TDC mail via iPad

Hej
Det er lykkedes mig at få indbakken på iPad til at hente mails, men den vil ikke sende. Jeg har forsøgt at skrive både asmtp og smtp efterfulgt af brugernavn og adgangskode - dette gælder både den jeg normalt anvender til at logge på TDC mail og kundenr og password som jeg fik af TDC da jeg oprettede mig (brugeroplysninger). Følgende fejlbesked kommer : forbindelsen til serveren til udgående post smtp@mail.dk blev afbrudt. Du kan konfigurere ekstra servere til udgående post i indstillinger
Er der nogen der ved hvordan dette løses ?
Hilsen Simon

5 Kommentarer

Omdømme 3
Hvilken forbindelse er du på når du prøver at sende.

For at sende via TDC´s smtp-server, skal du være på en TDC forbindelse.

Og smtp-adressen er  asmtp.mail.dk   altså . (punktum)  og ikke  @ som du skriver i dit indlæg.

Tak for svar. Jeg har nu rettet til asmtp.tdc.dk, men det virker fortsat ikke. Jeg kører trådløst via vores tdc hjemme netværk.

Fejlmeddelelse er:

Kan ikke sende post. Forbindelsen til serveren til udgående post "asmtp.tdc.dk" blev afbrudt. Du kan konfigurere ekstra servere til udgående post i indstillingerne > E-post, kontakter, kalendere.

Jeg har under SMPT anført som primær server: asmtp.tdc.dk , hvilket således også er værtsnavn. Brugernavn og adgangskode er ikke udfyldt, da der står at dette er valgfrit. Brug SSL er slået fra og der er ikke valgt noget under godkendelse.

Håber dette giver mening og nogen har løsningen :-)

Omdømme 3
Hej

1.

Du skal aktivere "Udgående server kræver godkendelse"

BrugerID er din mail-adresse

2.

Nu er det vel en TDC mailadresse du forsøger at oprette, og ikke fx. en GMail ?

Tak for svar

Ja det er efter TDC vejledning jeg forsøger

Hvor aktiverer man udgående server kræver godkendelse ?
Omdømme 4
Badge +1
Hej Simonmo,

det skal ikke stå asmtp.tdc.dk, men asmtp.mail.dk ved SMTP.

Der findes ikke godkendelse til udgående server, kun til indgående på iPad.

Du finder "godkendelse" under Avanceret, og vælger "adgangskode"

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)