TDC Hometrio kører ustabilt og langsomt ??

Hej

Jeg har lige fået TDC Hometrio, og oplever i forhold til min tidligere udbyder, at nettet falder ud meget ofte, samt at den er mange minutter om at åbne alm. websider. Til tider kan den ligefrem vise "Internet Explorer kan ikke vise websiden". og efter flere forsøg lykkedes det endelig så at åbne websiden.

Jeg har en 20/2 forbindelse, som jeg også har haft før hos anden udbyder som ikke har været noget problem tidligere.

Det hjælper at resette routeren, men det holder ikke særlig længe...

Nogen der kender til dette og kan det være det udstyr der sidder i den anden ende der driller, eftersom jeg er blevet flyttet ??

Mine pingtider svinger mellem  31 - 143 ms på diverse sider

Mvh. Ronnie

10 Kommentarer

Omdømme 4
Det kan være din linje der har svært ved at holde en stabil forbindelse på 20Mbit

Prøv at kontakte kundeservice på 80808047 - og med dem låse din linje til fx. 15Mbit for at se om det løser dit problem

Ja var også min sidste løsning, men så må det jo betyde at det er TDC's router eller udstyr der er problemet når jeg ikke tidligere har haft det problem med anden router/udbyder.

Læste der var nogen der sagde man sku' slå wireless fra, det har jeg lige prøvet det hjalp ikke Overrasket humørikon/

Prøver at skrive til tdc i morgen for at se om ændre den til en lavere hastighed..

jeg har samme forbindelese/hastighed,   og det er fordi at din router genstarter, prøv at checke det næste gang der ingen forbindelse er Trist humørikon

Det er pga det er en skod router tdc har tilsendt sammen med din bredbåndspakke,  jeg overvejer kraftigt selv at investere i en bedre router, for det er vildt belastende når man gamer!

Ja det er faktisk korrekt, det gør den faktisk ret ofte, vil sige 1-2 gange i timen. og tager den jo nemt nogle minutter før den kører igen. Møg irriterende..

Kan de virkelig ikke lave nogle routere der virker optimalt? ...  lidt surt når man har været vandt til at køre med noget der bare virkede 100%. Trist humørikon

Omdømme 5
Hej RonnieA

Jeg tror ikke, at din HomeBox fejler noget Glad humørikon

Det er mere sandsynligt, at det er forbindelsen til centralen, der er ustabil Trist humørikon, da det erfaringsmæssigt kan få routeren til at genstarte i tide og utide.

Den ustabile forbindelse kan skyldes, at din bredbåndshastighed er lidt for høj i forhold til, hvad kobberforbindelsen kan klare, så jeg vil foreslå at du hurtigist muligt fejlmelder din linie ved at ringe til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 (http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449). Så kan TDC igangsætte en overvågning af din linie og forhåbentlig få løst problemet.

Mvh

Stephen

@stephen 

Og hvad skulle det hjælpe foruden at spilde mere af hans tid?

Jeg har været i røret i timevis til tdc support,  og er faktisk PISSESUR over at jeg nu igen har fået en regning på over 1000.kr  hvor de levere under halvdelen af hvad man bestiller!

Omdømme 4
Badge +1
phoney_orphant skrev:@stephen 

Og hvad skulle det hjælpe foruden at spilde mere af hans tid?

Jeg har været i røret i timevis til tdc support,  og er faktisk PISSESUR over at jeg nu igen har fået en regning på over 1000.kr  hvor de levere under halvdelen af hvad man bestiller!

Stephen har nu ret i det han skriver.

Hvis linjen er sat op til at trække mere end linjen kan trække, kan det resultere i at TDC Boxen genstarter.

Det kan derfor blive nødvendigt at ringe til TDC og få dem til at sætte linjen ned på en lavere hastighed. Kun TDC kan svare på om dette er tilfældet.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

det er vigtigt at være opmærksom på at med hometrio er der ikke flex hastighed.

Det er alt eller intet. Det vil sige at der på den anden udbyder måske har været en flex hastighed som giver mulighed for lidt luft til linien. Men det er da ultra vigtigt når man oplever ustabilitet, så kontakt os med det samme så vi kan få rettet fejlen.

mvh

Jan

Hejsa..

Tak for alle foreslag.

Kan godt se det med forbindelsen kan være ustabil ved for høj forbindelse, men undrer mig bare over at når jeg hidtil i over 10 år har kørt med samme forbindelse på samme kobberkabler bare med en anden udbyder - uden problemer - hvorfor sker det så nu efter jeg er overgået til TDC ? 

Så tænker jeg, enten er deres router ustabil, eller også er det centralen der driller, de har vel flyttet mig over i noget andet udstyr på centralen? Kan det ikke give problemer? så det er "den nye central" der ustabil ved samme forbindelse?

Det kører ok, nogle dage uden den genstarter, og andre dage kan den gøre det flere gange indenfor samme time.

Mvh.

Ronnie

Omdømme 5
Jeg håber problemet er blevet løst?

Vi havde i næsten et år problemer med dette. Flere fejlmeldelser osv., og man fandt ud af, at det var hastigheden, der skulle nedsættes.

Nu var forbindelsen stabil, men routeren genstartede stadigt i tide og utide og måtte resettes. Vi fik ny boks tilsendt, virkede ikke.

Slutteligt fik vi kørt vores forbindelse over på et andet kobberpar (så vi desuden i starten kunne høre støj fra vores naboers telefonsamtaler) og tilsendt endnu en ny boks (vDSL). Dette kobberpar sad i en central tættere på, og vi fik sat vores hastighed op.

- Alt har kørt upåklageligt nu i to-tre år, og støjen i telefonen holdt op et par uger efter.

Besvar