Svagt signal TDC homeboks

Hej

Vi har fået TDC - med tdc homeboks.

Vi døjer voldsomt med at signal i køkken og stue ikke er stærk nok fra router. Da det er her vi bruger internettet til 2-4 bærbare, samt diverse smartphone er det temmelig irriterende.

Vi har fået opsat router bedst muligt og har også prøvet at købe en netgear trådløs forlænger som tildels hjælper. Den er dog meget ustabil og smider os af nettet hele tiden, til stor iritation

Jeg vil derfor gerne tilslutte en ekstra router eller accees point.

Tdc homeboks skal dog stadig virke, da jeg i teknikskabet har 9 ledningsførte stik tilsluttet via en switch samt en NAS server og ledningsført opload fra solcelle inverter til nettet.

Så den nye router skal vel egentlig kun fungere som trådløs forbindelse til alt det der er trådløst?

1. Hvad skal jeg vælge - accees point eller router?

2. Hvordan skal jeg ændre opsætning i 1. TDC homeboks? og 2. den nye router/access point? Noget med at i en ekstra router skal dhcp slåes fra?

3. Har nogen foslag til hvilken router/access point jeg skal købe?

Håber hurtig hjælp da det er til voldsom irritation

havbolund

1 Kommentar

Omdømme 4
Badge +1
Hej havbolund,

et svagt signal kan skyldes mange ting, derfor er det svært at svare precis på, hvordan du løser dit problem.

Det første man kan tjekke, er om der er andre trådløse netværk din nærhed (brug Google, hvis du ikke ved hvordan), der kører på samme kanal, som dit.

Når det er sagt, er min opfattelse at Homeboks trådløse signal, ikke har kapacitet nok til mange enheder.

Svar:

1. Acces point

2. Deaktiver trådløs i Homeboks - tilslut egen trådløs router med netværkskabel til Homeboks. Opsæt din trådløse router. Ikke mere. (pille ikke ved DHCP mv.)

3. Der er mange gode trådløse routers (Netgear, Linkys mv)  - mit valg er en Airport Extreme, fordi den kan køre på både 2,5 GHz og 5 GHz og håndtere op til 50 brugere.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P