Spørgsmål om bredbånd abonnement | YouSee Community

Spørgsmål om bredbånd abonnement

Vis første besked

30 Kommentarer

Omdømme 6
Hej,

Du kan så vidt jeg ved ikke få dit internet billiger ved TDC hvis du ikke ønsker at bruge Play.

TDC play er en Gratis tjænste som alle TDC kunder har adgang til, der for er det jo ikke noget du betaler extra for, og derfor vil det være ulogisk hvis du kunne få billiger abonnementer. hvis du vil vælge TDC Play fra.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Nu er Tdc under skarp kontrol af telestyrelsen. Derfor nytter den slags ikke noget. Hvad angår Play ved jeg ikke om man kan mere men sidst jeg hørte om det gjorde det en forskel på 6 kr. om måneden.

Tdc har jo intet ud af at sidde og kigge på folks netværk og hvad der måtte være på dette. I boxen kan man kun se hvilke porte der er forwardet og til hvilke ipadresser samt lidt oplysninger om opdateringer og voip delen. Der er ingen bagdør overhovedet og derfor kan man ikke komme forbi routerens nat. I øvrigt er der en udemærket firewall log i boxen som faktisk viser en del.

mvh

Nu mente jeg kontrol fra min side, med noget hardware som jeg vælger og kun jeg har password, telestyrelsen er nok ikke meget bevendt.

Hvad TDC har ud af noget er irrelevant da jeg ikke har sagt eller tror det er enheden "TDC"'s politik. Det er almindlig kaos teori, man kan ikke garantere for alle.  fx blev en hos Google snuppet i at sidde og læse folks email i GMail - det tjener Google absolute ikke noget på (og han blev naturligvis straks fyret da de fandt ham).

Men jeg tror jeg fik svar på mit oprindelige spørgsmål og vil nu forlade tråden, dog ikke uden at brokke mig over at selv om dette forum har en "husk mig" funktion skal jeg alligevel logge ind hele tiden.

Omdømme 6
Hej, Glacial.

det er da godt du kan brokke dig, som en klog mand sage: "Det er dumt at brokke sig over noget man ikke kan lave om, men det er også dumt ikke at brokke sig over noget man godt vil lave om", Dhai Lama.

Det er rigtig at TDC ikke kan garentere at der ikke er en TDC ansat der sidder og kikker med på hvad du laver på dit netværk, lige som de ikke kan garentere at jeg sidder og kikker med.

for at en TDC ansat skal side at kikke med skal han bryde din firewall, og det ville måske være lidt nemmere fra en computer inde fra TDC da de kan se hvilke porte du har åben, i hvad din udventige IP er, det ville være noget jeg selv skulle gætte mig til.

men det er ikke noget TDC vil kunne i støre grad en en hakker, og det ville være lige så ulovloigt for den tdc ansatte som gør det, som det ville være hvis jeg gjorde.

for at sige det med store bogstaver, TDC KAN IKKE SE HVAD DU FORTAGER DIG PÅ DIT PRIVATE NETVÆRK.

de kan dog se hvad du fortager dig på internettet, men de må ikke, med mindre der ligger en dommer kændelse og en forspørlse fra politiet, men så vil du vide det for så er din computer sansynligvis blevet indraget, og du skal også have set den dommerkændelse.

Glacial skrev:
Ok tak.  Og hvis man vil vide det inden, så er det der man skal kende nogen i en forretning? Glad humørikon

Nej man skal da ikke kende nogen. Jeg har bare en favorit, og hun har hjulpet mig så meget. Jeg tror da det er alm service de lige tjekker forbindelsen Blinkende humørikon

Besvar