TDC Homebox har en fejl...men TDC er ligeglad.

• Deltager
  • 2 kommentarer
Da mit gamle bredbånds udstyr pludselig en dag i August 2011 begyndte at blive ustabilt og med jævne mellemrum faldt ud og genstartede af sig selv, tog jeg kontakt til TDC fejlmelding.

Jeg præsenterede ham for problemet og hvad jeg havde af hardware:

1 stk. Siemens ADSL modem m/ ethernet udg.(gul) og en ekstra (blå) udg. til bredbåndstelefoni. 

1 stk. Linksys telfoniboks (lille grå ting) som min telefon var sluttet til

1 stk. Fritz router (min egen)

Vi blev hurtigt enige om at den hardware jeg havde var gammel og trængte til en udskiftning. Han præsenterede mig begejstret for TDC Homebox og sendte straks en af sted. 

Jeg installerede den fine Homebox og levede et lykkeligt liv i ca. 1½ måned. En Søndag aften omkring midnat var det pludselig slut med at connecte til min arbejdsserver. Jeg kunne ALT andet end at komme på min arbejdsserver. Det var som om at dens ip var blevet spærret af Homeboxen. Prøvede forskellige portscannere..men intet hjalp. Hvis jeg gik på min nabos netværk var der ingen problemer med forbindelsen til serveren.

Atter ringede jeg til TDC fejlmelding... "Det lyder sørme underligt"...var svaret. "Nå..vi sender dig en ny Homebox..så skal du bare se".

Den nye Homebox kom..og blev sluttet til. Alt kørte igen som en drøm.... i 1½ måned. Så lukkede den nye Homebox også ned for min arbejdsserver..præcis som den første, Søndag aften ved midnats tid.

Igen flere forsøg på løsninger..men intet hjalp. 

Nu synes jeg ligesom at jeg havde bøvlet nok med det her Homebox grej...så jeg tog den under armen og gik i min TDC Butik.

"Nej..du kan ikke få en ny Homebox her..den skal du bestille via fejlmeldingen".  Hmmm.... tænkte jeg. Jeg er egentlig heller ikke særligt interesseret i at få en Homebox igen... "Har I et bredbåndsmodem" ?.. "Ja..værs'go..så kan du komme på nettet med din gamle Fritz router". Super.. hjem og installere,- og internet har kørt perfekt lige siden.

MEN..Hov !!!  Det nye Motorola modem har jo kun eet Ethernet stik...der er ikke mulighed for at tilslutte min gamle Linksys telefon boks.... Æv.

Skrive til Fejlservice...ingen svar...skrive igen til Fejlservice... heller ingen svar.  Skrive til TDC Klage afd....efter laaang tid..endelig svar. "Du skal ringe til Fejlmeldingen".. Jo tak..fed hjælp.

Så ringede jeg til fejlmeldingen.. "Ahhh...jo da.. du skal da bare have et modem med 2 porte, så du kan forbinde din gamle Linksys boks". "Ingen problem...jeg får lige Kundeservice til at sende et nyt 2 ports modem til dig".

Hvad tror I der var i Posten dagen efter ?... Rigtigt gættet.. et Motorola modem magen til det jeg allerede har....med EEN port. Fremragende..TDC !!

Ringede med det samme til fejlmeldingen... "Øhh....det var da underligt".. "Nå..men jeg har lige spurgt Kundeservice..og det eneste vi kan sende dig er en såkaldt HOMEBOX...." (WTF ???)

"Ellers er der ikke andre muligheder end at du lader være med at bruge bredbåndstelefonien og så bare bruger det til internet". (Seriøst..det foreslog han sgu..)

"Du kan selvfølgelig også opsige dit abbonnement og skifte til gammeldags telefon....eller bare bruge din mobil".

"Vi kan kun levere bredbåndtelfoni hvis du har en Homebox"... sådan. 

Fejlen som ligger gemt i TDC's netværk..eller i Homeboxen og som bevirker at der spærres for min arbejdsserver er ikke TDC's problem..det er åbenbart mit.

Jeg har været kunde hos TDC i 20 år....og vil meget nødigt skifte udbyder, men jeg synes ærligtalt at TDC gør hvad de kan for at slippe af med mig og virkelig sætter min tålmodighed på en prøve.

Kan det virkelig passe at TDC ikke er i stand til at levere et bredbåndsmodem med 2 porte, så jeg kan tilslutte min telefon igen...?????  (som jeg iøvrigt betaler for...men ikke kan bruge)

Ingen hos TDC er intresseret i at finde ud af hvorfor Homeboxen spærrer til min arbejdsserver efter en bestemt periode. Har forklaret det flere gange...og eneste kommentar er..."Øhhh"...

Det her er sidste chance nu...  jeg håber der er nogen i forummet her som kan kaste lidt lys over sagen...evt. finde ud af at sende mig et modem jeg kan bruge.

VH Henrik

8 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hvis modemet (det med 1 port) fra TDC virkelig er et modem, så kan du da bare slutte en router til modemet og din Iptelefoni-adapter til denne router.

Omdømme 1
Gode indlæg Henrik og droid!

Dette er et kunde til kunde forum. Et sted hvor kunder hjælper hinanden, og jeg indrømmer, at jeg næsten "slugte en flue", da jeg nåede til der, hvor du (Henrik) ber om, at en vil sende dig en ny router. Overrasket humørikon

Det kan jeg helt bestemt give dig et svar på: Niks - der er ikke andre kunder der vil sende dig en ny router, og da forummet er bygget op således at alle er anonyme herinde, skal du heller ikke forvente at tdc, begynder at sende en til dig.

Prøv det råd droid foreslår og hjælper det ikke, kan det være droid eller en anden har flere gode forslag. 

@Droid

Udemærket forslag, hvis det ikke lige var fordi at IPtelefon boksen fra Linksys connectes via et RJ11 kabel...og jeg har kun RJ45 stik i min router.  Æv... :-)))

Omdømme 4
Badge +1

HSoeg skrev:
Udemærket forslag, hvis det ikke lige var fordi at IPtelefon boksen fra Linksys connectes via et RJ11 kabel...og jeg har kun RJ45 stik i min router.  Æv... :-)))

Et lan-stik med RJ11, det lyder skørt, hvad er det for en adapter?

Ellers kan der vel købes en adapter, eller er du lidt fiks på hånden er det nemt at lave selv, hvis man har værktøjet.

Med et modem er du fri for alle bekymringerne med Homeboxen (og ja jeg ved at der kan være en del)

Hilsen Droid

@MajaH

Du må vist lige læse mit indlæg igen... :-)  Hvor beder jeg om at få tilsendt en router..? 

Og det med Kunde til Kunde forum....hmmm.. ved jeg nu ikke rigtigt. Da min første Homebox gik i sort, fik jeg da kontakt til en medarbejder fra TDC support herinde, som dog ikke gav noget resultat..men jeg fik da lidt hjælp.

Nu i dag fik jeg heldigvis fat i en medarbejder hos Kundeservice som åbenbart havde den store forkromede netværks-eksame.

Og det ser nu ud til at der på Mandag er en chance for at jeg bliver kontaktet af et support-team, som rent faktisk ligger inde med fler-ports modem (Speedstream el. Siemens). Se det lyder jo lovende.... 

Skal nok lige skrive hvad det ender med.... God weekend.

@Droid

Ja...det er jo fordi det er en ældre model, at man brugte RJ11 i et Siemens ADSL modem til IPtelefoni. (den blå indgang)

Men...nu venter jeg lige og ser hvad der sker på Mandag...der er jo håb endnu.

Mht. til Homeboxen.... Den er jo fransk og dermed lavet af en baguette-krummende frølårs spiser i en lille rødvins brandert... Hvad kan man så forvente ?  ;-)))

Omdømme 4
Badge +1
Ok.

Så det er ikke sådan en her:

?

Hilsen

Omdømme 1

HSoeg skrev:Det her er sidste chance nu...  jeg håber der er nogen i forummet her som kan kaste lidt lys over sagen...evt. finde ud af at sende mig et modem jeg kan bruge.

@Henrik -  Min fejl. Jeg burde have sat et citat ind, før jeg kommendterede dit indlæg. Modem eller router - Så er der ingen der der sender noget til dig! 

Kun ønsket om en god weekend og at du får det til at virke. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P