Svar

Stram op på routerne fra Sagem (teknisk set ikke løst)

Vis første besked

45 Kommentarer

Omdømme 5
@quicken: Dejligt, at der er en som mig, som rent faktisk undersøger først, før de kommer med kritik. Sagemcom er rigtigtnok kendt ude i verden som noget billigt bras. Og det gælder alt fra deres routere, switche til DVB-T-HD bokse, som er i den relativt "dyrere" ende. Og dyrere skriver jeg sådan, fordi det er dyrt at betale 1500 kroner for noget boks, som virker meget langsomt.
@Maja: Selvfølgeligt altid okay at finde plads i mine tråde. - der skal jo være plads til alle.

Win2dk: Du skal ikke tage alt dette som personlig kritik, selvfølgelig er jeg glad for at der er TDC ansatte i dette forum - og gavnligt fra Hotline. Men ind til videre, så alle jeg har skrevet med her på forum fra Hotline virker meget ærbødige over for TDC og beskytter alting, selvom det er åbentlyst dårligt.  Og når man så beder en fra TDC kundesupport at sende noget videre, tager det enten flere måneder (år) eller også sker der bare ikke noget.

Så sent som her og nu har jeg fundet en meget engageret TDC-ansat, som jeg skrev til vedr. et play problem, vedr. kompatibilitet med alle andre browsere end Internet Explorer. To og en halv måned efter havde der både været krisemøder i Musik-afdelingen osv. og de to en halv måned efter blev lanceret et fix, som løste (næsten) alle problemer. Men du bruger jeg jo også en insupporteret browser. Men resten virker det i.

Så sent som for en uge siden, er et problem i alle browsere opstået, hvor kun én sang vil afspillet hvorefter resten af playlisten ikke vil. - og kan heller ikke efterfølgende sættes i gang. Dette skrev jeg omkring til min kontakt, som dog blev besvaret af et autosvar, at vedkommende lå syg derhjemme. Men dette er jo en service i sig selv at vide.

Jeg ved ikke om det er muligt, men Yousee bruger NETGEAR bokse med bredbånd og tv. Og NETGEAR plejer at provide rimeligt IT-kyndige løsninger på højt plan, så mon ikke det kunne være muligt at få strikket en løsning sammen med et samarbejde???

Ellers er der jo altid de bedste inden for markedet: Linksys og D-link + NETGEAR

HeinreichP: Jeg ved ikke om det er muligt, men Yousee bruger NETGEAR bokse med bredbånd og tv. Og NETGEAR plejer at provide rimeligt IT-kyndige løsninger på højt plan, så mon ikke det kunne være muligt at få strikket en løsning sammen med et samarbejde???

Ellers er der jo altid de bedste inden for markedet: Linksys og D-link + NETGEAR

Nu er det jo altid farligt at generalisere, så det vil jeg også gøre Glad humørikon

Et par stykker i min omgangskreds har Yousee, alle virker fint, bortset fra en enkelt. Han har så til gengæld bokset med 3 defekte Netgear bokse, skiftet af flere omgange, blandet sammen med teknikerbesøg og meget andet.

Og når du så nævner D-Link, er de berygtede for billige skrammelroutere, men har muligvis forbedret sig de sidste par år. På samme måde er både Linksys og Netgear også en blandet landhandel, det er yderst forskellig kvalitet (og mangel på samme) der gælder for deres produkter.

Jeg har selv en Sagem VDSL boks med IP telefoni og den er ombyttet efter at den i en laaang periode, lavede spontane genstarter, hvorefter den ikke fik tildelt min faste IP adresse og derfor hang.

Fejlsøgningsperioden var lang pga. problemets meget skiftende karakter, men jeg kan ikke udsætte noget på TDC's forsøg på at fejlsøge.

Dette betyder naturligvis ikke at, andre ikke kan have en anden oplevelse, men er blot for at nuancere debatten en anelse.

Omdømme 5
@quark: Du har selvfølgeligt ret på, at jeg generaliserer.

(DETTE ER KOPIERET TIL ØVERSTE TRÅD)

Jeg har også lige en oplysning til@Joachim [TDC-ansat], som han måske kunne sende videre.

En lang liste over tilgængelige routere, som har alt det I beder om + bedre dækning osv. (+tv, radio, telefoni analoge telefoner, + batteribackup og gæstenetværk) (sidstnævnte har sagemrouterne også, men denne funktion har TDC spærret.) - På de ældre routere, kan man få adgang til "statussiden" hvor der står, at wireless1 er aktiv, wireless2 er inaktiv

Først en beskrivelse på engelsk

-----

NETGEAR's innovative xxxxxxxx Wireless Cable Voice Gateway with integrated battery backup opens the door to a wide variety of new services. Combining NETGEAR’s field-proven wireless cable modem router with PacketCable™️ VoIP (Voice over Internet Protocol) technology, this device delivers all the capabilities of DOCSIS 2.0 cable modem,

2-port voice terminal adapter, 802.11g wireless access point, firewall, router, and 4-port Ethernet switch with plug and play USB connectivity

--

"All-in-One" Device
The XXXXXXX reduces the clutter of multiple networking devices and the jumble of wires. The integration of devices reduces difficulty in setting up and getting different devices to work together and simplifies control and management of your network environment. Simple, neat, and attractive, you will be proud to showcase the CVG824GX as the centerpiece in your network.

MEN DER KOMMER MERE: (også tv-muligheder og opdatering og administration via TDC's centraler-muligheder)

DE KAN KONFIGURERES FRA JERES SIDE OG OPDATERES VIA WEB

With NETGEAR's DOCSIS, EuroDOCSIS and PacketCable based and certified eMTAs, you can delight customers with high performance products that deliver your data and voice network services (tv er en data+lyd tjeneste) to exacting industry standards. They contain loads of LAN and voice connectivity options for your customers to boot. They're easy for your customers and technicians to install, use and maintain, plus they afford you the most in network service and feature controls. Highly integrated and with the custom features you want for your innovative services and, autoconfiguration and network management platforms, our eMTAs deliver the performance, security, connectivity and manageability you need for optimum service quality and strong financial performance.

Her er en lang liste, over alle de routere, som jeg har kunnet finde, som giver denne mulighed:

PS: Jeg skal ikke gøre mig klog på, om hvad der er TDC's behov. Jeg prøver bare at vise, at der rent faktisk er andre (ikke-billigbras) muligheder.

------

assorterede

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-modems/DM111P.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824GX.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/gigabit-ethernet-routers-gateways/EVG2000.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824G.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DVG834N.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/VEVG3700.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DHH1000.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG834G.aspx

Omdømme 1
Kort: Hvis nogen undrer sig over, når der i indlæg er skrevet Til Wind2dk, er det fordi der er sket en lille navneforandring til Joachim

Omdømme 1
Det var hurtigt bemærket, men ja jeg har skiftet navn herinde for ikke at skabe forvirring med at hedde Wind2dk og skrive hilsen Joachim Glad humørikon

Omdømme 5
okay Joachim. Deligt at vide Blinkende humørikon

Men vil du tage disse routere fra NETGEAR videre op i systemet??

- Faktisk er jeg også kommet til at tænke på, at det jo faktisk ikke er Sagems eget skin der bliver brugt i jeres routere. - Så det vil jo sige, at der er andre, som laver firmwaren for jer?? - Og måske der problemerne ligger ift. de mange problemer?

Omdømme 1
Hej HeinrichP

Har du set hvad klokken er?

Jeg tror at Joachim lige er inde og kikke i sin fritid, og så kan vi vel ikke forvente et egentlig jop-relateret tiltag. Er det ikke klokken 20, hotline lukker?Blinkende humørikon

EDITH:

Du har forøvrigt selv været, så venlig at sende den videre. hvilket du fortæller i dit første indlæg i denne tråd:
/t5/Bredb%C3%A5nd/Vedvarende-problemer-med-routere-fra-Sagem/m-p/16257#M3066
Overrasket humørikon

Omdømme 5
Præcis, men det er mange måneder siden. - Og har til stadighed ikke fået svar tilbage ...

Omdømme 1
Lige for at udelukke al tvivl omkring mig, da jeg synes en del af jeres svar er rettet mod mig.

Jeg er ansat i TDC Hotline, og får min løn for at besvare telefonerne herinde. Al tid jeg bruger her på forum er frivilligt på samme basis som alle andre brugere af forum, bortset fra dem der har "Moderator" stående under deres navn.

Hvis nogen på noget tidspunkt har følt at jeg har forsøgt at irrettesætte andre, har det på ingen måde været min hensigt. Jeg ønsker kun at hjælpe andre. Det har heller ikke været min hensigt at beskytte TDC's produkter. Jeg arbejder med fejlretning af disse hver dag, og er udemærket klar over at der er problemer med dem, på samme måde som der også er problemer med alle andre typer af routere.

Jeg har ingen indflydelse på hvilke routere der i fremtiden vil blive brugt af TDC, men jeg er helt overbevist om at man hele tiden er i gang med at udvikle routere, og gøre kundeoplevelsen bedre. Du har rigtig mange gode idéer til forbedringer HeinrichP, og jeg ved at mange af disse bliver læst af folk højere oppe i systemet, så det er slet ikke nødvendigt at sende dem videre. Dog bliver du også nødt til at erkende at TDC er et stort firma med rigtig mange kunder, og det er derfor en lang proces der skal gennemgås for at lave ændringer til udstyr, og man sender ikke bare noget nyt udstyr ud til alle kunder uden at have testet det rigtig rigtig meget.

Mvh Joachim

Omdømme 5
Meget polite og velovervejet svar.

Hav en rigtig god dag. Markerer hermed denne tråd som værende løst. Glad humørikon

Omdømme 5
Det ser ud til, at Sagem stadig pricipielt er noget lort.

EVENTUELT LØSNING:

--------

Ring til kundeservice på 80808010

Bed Kundeservice om at beregne hvor stor en hastighed din linje som maksimum kan trække. - Bed ham om at gøre det flere gange.

(Sørg for at tv-boks er slukket og internettet ikke bruges under denne proces)

Bed Kundeservice om at skifte dig over på vDSL, hvis det er muligt.

Bed Kundeservice om at tilsende dig den nyeste Homebox, hvis du ikke har en i forvejen

- Hvis du har en aDSL-linje: skal det selvfølgeligt være en aDSL Homebox

- Hvis det lykkedes dig at skifte over til en vDSL-linje, eller hvis du har det i forvejen, få tilsendt en vDSL-Homebox.

(se, om du kan få tilsendt den gratis, ellers betal de hundrede kroner det koster i forsendelser)

Hej Joachim

Det er muligt, at du ikke har oplevet det, men jeg har til gengæld oplevet adskillige gange, at min Sagem genstarter helt umotiveret. og at jeg har problemer med min internetforbindelse.

Det sker vel ca. en gang om ugen - hvor jeg opdager det.

Til gengæld har du fuldstændig ret i, at det var skønt at slippe for alle de forskellige bokse og strømforsyninger, da jeg modtog den Sagem...

Med venlig hilsen

Tau

Fik installeret home duo secure med trådløs router (tidligere home duo og netgear router).

Min slingbox (som benyttes til  TV overførsel fra vores kabel TV til min computer på rejser) virker kun på hjemmeadresse IKKE REMOTE VIEWING. 

Fik ellers at vide, at ændring af modem/router til home duo secure ikke skulle medføre nogen ændringer i opsætning ?  TDC support synes ikke at kunne hjælpe

HVEM KAN ??

Har du forwarded port 5001 til din slingbox's faste IP?

Sagem trådløs router er frustrerende RINGE

Dårlig dækning og udfald.

Jeg er klar til at opsige mit abbonement hos TDC alene pga. af den møgrouter.

Den burde leve op til Danmarks største teleselskabs skrappe krav om kvalitet.

AllanJ

RaX: jeg ser det samme med at loggen spammes med "No IP for NAT - connections may fail" og så ryger forbindelserne. Det er ærgerligt TDC ikke kan tilbyde internet hvor man kan bruge sin egen router i stedet for at skulle være tvangsindlagt til at bruge deres. (Det er også lidt pudsigt at se dem som har klaget er bortvist fra forumet, og dem som forsvarede TDC er blevet ansat - tsk tsk)
Omdømme 1
Hej Bristow

Hvem f... er det der er ansat? Gal humørikon

Jeg er det i hvertfald ikke, og har heller ikke intisioner om at blive det. Hvis du læser alle tråde igennem på forum, er der mange, rigtig mange der er dødtrætte af TDC, og skriver deres uforbeholdne mening. Det har jeg faktisk også gjort nogle gange. Mit indtryk er at alle der skriver deres mening i et anstændigt sprogbrug, og ellers retter sig efter hvilke regler der er udstukket fra starten af, absolut ikke bliver bortvist. 

(Så Bristow - nu må vi jo se, om jeg også bliver bortvis tsk tsk. Måske fordi jeg giver tcd en skideballe herunder, eller fordi jeg har svaret på din provokerende bemærkning Humørikon med tunge)

For lige at vende tilbage til det tråden handler om. Så synes jeg også at det er under al kritik at det ikke er muligt selv at bestemme sin router. og derfor ikke selv kan bestemme sit pasword. For et stykke tid siden fik jeg en bekendt til at gå min router opsætning efter. Men nej der står faktisk at YouSee styrer både  brugernavn og pasword i de papirer som jeg fornylig har fået tilsendt. Jeg mener helt klart, det i en given sitiation, kan blive en kæmpe sikkerheds brist, der kan få katastofale følger. Man har jo før hørt om store firmaer der har haft ubudne gæster. Trist humørikon

Jeg kan bekræfte at vi også har MANGE udfald her.

Nogle gange hvert 10. min og andre gange en dag imellem, men i hvert fald en gang om dagen.

Er der nogen løsning på dette?

Som andre har skrevet, så er jeg klar til at skifte udbyder, da dette ikke er tilfredsstillende !

/lbt

Og så lige for at demonstrere det live, så genstartede routeren netop nu.....

Omdømme 5
kopierer lige fra oven:

EVENTUELT LØSNING:

--------

Ring til kundeservice på 80808010

Bed Kundeservice om at beregne hvor stor en hastighed din linje som maksimum kan trække. - Bed ham om at gøre det flere gange.

(Sørg for at tv-boks er slukket og internettet ikke bruges under denne proces)

Bed Kundeservice om at skifte dig over på vDSL, hvis det er muligt. 

Dette skete for os over flere år lige indtil vi fandt ud af, at vi havde en for høj hastighed, og fordi der var kolde lodninger på printkortene ved den nærmeste central. - vi blev sat over på et andet kobberpar i mellemtiden.

- Og tro mig, da det var værst mod slutningen ringede vi på et tidspunkt ind og fik en tekniker ud en gang om ugen indtil de fik det løst. - Den nye Homebox løste også en del.

Besvar