Styre TDC-Trio via Tv-fjernbetjeningen / HDMI ?!!?

Jeg har netop købt mig et nyt Sony (Bravia) tv. Her kan jeg se, at tv'et tilbyder muligheden for at styre udstyr vis HDMI. Det lyder jo super genialt, at det sådan kan lade sig gøre!

Men hvordan er det så lige med TDC Trio-boksen - for umidelbart kan tv'et ikke finde TDC-trio boksen til den snagt narrestreger - kun helt ordinært, dvs jeg kan se tv via HDMI, og det  er så det !

Nogen der har et bud på om der faktisk er nogle muligheder, eller om det er en vildfarelse eller ??

vh

Peter

5 Kommentarer

Hej Peter.

Jeg var i samme situation som dig, men valgte at bruge TDC fjernbetjeningen til at styre Sony Bravia tv med.

Fremgangsmåden til at programmere fjernbetjeningen står i den medflg. brugsanvisning.

Ja ja - har nu talt med TDC - de siger at det faktisk burde være en tilgængelig mulighed - og så har jeg talt med Sony, der siger at det brude være en mulighed - men men - når ikke lige boksen dukker op, ja, så er det så ikke en mulighed alligevel - så begge siger at "det er de andre"....!

Håber sgu vores nye regering er bedre til at samarbejde, end Sony og TDC ! 

Omdømme 6
Badge +1
Jeg glemte lige - HDMI-porten på TDC-boksen skal være version 1.3 eller højere før det vil virke. Om den er det - det er jeg ikke klar over.

Vh

Peter

Tjo - TV'et guider en igennem, men finder altså ikke TDC-boksen, i forhold til styringen. Jeg formoder at det nok er TDC Trio der ikke understøtter den mulighed - for jeg kan ikke finder noget somhelst om det i TDC-trio vejledningerne...

Omdømme 6
Badge +1
HDMI giver faktisk mulighed for at komponenter der er forbundet, kan udveksle styresignaler. Så i princippet er det korrekt at det skulle kunne lade sig gøre. Det er dog mit indtryk at det ikke er en funktion der er blevet brugt meget, så om visse producenter så langsomt har ladet understøttelsen af funktionen forsvinde - det ved jeg ikke....

Det er helelr ikke umuligt at der er noget der skal konfigureres/programmeres før det vil virke. Det er ikke noget vejledningen til TV'et giver svar på?

Vh

Peter

Besvar