TDC mailsupport

• tma
  • 0 kommentarer
Har prøvet at installere TDC mailsupport i forbindelse med overgangen til ny mailserver. Men jeg får denne fejlmeddelelse når jeg kører programmet:

RUNTIME ERROR couldn't locate runtime module: mdm.Dialogs

Og så ellers blot en sort skærm.

Er der noget der er gået galt i installationen? Kan nogen mon hjælpe?

(jeg skal over på den nye server senest den 21/12!)

10 Kommentarer

Omdømme 4
Hej tma

Har du prøvet at kigge på det her link?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18354

hilsen bbs

Hej bbs - tak for svar

Ja, det er der jeg har hentet mailsupport programmet og installeret det, men det funger altså ikke!

Omdømme 1
Hej tma

Jeg suplerer lige bbs's svar.

På siden som bbs linker til, står der: "For at bruge TDC Mailsupport, skal du have en TDC Mail."

TDC Mailsupport bruges til opsætning af en TDC-mail-konto på et postpogram, du har installeret på din pc.

Hvis du har en TDC-mail, hvorfor vil du så bruge en anden server?

Jeg kan ikke lige finde ud af hvad du mener.

Måske kan jeg heller ikke selv finde ud af hvad jeg mener -Glad humørikon

Jeg har fået denne mail fra TDC og prøver efter bedste (ringe) evne at finde ud af hvad jeg skal gøre:

Opsætningen af dit mailprogram skal ændres, hvis du fortsat skal kunne sende mails
For at hindre misbrug af din mailboks til spredning af for eksempel spam, skal du have ændret opsætning i dit mailprogram. I løbet af de seneste 2 måneder har du afsendt mails via mailserveren smtp.mail.dk. Det skal nu ændres til mailserveren asmtp.mail.dk. Ændringen betyder, at man ikke kan afsende mails uden godkendelse med mailkontoens brugernavn og password.

Hvornår skal det ændres
Du skal ændre opsætning senest d. 21.12.2011. Efter denne dato er det ikke længere muligt for dit mailprogram at sende via smtp.mail.dk

Sådan ændrer du opsætningen af dit mailprogram
Med TDC Mailsupport, får du automatisk sat dit mailprogram rigtigt op. Du kan også lave ændringerne manuelt. På tdc.dk/mail finder du TDC Mailsupport samt vejledningerne til manuel opsætning.Mangler du passwordet til din mailboks, kan du, hvis du bruger TDC Webmail, angive et nyt password under Indstillinger.
Omdømme 1
hej igen

Du har stadig din postkasse på TDC's server.

Brevet du har modtaget, betyder at du skal rette i opsætningen i din tdc-konto i dit postpogram på din pc.

Hvis du kun bruger webmail , altså tilgår din postkasse via din broser skal du ikke foretage dig noget.

http://mail.tdc.dk/ (måske er det derfor du ikke kan få mailsupport til at virke.)

Mailsupport programmet burde virke hvis du har et af følgende postpogrammer på din pc: Outlook Express, Windows Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook og Windows Live Mail.

Jeg har fundet en anden side med en forklaring til mailsupport.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18354 

Inden du henter og installerer mailsupport, skal du lige finde linket der hedder "Reparer Mailkonto" Prøv at klikke på det og læs der hvad mailsupport-pogrammet kan gøre for dig.

Find og klik på "hent mailsupport" - klik på "Kør"

Der bør vises et rødt flag ud for din konto. Klik på reparer.

Hvis ikke det virker, skal du foretage ændringerne manuelt. Skriv venligst hvad dit postpogram hedder.

Hej Maja

Tak for din hjælp, men jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg bruger Microsoft Outlook som postgram! Når jeg klikker på "hent mailsupport" og "kør", så sker der ikke noget, sort skærm og derefter en fejlmeddelelse "runtime error - couldn't locate rutine module mdm.Dialogs"

Kan jeg gøre det manuelt? Hvis jeg går ind på Egenskaber for pop.3.mail.dk under Funktioner/Internetkonti og der ændrer Udgående post smtp.mail.dk til asmtp.mail.dk - er det tricket?

Omdømme 1
Hej tma

Jep - men du skal ændre lidt mere.

På fanebladet avanceret skal der ud for udgående post stå 587

Outlook ekspress9

Og du skal markere ud for "min server kræver godkendelse"

sikker godkendelse

Og så burde den være i orden. Prøv at sende en mail til dig selv.

Hej Maja

1000 tak for hjælpen - det virker.

Fortsat god jul og godt nytår!

Omdømme 1
Tak - I lige måde.Glad humørikon

også tak herfra - så fik jeg det også til at virke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)