TDC Click - manuel mms opsætning | YouSee Community

TDC Click - manuel mms opsætning

Vis første besked

42 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Ok

Ja, de mms-alarmer kan godt være lidt besværlige at rode med.

Jeg har selv tidligere med succes haft en mms-alarm siddende i sommerhuset og den virkede også indtil Telmore lukkede Wap og port 9201.

Jeg købte, på ebay, en af de her "nye" mms-alarmer, som ligner V900, det er samme hardware men andet navn. Købte fra sælger som jeg tidligere har haft rigtig gode erfaringer med så jeg vidste at jeg kunne få pengene tilbage hvis det ikke virkede.

Manualen til alarmen beskrev kun hvordan man skulle programmere alarmen til at bruge Wap og port 9201. Jeg kunne i andre manualer til mms-alamer se at der fandtes andre kommandoer (#148#, #149# & #150#) som skal benyttes hvis man vil bruge Http og port 8080. Min alarm responderede dog ikke på disse kommandoer og sælger kunne ikke hjælpe med ret meget. Min alarm er nu på vej tilbage til Kina og sælger har lovet at give alle pengene + udgifter til returtransport tilbage. Sælger har været rigtig sød og behjælpelig men mit indtryk er at disse firmaer generelt ved meget lidt om de produkter de sælger. Jeg har været i kontakt med en del forskellige firmaer som alle giver det samme indtryk.

Mit indtryk er derfor at nok ligner disse alarmer hinanden men der kan være forskellig software på som gør at nogle alarmer vil virke i Danmark og andre vil ikke.

Mvh

Hej igen

Jeg er kommet frem til samme konklusion, så derfor har jeg også valgt at se bort fra MMS alarmer og kameraer indtil videre. Jeg synes selvfølgelig ikke det er hensigtsmæssigt, at skulle bestille 5 forskellige for at finde et kamera, der virker i Danmark, men som måske ikke gør det om et år eller mindre.

Jeg undersøger selvfølgelig stadig markedet, og forventer dog også at finde en løsning med et nyt MMS kamera på et tidspunkt.

Hvis du finder et der er brugbart, må du selvfølgelig meget gerne sige til...

Hav en dejlig dag

Ulrik

Omdømme 4
Badge +1
Hej Ulrik

Jeg har, for et stykke tid siden, sendt dig en privat besked.

Mvh

Mine 2 kameraer fungerer nu med Bibob med flg.  kommandoer:

#148#1

#149#0#0#http://mms.telenor.dk#

#150#0#212.88.64.008#8080#telenor#

mvh

/K

det skal selvfølgelig være #148#1#

Omdømme 4
Badge +1
jagdhaus skrev:
det skal selvfølgelig være #148#1#

Hej jagdhaus

Ok, dine alarmer er vel også købt hos en dansk forhandler?

De fleste mms-alarmer købt hos danske forhandlere er kompatible med wap2.0 (mms via http).

De fleste alarmer købt på ebay er derimod kopier (selvom de ligner orginalen på en prik) som kun virker med wap1.0 og kan dermed ikke bruges i Danmark.

Mvh

Holdkæft hvor er det fedt. Nu virker mit kamera igen. Tusindemilioner tak :-)

Hej Jagdhaus

Tusind tak for svaret, jeg forsøger om det også virker på mine alarmer. Jeg har desværre fuldstændig overset meddelsen i indbakken, men den takker jeg naturligvis også for Overrasket humørikon)

Colt77>> Godt at høre dit kamera også virker igen Overrasket humørikon)

Det ene kamera er købt via tysk Ebay-forhandler til knap 200 €.

(http://www.infos4u.info/front_content.php?idcat=227&idart=823)

Kort tid efter var et tilsvarende (identisk ?) kamera  til salg i Metro til 1000kr.;-((  Dette blev osse købt.

/K

Jeg har samme problem med TDC click og en V900 kameraalarm fra Homesafe. Pludselig virker MMS ikke, og jeg kan ikke få den sat op, så jeg igen kan modtage MMS på min mobil. Alle tips er velkomne.
Omdømme 4
Badge +1
PLtdc12 skrev:
Jeg har samme problem med TDC click og en V900 kameraalarm fra Homesafe. Pludselig virker MMS ikke, og jeg kan ikke få den sat op, så jeg igen kan modtage MMS på min mobil. Alle tips er velkomne.
Hvad har du prøvet?

Hvor har du købt din alarm?

Købt hos www.safehome.dk for et par år siden. Jeg har sendt de koder til alarmen via SMS, som de anbefaler på deres hjemmeside under support.
Omdømme 4
Badge +1
Safehome har aldrig solgt direkte til kunder...?

Hvis koderne ikke virker (og du bruger koderne korrekt med de korrekte data) har du et kopiprodukt fra Østen som ikke længere kan bruges i Danmark.

Produktet er importeret af safehome, og vistnok købt gennem FDB. Der må jo være en naturlig forklaring på, at et produkt der har virket i tre år på TDC click pludselig ikke virker. Det kan jo ikke have noget at gøre med at det er et kopiprodukt. Come on
Omdømme 4
Badge +1
Jo, det kan sagtens have noget at gøre med at det kan være et kopiprodukt - kopiprodukterne kan kun arbejde med en port som ikke længere bruges i Danmark (og som pludselig blev lukket hvilket betød at flere brugere af kopier stod med ubrugelige alarmer). De orginale (de hedder i dag "Tuta") kan bruge alle port-numre.

Men hvis du siger at det er køt hos FDB er det jo nok et orginalt kamera og så burde det virke. Jeg har selv en del af de alarmer installeret forskellige steder.

Men held og lykke, det lyder som om at du har styr på det.

Tak for tilliden, men styr på det? Det virker jo faktisk pt ikke. Har du præcis samme alarm? I givet fald må du gerne sende mig alle de koder du har brugt for at få det til at virke. Takker
Jeg fik selv læst problemet ved at slukke for alarmen, tage sim kort ud, sætte det i igen, og sende flg sms'er: SMS #1:   ​(Nulstilling af kamera):​ ​#am#3#1234#                           SMS #2:​(Tilmelding af Master):      ​#00# SMS #3:​(Indstilling af format):​#148#1# SMS #4:      ​(Indstilling af TDC MMS):     ​#149#0#0#http://mmsc.tdc.dk:8002# SMS #5: ​(Indstilling af TDC central): ​#150#0#194.182.251.15#8080#mms#   Herefter virker det!

Besvar