spam sms

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har siden i går modtaget den samme sms 6-7 gange.

Der står på engelsk at RIM.Blackberry har givet mig 2000000 pund. jeg skal sende navn og emailog land til en mail adresse: ukblackberrry@live.co.uk

sms kommer fra +60103365897

Hvordan slipper jeg for at denne sms igen???

13 Kommentarer

Jeg har samme problem!!!

Natten til tirsdag d. 23/8 begyndte jeg pludselig at modtage den samme sms besked ca. hver ½ time!

"RIM-Blackberry has awarded you 2,000,000 Pounds. email NAME, COUNTRY to: ukblackberry@live.co.uk"

SMS'en kommer fra +4915159911972

Jeg vil tro jeg indtil videre har modtaget omkring 10 sms'er.

Hvordan får vi/I det stoppet??? Og hvor har de iøvrigt fået mit nummer fra???

Omdømme 5
Badge +1
Tillykke med gevinsterne Meget glad humørikon

Tak kontakt til TDC og bed dem om at blackliste nummeret. Desværre er der her tale om en gråzone. Det ville helt klart være ulovligt for et dansk firma at sende disse SMS'er uden man havde bedt om det. Men om det er direkte ulovligt at formidle dem fra udlandet - det er noget mere tvivlsomt. Så det bedste er at snakke sig tilrette om en løsning.

Telefonnumre er nemme at få. Man er med i en konkurrence på nettet hvor man opgiver det - og hvem får altid lige læst alle betingelserne? Man opgiver sit nummer på facebook - til fri læsning af alle. Man står listet i diverse telefonbøger.... Det er nemt nok.

Vh

Peter

Jeg har fået 7 stk af den samme men tlf. nr. er 4916095481084 og jeg kunne godt tænke mig om det er nok at lade være med at åbne sms når den kommer men bare slette uden at læse den først?

Siden kl 01:25 inat har jeg modtaget den samme tekst i en sms 4 gange med dog fra et andet nummer +4916095461504 og så vidt jeg kan finde ud af så er +49 tyskland

Der er åbenbart mange numre - jeg har også fået 9 sms fra et helt 6. nummer Gal humørikon

Omdømme 3
Hejsa

Mange tak for jeres beskrivelse af problemet.

Vores mobilafdeling er i fuld gang med at undersøge hvad der kan gøres ved det.

Vi er blevet foreslået at man kan benytte en app der hedder "Mr. Number", hvor man bl.a. kan blokere uønskede SMS'er, indtil vi forhåbentligt finder en permanent løsning.

Jeg skal selvfølgelig nævne at denne app intet har med TDC at gøre, og at det er på eget ansvar at benytte den.

Men jeg håber det kan hjælpe jer med at undgå denne spam.

Vh.

Rasmus - TDC

Forstår simpelthen ikke det ikke kan lade sig gøre at få lukket / blacklistet eller stoppet alle de sms som kommer fra nedenstående ... Det er utrolig generende og jeg har været nødt til også at slukke min mobil helt for at få nattero, da der kommer nye hver gang man sletter ... Efter et par dages ro er den nu gal igen ... noget må man da kunne gøre - for ved overhovedet ikke hvordan jeg er havnet i deres database !!!! og kan derfor heller ikke på nogen måde selv stoppe det !!!!

"RIM-Blackberry has awarded you 2,000,000 Pounds. email NAME, COUNTRY to: ukblackberry@live.co.uk"

SMS'en kommer fra +4915159911972

Jeg har idag og det er 5. gang jeg på et par dage har modtaget en af de der smser igen fra +4916095461504

Omdømme 3
Jeg har lige talt med en tekniker i vores mobilafdeling, og han oplyser at vi ikke kan blokere for disse sms´er.

Det eneste vi kan se, er at de sendes fra et sted i det Indiske Ocean.

Så den eneste løsning er manuelt at blokere for sms´er fra de pågældende telefonnumre.

Teorien går lige nu på, at dem der modtager disse sms'er, har haft deres mobilnummer stående på MSN, hvor det er blevet opsnappet.

Så min anbefaling er, at være påpasselig med hvor man oplyser sit mobilnummer for eftertiden.

vh.

Rasmus - TDC

Hey Rasmus

Teorien omkring at mobilnurene er taget fra MSN er ok men holder ikke helt for jeg ved med garanti at jeg har ikke mit mobil nummer stående i MSN

Det har jeg heller ikke så jeg er enig med dig at det ikke helt holder vand.

MVH. morminna

Jeg må også tilslutte mig teorien om at mobilnumre skulle videregå fra MSN - mit nummer ligger heller ikke derinde...

Tidligere blev der skrevet at der findes en App's som hedder : Mr. Number

den kan findes via Marked - og er bl.a skrevet som mulighed af TDC, som dog tager forbehold da de ikke kender App'en - lidt sørgeligt at TDC som løsning anbefaler et alternativ som for dem er ukendt !!! Det er bare IKKE GODT NOK TDC !!!

Jeg har dog taget chancen og hentet den (den er gratis) - på den har jeg nu blacklistet det nummer jeg blev generet af, samt de numre andre herinde har skrevet, hvilket pt har givet ro....

Jeg håber dog at TDC finder en løsning, for det kan da ikke passe at der findes App's hvor man kan blackliste, men I (TDC) ikke kan udarbejde en mulighed for det samme...

Mvh

Annette

Tak til dig Annette for at du har blacklistet de numre vi har skrevet her på tdc forum, det er godt der er nogle der tør prøve MR. Number.

MVH. Minna

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P