System statusindikator blinker

Omdømme 1
Badge
System statusindikator blinker.

Jeg har i et stykke tid haft Homedisk koblet fra.

Nu vil jeg igen tilkoble den.

Men har vanskeligheder.

Jeg mener at have tilkoblet alt korrekt.

Homebox er forbundet til pc'eren via ETH1.

Homedisk er koblet til Homebox via EHT2.

Jeg tænder Homedisk.

Harddisk statusindikator viser konstant grønt lys. Men System statusindikator blinker. Jeg venter mere end 15 minutter - den blinker fortsat.

Dermed kan jeg jo ikke komme videre.

Jeg har forsøgt at slukke og tænde Homedisk. Jeg har brugt reset.

Gode ideer efterlyses.

2 Kommentarer

Omdømme 1
Hej JPL

Hvordan går det? (Hiver lige llidt i din trådBlinkende humørikon)

Har du fået det til at virke?

Omdømme 1
Badge
Nej, det er ikke kommet til at virke. Og nu har jeg helt  frakoblet HomeDisk og opsagt den del af mit TDC abonnement. Så jeg forventer at skulle returnere HomeDisk.

Jeg må sige, at jeg har aldrig - for mit vedkommende - kunnet se den store fordel. Men lod mig alligevel "lokke" af et tilsyneladende godt system.

Nu er jeg så tillige kommet til den erkendelse, at HomeDisk - uagtet om den virker eller ej - ikke er noget for mig.

HomeDisk er på "kun" 500 GB. Jeg har i stedet flere eksterne drev (typisk 1.5 til 2 TB), hvor jeg gemmer mine vigtigste filer især billeder (RAW format, som fylder meget -10 til 20 MB per fil). Indholdet af et sådant drev kopiere jeg så over på et andet eksternt drev og placerer det af sikkerhedsgrunde et andet sted.

Jeg kommer dermed heller ud for at miste værdifuld indhold, hvis det ene drev står af.

System-sikkerhedskopien og anden back-up placerer jeg på samme måde andetsteds.

Fordelen er også, at jeg kan tage mine eksterne disk med fx. på rejser og direkte gemme mine filer.

Når jeg nu opsiger HomeDisk og hvis jeg havde haft filer liggende på HomeDisk, ville jeg jo skulle finde ny plads og kopiere filer over på en ekstern disk. Endnu et irritationspunkt.

Nu har jeg alene eksterne diske, som er mine og som jeg frit kan disponere over.

Jeg vil ikke nedgøre Homedisk, mange kan sikkert have gavn af HomeDisk, men for mig er løsningen ikke optimalt.

Alt i alt er min ovennævnte beskrevne løsning mere brugbar og fleksibel for mig.

Hilsen

Jørgen L.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)