TDC Homebox ADSL kan ikke komme trådløst på nettet | YouSee Community

TDC Homebox ADSL kan ikke komme trådløst på nettet

Hej

Vi har netop fået TDC Homebox, og det er gået helt fint med at komme på nettet med kabel (fra box til PC), men når vi sætter Wireless-knappen på ON, prøver computeren at genopstarte Windows XP, men ender med at gå i fejl, hvor den bl.a. skriver, at nyligt installeret hardware eller software kan forårsage fejlen.

Vi havde besøg af nogle venner i går, som havde en helt ny computer med. Den havde ikke problemer med at finde det trådløse netværk på TDC Homebox. Har I nogen forslag til, hvad der kan blokere?

Vica

2 Kommentarer

Hej Peter.

Jeg download en driver til netværkskortet, og så virkede det :-)

Omdømme 6
Badge +1
Fejlen kan jeg ikke lige forklare. Det kunne være en driver eller opdatering der er installeret forkert. Det kan sikkert klares med systemgendannelse.

Når nu du siger XP - så tænker jeg straks "ældre computer". Sandsynligvis er det så fordi din computer ikke understøtter den kryptering homebox'en benytter som standard.

Du kan ændre den kryptering ved at følge denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23677

Nu vil jeg så også tilføje at det absolut ikke er en løsning jeg anbefaler. Hvis du bor i en by eller en etageejendom hvor i kan se hinandens netværk - så er den kryptering simpelthen for svag. Hvis du - som jeg - bor der hvor kragerne vender - så er det selvfølgelig et mindre problem. Men det er alligevel en overvejelse man bør tage.

Vh

Peter

Besvar