TDC Home Erhverv - adgang til NAS

Hmmm - har kæmpet en del med at få adgang til min LG Nas udefra. Troede problemet var, at jeg har flere routere, men nu går det op for mig (efter at have læst en tråd her) at jeg ikke selv kan konfiguere min tdc-router idet jeg har en erhvervsløsning.

Er der virkerlig ikke en løsning til dette?

1. Kan jeg sætte min Linksys-router op før tdc-routeren og så sætte NAS direkte til Linksysrouteren? (ikke en særlig grøn løsning)

2. Kan jeg skifte mellem linksys-router og tdc-routeren og kun bruge tdc-routeren, når jeg skal arbejde? (Man må kunne køb en anordning til at skifte)

3. Kan jeg få kodet min tdc-router til at portforwarde til NAS'en? Hvad koster det og hvem skal jeg henvende mig til (jeg kan bedst li' denne løsning, men problemet er sikkert, at jeg ikke lige kan diktere, hvordan det skal kodes. Jeg ville skulle forsøge mig lidt frem for at få det til at virke, så hvordan skal jeg fortælle TDC, hvordan det skal virke?)

Gode råd og kommentarer modtages.

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Det er et spørgsmål der dukker op her igen og igen..... Glad humørikon

Hvis man har en erhvervsløsning, accepterer man også at der er de begrænsninger, som er efterspurgt af erhvervskunder. Hvis det er et problem, så er den enkelste måde at ophøre med at have en erhversløsning. Så bestemmer du selv.

Husk på at disse begrænsninger ikke er lave for at genere folk - de er lavet for at beskytte firmaernes netværk. Da jeg var IT-chef var det ganske enkelt - der kunne ikke åbnes noget som helst! Til gengæld kunne alle medarbejdere få ALT den plads de havde brug for - på firmaets systemer.... Altså så længe det var arbejdsrelevant Glad humørikon

Drop erhvervsløsningen og bliv herre i eget hus (eller nærmere på eget netværk) - eller lev med de begrænsninger det giver!

Vh

Peter

Hej Peter - ja, jeg har godt set, at denne problematik er dukket op før.

Jeg kan såmænd godt forstå, at min arbejdsgiver har købt et "lukket" produkt, men jeg må nok indrømme, at jeg føler mig dårligt informeret om de konsekvenser, som erhvervsløsningen har for mig. Burde det ikke have stået højt og larmende i informationsmaterialet til mig?

Nå, hvorom alting er.. .jeg tænker, at der må være en løsning til mit problem (andet end at droppe erhvervsløsningen)

Kan jeg have to bredbåndsforbindelser? (det ville man vel gøre, hvis min sambo også havde en så rigid arbejdsgiver Glad humørikon )

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)