TDC Box og DNS proxy og IPv6

Jeg har tidligere skrevet om det problem, at min TDC Box i egenskab af DNS-proxy i visse tilfælde kan give eller bevirke forkerte svar (på DNS-opslag fra de tilkoblede enheder). Et andet problem er, at opslag fra min Linux server giver ekstremt lange svartider, mens dette ikke er tilfældet fra min XP laptop. Løsningen er selvfølgelig, at undertrykke DHCP-konfigureringen af DNS-server hos klienterne og i stedet indsætte IP-adresserne på fx TDC's DNS-servere. Det løser begge problemer. Men, hvordan kan det være, at opslag gennem proxyen fungerer så dårligt, når det sker fra min server? En forskel er, at på laptop'en er IPv6 fravalgt, mens det er tilvalgt på serveren. Kan det være årsagen, at TDC Box version Fast3504_5AD038 ikke kan håndtere IPv6 (AAAA) opslag? Næste spørgsmål bliver så, findes der et (bedre) alternativ til denne TDC Box?

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej quindebjerg,

Det er et stykke tid siden, du stillede dit spørgsmål herinde - har du fundet en løsning?

Hvis du har, så er du velkommen til at dele den med de andre brugere herinde. Hvis ikke, så giver jeg lige dit indlæg en chance til, ved at løfte det op i nærheden af toppen af forumet i en kort periode Glad humørikon

Hilsen Ulf

Hej Ulf

Tak for dit indlæg og for at bringe spørgsmålet i focus igen.

Nej, jeg har ikke fundet anden løsning end den, jeg beskriver, og heller ikke

set anden response. Måske det bare er min TDC box, der har en fejl...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)