Spammail

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg får 10-20 spam mails om dagen, i min indbakke. Mærkeligt sprog og mystiske afsendere. De blir ikke åbnet, men straks slettet. Alligevel er det pisse irriterende. Er der nogen der oplever det samme eller har en go ide til hvordan jeg blir disse kvit. 

9 Kommentarer

Omdømme 1
Hej jotuna

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Klage over spam

Du kan indberette den spam, du modtager, til Forbrugerombudsmanden.

Er spam-mailen dansk, skal den sendes til adressen dansk (a) spamklage.dk.
Er den udenlandsk, kan du indberette den på int (a) spamklage.dk.

Du kan finde en vejledning til klageprocessen på
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

Kilde: http://borger.itst.dk/

---------------------------

TDC's postmester, vil sikkert også gerne modtage et tip på mail:

http://tdc.dk/publish.php?id=9241

---------------------------

Bruger du windows live mail Kan du højreklikke på den mail du vil tilføje til uønsket post. Det finder du på gardinet længere nede (ved højreklikket). På næste gardin har du flere valgmuligheder.

Hvis du bruger webmail, skal du gå ind i  MIT TDC > mail > instillinger > personlige spamfiltre og der tilføje den uønskede mailadresse.

Tak for tippet. Det var nyt for mig, men jeg skal helt sikkert prøve om dette er løsningen.

Jeg har samme problerm... Jeg modtager mellem 30-40 spam mails pr dag!!! og har altså ikke tid til at sidde og skulle rapportere hver enkelt mail! Hvordan kan jeg undgå at disse mails fylder min mailbox uden at skulle bruge timer på det hver dag???

Det var ALDRIG noget problem mens jeg var hos TDC, men efter at TDC og Yousee er slået sammen har det bogstavelig talt VÆLTET ind med spammails daglig...
Omdømme 7
Badge +7
Den centrale spamfilter er mig bekendt ikke aktivt som standard. Du kunne prøve, at slå det til i din webmail under indstillinger.
Hvor under indstillinger, for jeg kan ikke se det nogen steder....
Og jeg undskylder hvis jeg stiller dumme spørgsmål.
Omdømme 7
Badge +7
1. Tryk "Mail" (øverste højre hjørne på yousee.dk)
2. Tryk "Indstillinger"
3. Tryk "Centralt spamfilter"
4. Vælg "Slet spam med samme" eller "Gem spam i mappen spam"
5. Tryk på knappen "Gem"
Undskyld, det kan godt være at jeg er blind, men når jeg er inde under indstillinger har jeg ikke nogen steder der står "centralt spamfilter".....

Der står følgende: Egenskaber, Signatur, Adgangskode, Mailadresser, Autosvar, Ekstern mail.
Og i øvrigt, tusind tak for hjælpen... :)
Omdømme 7
Badge +7
Pandamor skrev:

Undskyld, det kan godt være at jeg er blind, men når jeg er inde under indstillinger har jeg ikke nogen steder der står "centralt spamfilter".....

Der står følgende: Egenskaber, Signatur, Adgangskode, Mailadresser, Autosvar, Ekstern mail.
Og i øvrigt, tusind tak for hjælpen... :)

Det er du så ene om. Vi andre har det.
Omdømme 7
Badge +7
Pandamor, du bruger tilsyneladende ikke YouSee webmail, men hvad bruger du så?
Der er måske en som kender dit mail system, og kan hjælpe dig på vej.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)