TDC HOMEDISK/ONLINEBACK UP

Jeg har haft min TDC homedisk i et godt stykke tid nu, og jeg har været meget glad for denne meget nemme løsning.  Men Jeg har 2 problemer nu.

1.  Min homedisk står bare og blikker rødt på dens HD icon når den er færdig med at boot.  Den har kørt meget fint, men for ca. 1 uge siden kom jeg hjem fra job og kunne se at alt størm i huset har været væk.  Jeg starter min ting op som altid men min homedisk starter ikke op efter den har haft strøm tab.   Jeg kan stadig log in i menuen og jeg kan også sætte den til at scan efter fejl på disken.  Den finder ingen fejl men det en MEGET langtsom.  Jeg kan se næsten alle mine mapper på NAS disken men der går 2-3 min hver gang jeg prøver at komme ind i mappe.  Jeg kan godt åbne nogle af mine billeder filer men det tager nemt 1min at åbne en fil på 200-300Kb.   Jeg har prøvet om jeg kan kopiere fil fra min NAS til min pc uden held.   Jeg har læst på det på TDC side og jeg har læst den manual som Zyxel har lavet til deres NAS (den samme som TDC bruger)  og jeg er kommet frem til at det er min HD i NAS'EN der er død.  Jeg har haft ringet til TDC for at få hjælp og deres svar var at det nok var min pc der var fejl på. ( dette er jeg 300% sikker på at det ikke er og jeg har prøvet med min laptop som giver samme fejl.)   Det de så geren ville var at jeg skulle give mit TDC login til dem og så ville de få en tekniker til at se på min homedisk inden for 14 dage.  ( Jeg ønsker IKKE at give mit login et en person jeg ikke kender så denne person har adgang til mine private og firma filer via min online backup)  Er der nogle her som har en ide til noget jeg skal prøve for at få min NAS til at køre igen eller tror i lige som mig at det er HDD den er død?...   Og kan det passer at TDC ikke vil sende mig en bytte kasse til min homedisk uden at de skal have mit login.   

2. Nu hvor min NAS er død er jeg blevet bange for at miste filer og derfor vil jeg meget gerne download nogle af de ting som min homedisk har lavet online backup af.   Alt hvad der var på min NAS er også på online backupen.  Men når jeg logger in på min backup side så er alt MEGA SLOW.   nu har jeg prøvet her lørdag aften fordi jeg gik ud fra at der nok ikke var så meget trafik.   Men ZZzZzZzZZzzz   og hvis jeg går i mine billede mappe for at lave download af nogel af mine ting så går den total i frys hvis jeg prøver at download en mappe på meget over 2GB.  Kan det passe at man ikke kan sætte sin pc til at hente hele sin online backup ned eller bare nogle mapper.     Jeg var på ferie for 1 måned siden og der har jeg en mappe med 20GB billeder som jeg meget gerne vil have ned på min pc så jeg er sikker på at jeg har dem.  Denne mappe kan jeg ikke få lov at download.     (jeg er med at på den laver en zip før man kan download og det virker også fint med en mappe på f.eks 1,9GB)  Jeg har også prøvet at gå ind i min ferie mappe (den på 20GB) for at se om jeg kunne tage den ned ved at dele den op i flere små download.  Men igen er den mega slow når jeg prøver at gå ind i mappen og min browser kommer med en timeout inden jeg kommer ind.      Kan det passe at det system der køre online backup via en browser er så langtsom så man stort set ikke kan bruge det til noget?

2 Kommentarer

Hej

Min erfaring med download svarer til din erfaring. Efter min mening er det ubrugeligt og under standard.

Har nu returneret min HOMEDISK, da jeg ikke vil betale for så dårlig et produkt.

Jeg har nu valgt et andet og meget hurtigere online backupprogram til mine dokumenter (i stedet for TDCs manuelle backup til homedisken) og videoer, musik og billeder gemmer jeg på 2 generationer eksterne harddiske (1 gangs investering).

Blot for at fortælle, at du ikke er alene med HOMEDISK problemerne.

Bedste hilsen

Hvad f........ er det for et stavekontrolprogram der bruges her?  TDC langt under lavmål og horribelt venstrehåndsarbejde! :-(          

FIk den anden dag et opkald fra TDC og han kunne fortælle mig at der er problmer med online backup tilgang fra en browser.   Og de problemer jeg oplever er ikke kun mig.      

Jeg fik løst mit andet problem med min homedisk ved at få en ny.   Og alle data kom meget fint retur på min disk efter et par dage hvor den lavet download fra min onlone backup.  )så den del virker fint)

Besvar