikbranchen" (citat fra TDC-ansat), men - der findes software, der klarer Microsofts DRM.

Microstofts pris for deres "koder" er måske det, TDC vil betale. Apples pris, er nok højere, og det vil ikke TDC betale - og i sidste ende, ville det blive dyrere for os kunder, hvis Mac-brugere også fik mulighed.

Microsoft har jo ikke meget at miste (på trods af, at de også prøver at skabe en "musik-butik"). Men, de bidrager samtidig med (eller standser i hvert fald ikke), at Windows-brugere nemt kan kopiere DRM-beskyttet musik ulovligt og distribuere videre.

Så meget for "musikbranchens krav"! Argumentationen holder ikke, efter min mening.

Hvad gør vi Mac-brugere så - ja, vi byder på det overskud, Mac-computere giver os, er glade for at være fri fra Windows, og betaler for musikken.

Eller, bruger vores overskud til kreative løsninger.

NB! - dette indlæg er kun gætterier, jeg har ikke kendskab til evt. forhandlinger mellem TDC og Apple, eller at de overhovedtaget er fundet sted.

Mvh

Det er fint nok at 'Apple forhindre det' - men hvorfor virker det fint på min kærestes iPhone med TDC tale+internet abb med play inkluderet, men ikke på min iPad med 3G med TDC bredbåndsabb med Play inkluderet. Jeg forstår simpelthen ikke at det ikke kan fungere på en iPad når det kan på iPhone, begge med TDC simkort med Play inkluderet - Apples regler eller ej...
Omdømme 4
Badge +1
Jo, det fungerer, bare ikke med TDC Play app. Du skal bruge "streaming", som til en alm. Mac - dog ikke Safari. Fungerer fint med Puffin på iPad. Koster 6 kr i februar.

P.S - din iPad er en computer - OG, vi kan jo bare lade vær med at bruge TDC - nu har jo Spotify åbnet for helt nye muligheder - billigt, enkelt, og det fungerer på alle enheder!

Jeg kan ikke bruge TDC Mobil til min iPad, da der ikke er dækning - Nordsjælland til Kbh. Håbløst!

Bemærkning til Patrik, igen: Svar fra Chriz aug 2010: "Mini-produktet er forløberen til at give adgang på iPad. De øvrige Mobil bredbånd følger efter sommerferien"

Patrik skriver:

"Grunden til jeg spørger ind til hvad det er der skal komme svar på, er at I har fået et svar.

I bryder jer bare ikke om hvad svaret er. :D

Og I kommer til at vente lidt endnu med dato for hvornår tingene kommer, for vi ved det ikke.

Og til iMac, så bemærk, hvis du læser hvad Chriz har for længe siden, at der ER svaret på spørgsmålet. ;)

Ja, Chriz skriver i 2010: "Mini-produktet er forløberen til at give adgang på iPad. De øvrige Mobil bredbånd følger efter sommerferien"?

Noget nyt?

Omdømme 4
Chriz har også trukket i land i efteråret 2011 da de kommercielle produkter ikke kunne leveres. Vi arbejder stadigvæk på en løsning som tilgodeser både rettighedshavere og forretningen.

DBH

C

Omdømme 4
Badge +1
Kære Chriz - dette er en ganske forvirrende diskussion, og svarene er "god dag økseskaft" - her savnes logik. Standardsvar som "tak for din henvendelse, men..." kan næppe bruges til noget, jo, måske til at lukke en debatt?

Tidligere svar fra dig: - Mini-produktet er forløberen til at give adgang på iPad. De øvrige Mobil bredbånd følger efter sommerferien.

Skal det tolkes som at, Mini-produktet stadig giver adgang, men ikke andre større/højre abbonementer. Og, i så fald, hvor ligger begrænsningen fra "mini til stor"? Her ville det være til stor glæde for mange, at forstå forskellen - at det ene abbonement giver adgang, men det andre gør ikke.

Hvordan tilgodeser man rettighedshavare bedre, med et abbonement foran et andet?  

Mvh

Lige mine ord iMac - Jeg bliver sgu mere og mere forvirret. Har lige betalt min regning for et kvartal mere uden play... Var godt nok meget tæt på at finde ud af at få opsagt det ved samme lejlighed.

Omdømme 4
det er et krav at det er enten web adgang eller mobiladgang for de mobile bredbånd. Ikke både og. Derfor er der et abonnement som giver mobil adgang til play i erkendelse af at der er et behov for det.

jeg har tidligere været ude med en løsning som blev trukket i land igen, derfor kommer der ikke lovning om en endelig åbning, før den er endelig klar og leveret.

DBH

C

Omdømme 4
Badge +1
Jesus..., Chriz, du bliver ved...? Hvor finder vi - vi som afventer en forklaring på/et svar på, forskellen på mini-proukt og andre abbonement.

Chriz skriver: "det er et krav at det er enten web adgang eller mobiladgang for de mobile bredbånd. Ikke både og. Derfor er der et abonnement som giver mobil adgang til play i erkendelse af at der er et behov for det. jeg har tidligere været ude med en løsning som blev trukket i land igen, derfor kommer der ikke lovning om en endelig åbning, før den er endelig klar og leveret." 

God dag økseskaft! Har du selv læst det, inden du postede det?

Gidder du bare ikke lade være med, at svare i den tone -  eller hvis du nu endelig skal svare - gør det reelt. TDC kunder er ikke mindre begavede!

Enig!
Jeg har langt om længe taget mig sammen til at flytte mit abonnement til en anden udbyder!
Hurra for spotify!
Hey Måske er jeg svine heldig, men jeg har fået TDC-Play til at virke på iPad. Jeg har iPad 1, TDC HomeMobil abonnement og bredbånd/WiFi fra Telenor. Først slog jeg WiFi fra på iPad og startede Play, indtastede mobilnummer og trykkede aktiver. Så flyttede jeg SIM kort over i en iPhone. Startede også her Play (som ikke var aktiveret), indtastede mobilnummer ok trykkede aktiver. Ventede til aktiverings PIN blev modtaget og flyttede SIM retur til iPad. Her indtastede jeg den modtagne PIN. Herefter er det fed lykke og god musik flyder ud af højttalerne Glad humørikon Efterfølgende har jeg slået WiFi til igen. Jeg gætter på at WiFi måske skal slåens fra igen på et tidspunkt hvis Play finder på at verificere at mobil abonnementet stadig er gyldigt. Håber det også virker for jer andre.
Med fare for at gentage mig selv - - -

Noget nyt, chriz??

- for at præcisere da jeg tidligere er blevet beskyldt for ikke at stille et præcist spørgsmål i denne tråd:

Kan jeg snart bruge mit TDC MOBILT BREDBÅND som INKLUDERER PLAY ADGANG på min iPAD 3G 64GB uden at app kommer frem og på det groveste påstår at jeg ikke er tdc kunde eller ikke har play adgang eller hvad f*ck den nu skriver...? 

Besvar