Svar

TDC HomeTrio Basic

• yak
  • 0 kommentarer
Overvejer køb af HomeTrio Basic og har ikke kunnet se svar på følgende:

Hvor stor er harddisken i boksen i GB ?

Skal man have et Plus-abonnement for at være sikker på, at kunne optage et program og samtidig se et andet program.

Jeg stiller spørgsmålet fordi det fremgår af oplysninger noget om 1 eller 2 TV-strømme. Hvad bliver leveret standard.

Der skal tilsluttes 2 eller max 3 TV.

svar til

yak

icon

Bedste svar af GTH 3 marts 2011, 14:34

Hej igen yak

Jeg kan godt forstå du bliver en smule forvirret. Det gælder også om at holde tunge lige i munden her  Glad humørikon

En Basic kan man med lidt ond vilje kalde for en "skrabet" Trio. Den inkluderer f.eks. ikke Familiepakken.

Den oprettes typisk kun med 1 session, men det kan dog godt lade sig gøre at få 2 sessioner med Basic (altså ingen Familiepakke) Så svaret må være JA - du kan godt få en Trio Basic, hvor du kan se en kanal og optage en anden samtidig - FORUDSAT du er i stand til at trække en liniehastighed på min. 8,5 mbit på din ADSL forbindelse Glad humørikon

Men jeg vil råde dig til at ringe til vores kundeservice. De har 100 meter eksamen i de forskelige TV Pakker - og de kan, når de kender din adresse, måle hvilken hastighed du kan trække. Så der kan du få et helt konkret svar.

Mvh Gitte

Se original

8 Kommentarer

Mit gamle analoge TV virker ikke mere.

Jeg har det koblet op på TDC Home Trio.

Nu har jeg fået nyt TV, men det skal blot have adgang til antennen.

Men den har TDC lavet om med et stik til optagerboksen.

Så hvordan forbinder jeg optagerboksen og det nye TV.

Samsung digitalt HDI.

Omdømme 5
Hej,

til din TDC box følgte der et HDMI kabel, det skal du sette i boxen og i TVet.

så skifter du dit TV over på HDMI, lige som du skulle stille dit gamle tv over på scart eller AV.

det står beskrevet i din opsetnings vejledning til home trio, og i vejledningen til dit TV.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/20090903/instalvejl_m_harddisk.pdf

og en vejledning til hvordn du skifter dit Tv på den rigtige kanal.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22104

Omdømme 3
Til yak - og det oprindelige spørgsmål om Trio Basic

Harddisken i de Digitalmodtagere vi leverer nu er på 320 GB.

Du skal have Plus abonnement for at være i stand til at optage, pause og spole.

Hvis du har 1 session kan du kun optage den kanal du ser.

Hvis du har 2 TV sessioner kan du se én kanal samtidig med du optager en anden

HomeTrio Basic er med 1 session - primært tiltænkt de kunder der bor for langt fra centralen til at trække den hastighed der kræves til almindelig HomeTrio med 2 eller flere sessioner.

Håber det besvarer dine spørgsmål

Mvh. Gitte

Mange tak for svaret. Det var hvad jeg manglede

yak

Til Gitte.

Jeg manglede alligevel lige noget.

Er det rigtigt opfattet, at hvis man har HomeTrio Basis med plus-abonnement er i stand til at se en kanal samtidig med at man optager en anden ?

eller kræver det under alle omstændigheder HomeTrio

Omdømme 3
Hej igen yak

Jeg kan godt forstå du bliver en smule forvirret. Det gælder også om at holde tunge lige i munden her  Glad humørikon

En Basic kan man med lidt ond vilje kalde for en "skrabet" Trio. Den inkluderer f.eks. ikke Familiepakken.

Den oprettes typisk kun med 1 session, men det kan dog godt lade sig gøre at få 2 sessioner med Basic (altså ingen Familiepakke) Så svaret må være JA - du kan godt få en Trio Basic, hvor du kan se en kanal og optage en anden samtidig - FORUDSAT du er i stand til at trække en liniehastighed på min. 8,5 mbit på din ADSL forbindelse Glad humørikon

Men jeg vil råde dig til at ringe til vores kundeservice. De har 100 meter eksamen i de forskelige TV Pakker - og de kan, når de kender din adresse, måle hvilken hastighed du kan trække. Så der kan du få et helt konkret svar.

Mvh Gitte

Tak for dit svar Gitte.

Når jeg blev lidt forvirret var det også fordi at jeg, inden du kom med dit første svar, faktisk havde været i tlf. kontakt med Kundeservice. Jeg er sommetider en utolmodig personage.

Nå, men her spurgte jeg direkte til, hvilken liniehastighed der kunne leveres på den her relevante adresse.

nemlig Ellknorsvej 1,1 t., 2920 Charlottenlund, og fik svaret at på denne adresse kunne der leveres 2o mb, og det var rigeligt til opfyldelse af kravet om "se og optag", endda også til en Multirooms-løsning.

Og det ville helt fint med HomeTrio Basis.

Det kan jeg så forstå, at du også er enig i.

m.v.h.

yak

Omdømme 3
Hej yak

Jamen så lyder det jo til at du kan få den ønskede løsning. God fornøjelse med produktet.

Hvis du markerer dit spørgsmål som løst, kan det være en hjælp til andre brugere her på Forum med samme spørgsmål.

Mvh. Gitte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P