Spamfilter | YouSee Community

Spamfilter

Jeg er rigtig glad for spam-filteret - og har været glad for det fra dag 1. - Og kunne aldtig finde på at deaktivere det. - Men der er en stor mangel i mine muligheder for at oprette en "regel" - nemlig den mulighed at jeg kan vælge en specifik afsender og lade "ham" forblive i INDBAKKEN - som jeg ser muligheden for at benyttes sig af oprettelse af en "regel" så findes den allerede - blot den mangel at jeg ikke kan gøre det til INDBAKKEN!! - Kunne TDC ikke være så venlig at tilføje INDBAKKEN til de regelmuligheder som allerede findes? - Tak 

9 Kommentarer

Omdømme 3
Hej Urt,

Jeg tror ikke at det er teknisk muligt at lave denne ændring. Når en mail kommer ind til dig så bliver den først tjekket af det centrale spamfilter, så at dit personlige spamfilter og så lander den ind i din indbakke. Og fordi den kommer igennem det centrale spamfilter først, så kommer den slet ikke til din indbakke - og derved din tilladelse - før den bliver stoppet af det centrale spamfilter.

Jeg håber det kaster lidt lys over det hele.

Hej

Jeg syns ikke svaret er tifredsstillende....

Jeg kan sorter i mails og lade dem havne i forskellige mapper ved ankomten til min mailbox - hvorfor så ikke sortering fra spam-mappen?

Jeg findet det arrogant af TDC at man ikke vil gøre noget for at løse problemet! - Jeg kan rapportere den aktuelle mail som "ikke-spam" i mappen med frasorterede mails - men det påvirker ikke næsten identiske mails fra samme afsender - de havner fortsat i mappen "spam" - Det er en automatisk mail som det er vigtigt at jeg ser både for mig og andre, men den kommer ikke til bestemte tider. 

Hvis sorteringen "som den er" kun kan foregå fra indbakken - hvad så med at give mig en lignende mulighed for at sorter i mappen "spam" og tillade mig indstillinger om gør at den specifikke afsender ikke betragtes som spam.

Jeg er skuffet over TDC's holdning i denne sag - da jeg også ved at mange andre har det samme problem, da jeg har talt med afsenderen, og at afsenderet adskillige gange har henvendt sig til TDC om problemer!

mvh
Urt

Omdømme 1
Hej Urt

Jeg er sikker på at produktudviklingen kender til problemet, da mange brugere har skrevet om det. Når tdc's software fungerer sådan synes jeg faktisk, at det er den eneste måde, Dan kan svare dig på.

Forøvrigt forstår jeg udmærket dit problem, Jeg har bredbånd med tilhørende mailbox hos yousee og vil gerne modtage deres nyhedsmail..

Jeg har slået det centrale spamfilter til. Det vil sige at yousee sorterer den mail fra, fordi andre kunder har markeret youseenyhedsmail som spam. Dette sker formodentlig fuldt automatisk.

Jeg har fået en begrundelse, om at kunder der har sagt ja til deres nyhedsmail, glemmer at de selv har bedt om at modtage sådanne  mail, og når den så lander i deres indbakker rapporterer de den som værende spam. Dette ryger ind på yousee's "lystavle" og bevirker, at jeg ikke får deres nyhedsmail. 

Jeg tvivler på, det er nemt at programere noget software til at gøre noget softwaren ikke er beregnet til.  Derfor er løsningen desværre at deaktivere det centrale spamfilter, HVIS jeg vil ha' yousees mail. Og jeg siger som dig: Det vil jeg ikke deaktivere.

Derfor vil jeg gerne apelere til alle der tilmelder sig diverse nyhedsmail eller lignende, om at afmelde dem , istedet for at rapportere dem som spam.

Hej

Nu er det ikke et nyhedsbrev eller en reklame jeg skal modtage...  - men en privat meddelelse, som kun sendes til mig, og som jeg har brug for at kunne svare på. - Blot ved jeg at mange andre har tilsvarende problem med præcis identiske tilfælde - da der også er mange andre som også er "kunde" det sted.

Hvorfor skal nogen brugere lide under at andre fejagtigt anmelder noget for at være spam - som ikke er spam. 

Hvorfor hedder det "personligt spamfilter" når det kun kan bruges til at anmelde noget som spam og ikke den modsattevej?

Hvorfor kan jeg i spam-mappen raportere en mail som ikke-spam når det ikke har nogen virkning?

mvh
Urt

Omdømme 3
Hej Urt,

Først og fremmest må jeg sige at der skal en del til før demokratiet slår til. Jeg ved ikke hvor mange der skal markere en afsender som spam, men det er ikke nok at jeg siger at min mor spammer hvis jeg vil slippe for hendes mails.

Jeg ved ikke hvorfor en privatperson bliver markeret som spam. Er der noget specielt i mailen der kunne ses af systemet som spam? Du er velkommen til at sende mig en privat besked med et screenshot af beskeden, hvis det kan lade sig gøre - så kan jeg se om der kan være noget der kan få spamfiltret til at reagere. Du kan også prøve at få afsenderen til at sende en hel "ren" e-mail - altså en uden nogen formatering og meget lidt tekst. Hvis den kommer igennem, så er der noget i den normale korrespondance der får filteret til at reagere.

Jeg kan ikke rigtig komme nærmere på det uden at kende til den enkelte sag. Men spamfiltret bør ikke reagere på helt privatpersoner - for der skal meget til hvis en helt normalt afsender skal blive autosnuppet af filteret.

Som jeg skrev i mit første svar, så er det ikke muligt at lave en whitelist, der får det centrale spamfilter til at ignorere en afsender på din mailbox. Det er simpelthen ikke muligt. Men jeg vil gerne viderebringe dit forslag om at sortere fra spam mappen. Jeg ved ikke om det er muligt, jeg ved ikke om det koster for meget at lave, men jeg skal nok bringe det videre til de ansvarlige.

Omdømme 1
Hej.

Der er måske en løsning, som kan anvendes såfremt man anvender et lokalt mailprogram (som f.eks. Outlook, Live Mail o.s.v.). Det går ud på at slukke for det centrale spamfilter, og så i stedet for bruge de spamfiltermuligheder, som findes i de lokale mailprogrammer og/eller i den lokale sikkerhedspakke. Herved bestemmer man selv, og der kan tillige laves positivlister, så man får mail, der ellers ville blive betragtet som spam.

Det betyder at alt, inkl. spam, bliver overført til den lokale PC, hvorefter spam sorteres fra lokalt, og kan anbringes hvor det ønskes eller slettes. Hvis man modtager spam i meget store mængder viser metoden sig måske at være mindre hensigtsmæssig.

Det må være svært for et centralt spamfilter f.eks. at se forskel på ønskede reklamer m.m. som man selv har bedt om, og så de uønskede spam-reklamer m.v., så det er nok bl.a. derfor at det nogen gange går galt.

Efter at jeg selv flere gange oplevede at få ønskede mail, bl.a. fra min arbejdsplads, sorteret fra som spam, slukkede jeg for spamfilteret, og gik over til at behandle al mail i et lokalt mailprogram (Outlook), og bruger derfor normalt slet ikke Webmail-websiden. Mængden af rigtig spam er begrænset, navnlig hvis man passer på med til hvem man oplyser sin email-adresse.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej Dan

Jeg må vel udtrykke mig mere klart. - Det er ikke en privat afsender - det er et firma. men det er en "privat" meddelelse som gennereres automatisk (altså kun til mig). - jeg har brug for at modtage præcis denne meddelelse... - samme firma sender mig dagligt adskillige mails om andre emner uden at de ryger i spamfilteret. (hvilket de heller ikke skal) - Du må gerne se et eksempel på den der ryger i spamfilteret - jeg skal bare lige vide hvor jeg skal "aflevere" :-)

Jeg tager det positivt at du bringer mit forslag om at kunne sortere i spam mappen videre :-)

Og jeg forstår stadig ikke hvorfor jeg i spam-boksen kan markere en mail som ikke-spam hvis det ikke har en virkning :-)

Jeg vil gerne forsat anbefale spamfilteret - bortset fra denne sag - så har jeg været glad for det fra dag 1 :-)

mvh
Urt

Omdømme 3
Hej Urt,

Hvis du klikker på mit navn her på forummet, så kan du på min profil klikke på "Send en privat meddelelse til denne bruger". Så kan du sende mig et screenshot af beskeden du får.

Omdømme 1
Hej Dan.

Hvis du finder ud af grunden, håber jeg du lige vender tilbage til Urt's tråd, for det lyder da mærkeligt, at nogle mails fra et firma smutter igennen og andre gør det ikke. Overrasket humørikon

Besvar