TDC HomeDisk og CloudDisk udgår | YouSee Community

TDC HomeDisk og CloudDisk udgår



Vis første besked

46 Kommentarer

Omdømme 1
Spørgsmål om tilbuddet på Microsoft Office 365:

Når det oplyses at der kan hentes en produktnøgle, der gælder i 12 måneder, er det så 12 måneder fra det tidspunkt hvor nøglen hentes, 12 måneder fra det tidspunkt hvor Office 365 aktiveres med nøglen, eller 12 måneder fra tidspunktet hvor HomeDisk/CloudDisk udgik?

Er der en slutdato for påbegyndelse af udnyttelse af tilbuddet?

Hvis det abonnement, der gav adgang til tilbuddet opsiges, bliver Office 365 så inaktiv med det samme, eller sker det først når de 12 måneder er gået?

Hvis man får tilbuddet men ikke kan udnytte det, f.eks. fordi man har Microsoft Office 365 i forvejen, kan man så få kompensation på anden måde?

Omdømme 1
Jeg besluttede mig for at ændre mit abonnement og i den forbindelse at opsige min Secure-pakke for nogle uger siden. Men såvel sikkerhedspakken som Office 365 virker upåvirket på min computer. Jeg har ringet til Kundeservice flere gange, og de siger, at det er lukket ned, og at jeg ikke betaler for det mere (hvilket vil blive modregnet på min næste kvartalsregning). Det med betalingen kan jeg jo ikke kontrollere, men jeg kan se, at Secure-pakken ikke er lukket mere ned, end at den fungerer uden ændringer på min computer. Kundeservice siger, hver gang jeg ringer, at det kan de ikke forstå. Jeg efterlyser så, om der i set store TDC ikke findes en person, som kan gennemskue dette. Efter uden held at have spurgt i teknisk afdeling er svaret, at det er der nok ikke. Jeg har jo svært ved at tro, at det kan være rigtigt - men jeg ved omvendt ikke, hvordan jeg kommer videre.

Mvh

Karsten

Jeg er svært utilfreds med denne situation.

Man køber et "all inclusive"-produkt til at håndtere sine filer. Et års tid efter udgår appen til HomeDisk og erstattes med CloudDisk. Efter yderligere et års tid udgår hele pakken og erstattes med noget helt andet, som desuden kun indgår gratis i et år.

Det er noget frygteligt rod, og ikke godt nok!

Hvis man køber et nøglefærdigt produkt hos TDC med løbende abonnement, burde det være en selvfølge at dette produkt hele tiden opgraderes både software- og hardware-mæssigt. F.eks. med løbende udskiftning af gamle outdatetede routere og opdatering af softwaren uden gene for brugerne.

Hvis man alligevel skal igennem alt dette bøvl, er der ingen som helst grund til at fortsætte med jeres produkt.

Så kan man jo lige så godt selv købe en ekstern HD / NAS og backup hos f.eks. Google. De forbedrer løbende deres produkter med minimal gene for brugeren, så man kan beholde de samme systemer i årevis.

Det bliver lige nøjagtig hvad jeg har tænkt mig at gøre. Det er slut med at blive snøret ind i jeres midlertidige produkter.

Venlig hilsen

Claus Iversen

....brug det oprindelige firmware og skru det sammen så vi kan hente et program - og vupti har vi almindeligt dødelige fået et plaster på såret - jeg er ganske sikker på det kan gøres hvis viljen er der

Grumme, det har jeg allerede foreslået og fået afvist i en mail fra TDC.
[ironi on]

Det siger du ikke

[ironi off]

Jeg har nu prøvet at nulstille HomeDisken, så den kan bruges uden TDC's software. Det virker fint nok.

Der kommet ny officiel Google Drive Client pakke til Zyxel NSA310 (som HomeDisken hedder).

Det virker dog ikke. Jeg køber en Synology DiskStation i stedet (700 kr).

Hej Nikolaj... jeg har siden midt januar kæmpet en kamp med kundeservice og facebook support lige nøjagtigt med dette issue. Jeg har i dag sendt en lang klage til TDC af samme grund.

Mit problem opstod da jeg skulle hende min "kompensation" for CloudDisk. Linket virkede ikke. Frem og tilbage med kundeservicemedarbejdere som intet vidste om noget ... langt om længe får jeg at vide, at jeg skal logge ind via selvbetj. og derinde vil der være et link til produktnøglen. MEN DET ER DER IKKE !!!!!!

Idag har jeg siddet i røret med kundeservice i 25 min. for til sidst at få at vide af den meget forpustede søde pige, at jeg desværre nok har fået mailen ang. kompensationen ved en fejl ?!?!?!??!?! A WHAT  ?!?!?!?

Jeg har (haft) CloudDisk og har fået en mail om at grundet at I nedlægger det kan jeg få Office365 i et år som kompensation... nåh, nej det kan du ikke alligevel.... Det kan simpelthen ikke være rigtig... og sig ikke jeg skal kontakte kundeservice for de kan ikke hjælpe.... håber nu at jeg får noget ud af min klage og at nogle kompetente mennesker får fat i klagen....

Mvh

Christian

Hej Det er lige mine ord, har du fået et svar for TDC som kan bruges til noget?
Nope, de har ikke kunnet komme med en brugbar løsning eller forklaring. Jeg har talt med kundeservice 9 gange ud over den korrespondance der også har været og har fået 2-3 forskellige ikke brugbare undskyldninger. I fredags fik jeg så et opkald fra en lidt højere i hierakiet som kunne oplyse at de ikke kunne komme det nærmere men for at kompensere for min tid jeg havde brugt på problemet ville de tilbyde at give mig en kreditnota på 549 som er det et års ab koster hos MS. Så det var det jeg fik ud af det. Men sindssygt at TDC ikke kan komme med en forklaring på hvorfor mit link ikke findes eller virker. Og tænker hvor mange står lige i samme situation.
Hej Nikolaj

HVORFOR har jeg nu i stedet for HomeDisk (49 kr) AUTOMATISK fået et TDC Secure abonnement til 130 kr. pr. måned????

Det har jeg aldrig bestilt og har overhovedet ikke brug for.

HVAD SKER DER?

Hvorfor kan man ikke se One Drive, som et ekstra drev i stifinderen. Man kan jo ikke lægge f.eks sikkerhedskopier ind, hvis man ikke kan henvise til drevet.

Har One Drive liggende som en del af Windows 10. Her er der ingen problemer.

Kun med versionen fra TDC

Hej 

Jeg har benyttet TDC clouddisk som backup af billeder  og tror at det er en langsigtet 

løsning.

Jeg fik desværre ikke downloadet mine billeder i tide (travlt på arbejdet) og kan nu ikke tilgå dem.

Det er jeg sur over.

Det er for dårlig at lancere en løsning og så kort tid efter lukke den igen 

Stop så den slingre kurs...

En kunde der er ked af det ...I bør flytte de data til jeres egne diske og så lukke op!!

Jeg fik ikke downloadet mine fotos.

Er de nu væk ???

Vil I hjælpe ?

der er indbygget et password som ikke er dit tdc-login og har du ikke det kan du ikke umiddelbart bruge det, men jeg vil tro - ved det ikke - at du kan splitte kassen ad og tage disken ud og tilslutte den til en computer - så har du dine billeder hvis du er heldig og det kan lade sig gøre

hvis du ikke ved hvordan så få en nørdet ven til at hjælpe

hvis du i øvrigt mangler plads i en af jeres computere (stationære) kan du bruge de 500 gb i denne eller købe en usb-boks hos sandberg.dk for et par 100 kroner

og så får du lige en gammel vits - rigtige mænd græder ikke - de tager backup

sandberg.it er adressen

Prøv at kontakte ham her

http://www.tech-guy.dk/#!Turn-a-TDC-HomeDisk-into-a-Zyxel-NSA310/cr7f/561445870cf25fa7fe2a76dc
For at få dine billeder ud. Det hjælper ikke at tage disken ud.
Omdømme 1
Hej.

Har du stadig programmet NCReconnector.exe som blev brugt til at oprette et drevbogstav til HomeDisken automatisk? Programmet var installeret så det kørte automatisk ved start af computeren.

Hvis ja, kan man muligvis grave adgangskoden ud af dette program.

Åbn NCReconnector.exe med det indbyggede program WordPad (gøres ved at starte WordPad, vælg Filer > Åbn, vælg mappen med NCReconnector.exe, indstil boksen med filer til at vise alle dokumenter (*.*), og vælg derefter NCReconnector.exe. På skærmen vises nu noget, der ligner volapyk, men man kan (i hvert fald på den version, jeg har) finde frem til adgangskoden således:

1. Klik på Søg.

2. Indtast TDC HomeDisk

3. Klik på Find næste.

4. Klik på Find næste igen.

Kig nu på det, der vises i WordPad.

Står der en kode på 8 tegn efter teksten TDC HomeDisk og før teksten admin?

På min version af NCReconnector.exe gælder, at admin er brugernavnet og koden på 8 tegn er adgangskoden til mappeadgang på HomeDisken.

Åbn stifinder og find HomeDisken i kolonnen under netværk. Klik på HomeDisk og når der så vises en boks til brugernavn og adgangskode indtastes ovennævnte oplysninger.

Nu skulle HomeDiskens mapper åbnes (uden drevbogstav) hvorefter man kan arbejde med dem med stifinder.

Hej MS-Erik

Er det så ikke samme admin password for alle? Kan ikke forestille mig, at TDC har lavet et separat program til hver kunde?

Omdømme 1
mb04 skrev:
Hej MS-Erik

Er det så ikke samme admin password for alle? Kan ikke forestille mig, at TDC har lavet et separat program til hver kunde?

Hej.

Faktisk er programmet dannet lokalt da HomeDisken første gang blev installeret, så faktisk kan hver kunde godt have sit separate program.

Min adgangskode var j1aJj3a9 som godt kan oplyses da min HomeDisk nu er kasseret.

Du kan jo prøve om det virker.

Nå, nu døde min homedisk / NSA310 helt. Dvs., det lykkedes mig at omdanne den til en almindelig NAS/netværksdisk ved at fjerne TDCs software. Jeg hev strømstikket ud på den, fordi jeg skulle flytte nogle ting, og nu kan den ikke finde harddisken mere. Så hvis I skal slukke den, så husk at holde sluk-knappen inde først og vente på, at den lukker ned Glad humørikon  (Eller har der måske været en indbygget "død" her 1. marts??)

Besvar