Denne tråd er officielt løst, men der er til stadighed problemer med TDC's routere (Sagemcom's)
Dog regner og håber jeg på, at dette med tiden vil løse sig på vegne af denne (og mange andre) tråde her på Forum. Længere nede er mange råd og routere foreslået, som skulle være overvejende gode, men som TDC ikke understøtter, men som er foreslået TDC til afbenyttelse i fremtiden i stedet for.
- God Fornøjelse!
-------
Det er nu et faktum: Sagem har det ikke godt med deres routere. De har dårlig trådløs dækning og genstarter i tide og utide grundet overbelastning, som hører 90'erne til.
(gives og læses venligst videre til rette vedkommende (to whom it may concern)
Det drejer sig om, at det er et generelt problem med Sagem's routere, at de har
1) dårlig trådløs dækning
2) mystiske genstart og mistet forbindelse til internettet. (primærkt kun ældre TDC Box, og på linjer, som ikke kan trække hastigheden)
Derfor vil jeg anbefale, at I smider Sagem på porten og i stedet anvender denne router (eller andre foreslået), som hos Yousee. Den er bygget til det.
Her er en lang liste over tilgængelige routere, som har alt det I beder om + bedre dækning osv. (+tv, radio, telefoni analoge telefoner, + batteribackup og gæstenetværk) (sidstnævnte har sagemrouterne også, men denne funktion har TDC spærret.) - På de ældre routere, kan man få adgang til "statussiden" hvor der står, at wireless1 er aktiv, wireless2 er inaktiv
Først en beskrivelse på engelsk
-----
NETGEAR's innovative xxxxxxxx Wireless Cable Voice Gateway with integrated battery backup opens the door to a wide variety of new services. Combining NETGEAR’s field-proven wireless cable modem router with PacketCable™ VoIP (Voice over Internet Protocol) technology, this device delivers all the capabilities of DOCSIS 2.0 cable modem,
2-port voice terminal adapter, 802.11g wireless access point, firewall, router, and 4-port Ethernet switch with plug and play USB connectivity
--
"All-in-One" Device
The XXXXXXX reduces the clutter of multiple networking devices and the jumble of wires. The integration of devices reduces difficulty in setting up and getting different devices to work together and simplifies control and management of your network environment. Simple, neat, and attractive, you will be proud to showcase the CVG824GX as the centerpiece in your network.
MEN DER KOMMER MERE: (også tv-muligheder og opdatering og administration via TDC's centraler-muligheder)
DE KAN KONFIGURERES FRA JERES SIDE OG OPDATERES VIA WEB
With NETGEAR's DOCSIS, EuroDOCSIS and PacketCable based and certified eMTAs, you can delight customers with high performance products that deliver your data and voice network services (tv er en data+lyd tjeneste) to exacting industry standards. They contain loads of LAN and voice connectivity options for your customers to boot. They're easy for your customers and technicians to install, use and maintain, plus they afford you the most in network service and feature controls. Highly integrated and with the custom features you want for your innovative services and, autoconfiguration and network management platforms, our eMTAs deliver the performance, security, connectivity and manageability you need for optimum service quality and strong financial performance.
Her er en lang liste, over alle de routere, som jeg har kunnet finde, som giver denne mulighed:
PS: Jeg skal ikke gøre mig klog på, om hvad der er TDC's behov. Jeg prøver bare at vise, at der rent faktisk er andre (ikke-billigbras) muligheder.
------
assorterede
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-modems/DM111P.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824GX.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/gigabit-ethernet-routers-gateways/...
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824G.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DVG834N.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/VEVG3700.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DHH1000.aspx
http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG834G.aspx
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CVG824G.aspx
Alt andet er at tage pis på kunderne og holde dem for nar.
Der er rigtigt mange tråde i bl.a TDC Forum, hvor folk klager over kontinuerlige genstarte osv. siden skift til Homeduo/Trio. Upålidelige forbindelser og ustabile routere og internetopkoblinger.
Dette har alle fundet sin kilde i routerne fra Sagem (det drejer sig om ALT fra Sagem. ADSL, VDSL, TDC BOX, TDC Homebox, etc.)
Der er sjælent lignende problemer hos Yousee. Dog har de selv lige døjet med gevaldige problemer omkring, at hastigheden pludseligt forringes rigtigt meget (som der sker på TDC Box ved høje hastigheder)
- Dette er dog ved at blive testet i KPH og senere udgivet i hele landet. *UPDATE: Er sket nu.*
Derfor: Smid Sagem på porten, og gør dette hurtigst muligt.
I er allerede godt på vej med nye tiltag.
Dette er nok et af de vigtigste for at opretholde tilfredse kunder. "folk skal have indhold, i stedet for at koncentrere sig om hastighed," siger I.
Men hvis brugerne ikke kan tilgå deres indhold pga. routere og dårlig kvalitet, så er det et stort problem for jer, ikke mindst.
Det er dyrt, ja, men I vil miste så det kan mærkes, hvis I ikke gør det!
Og denne gang gør i noget ved det og forholder jer ærligt til problemet. - Og det er det! Altså et problem.
Mvh.
Alle os med TDC; Homeduo og Hometrio
HeinrichP
Her følger en tråd fra TDC forum, som ganske enkelt betyder, at I skal gå væk fra sSagem fordi de helt tydeligt har problemer med deres bokse. (hvis du vil sende den videre samme sted hen som det andet, for jeg har endnu ikke fået svar tilbage)
læs hele artiklen her:
/t5/Bredband/TDC-boksen-er-stadig-ustabil/td-p/11661
Uddrag fra TDC Forum:
Jeg har også haft problemer med min VDSL (20/2) forbindelse og talt med TDC (lidt for) mange gange og har endnu aldrig hørt påstanden om at det er mit udstyr der fejler.
Jeg oplevede problemer i stil med Vedsegaards, dvs. spontan genstart af boksen, manglende internet og/eller telefon forbindelse. De fleste gange var problemet at min faste IP adresse ikke blev tildelt korrekt.
Efter en del fejlsøgning fra TDCs side, bl.a. med gennemgribende kontrol af min linje, fik jeg en ny boks, hvilket løste problemet.
HeinrichP [b]
tdc kunde
Bedste svar af HeinrichP
Det ser ud til, at Sagem stadig pricipielt er noget lort.
EVENTUELT LØSNING:
--------
Ring til kundeservice på 80808010
Bed Kundeservice om at beregne hvor stor en hastighed din linje som maksimum kan trække. - Bed ham om at gøre det flere gange.
(Sørg for at tv-boks er slukket og internettet ikke bruges under denne proces)
Bed Kundeservice om at skifte dig over på vDSL, hvis det er muligt.
Bed Kundeservice om at tilsende dig den nyeste Homebox, hvis du ikke har en i forvejen
- Hvis du har en aDSL-linje: skal det selvfølgeligt være en aDSL Homebox
- Hvis det lykkedes dig at skifte over til en vDSL-linje, eller hvis du har det i forvejen, få tilsendt en vDSL-Homebox.
(se, om du kan få tilsendt den gratis, ellers betal de hundrede kroner det koster i forsendelser)
Se original
EVENTUELT LØSNING:
--------
Ring til kundeservice på 80808010
Bed Kundeservice om at beregne hvor stor en hastighed din linje som maksimum kan trække. - Bed ham om at gøre det flere gange.
(Sørg for at tv-boks er slukket og internettet ikke bruges under denne proces)
Bed Kundeservice om at skifte dig over på vDSL, hvis det er muligt.
Bed Kundeservice om at tilsende dig den nyeste Homebox, hvis du ikke har en i forvejen
- Hvis du har en aDSL-linje: skal det selvfølgeligt være en aDSL Homebox
- Hvis det lykkedes dig at skifte over til en vDSL-linje, eller hvis du har det i forvejen, få tilsendt en vDSL-Homebox.
(se, om du kan få tilsendt den gratis, ellers betal de hundrede kroner det koster i forsendelser)