Sonos Streaming fra TDC Play

Omdømme 1
Vil lige høre hvordan det går med at få sat TDC Play op, så det er muligt at streame musik direkte til Sonos, uden først at skulle forbi en NAS.

Er der eventuelt en tidshorisont, så vi sonos ejere har noget at glæde os til?

Kører med NAS nu, og det fungerer superfint.
Det ville dog være noget nemmere med direkte streaming så man undgår at downloade.

112 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Dan, 

Så er vi i maj måned - hvordan ser det ud? Kan vi glæde os til noget indenfor en overskuelig periode? 

Mvh

Omdømme 1
Der er kommentarer fra TDC. F.eks. fra /t5/user/viewprofilepage/user-id/262

Desværre vil de ikke love noget og havde de haft en Sonos løsning under udvikling havde de nok sagt det for at "holde" på os Sonos brugere.

Det lader til du har det som mig(og alle andre Sonos brugere).

TDC play var et væsentlig incitament til at beholde TDC som internet udbyder, men når man ikke kan få TDC play hvor man skal bruge den, kan man lige så godt skifte internet udbyder og streaming tjeneste.

TDC er jo ikke kendt for at være blandt de billigste, så selv om du skal betale 99 pr md. for Spotify eller Wimp, ender du sandsynligvis op med en samlet pris som er den samme som hos TDC...OG så får du frem for alt din streaming tjeneste på SONOS.

TDC har desværre ikke realiseret alvoren :-(

Omdømme 3
Hej folkens,

Jeg vender lige tilbage med en opdatering - jeg har intet nyt, men jeg ville bare lige nævne at I ikke er glemt.

Udviklerne er rendt ind i nogle udfordringer som jeg ikke kan gå alt for meget ind i. Vi håber umiddelbart på at have noget klar i maj, men jeg har desværre ingen solid dato endnu.

Omdømme 4
Kære alle,

Vi sætter rigtig stor pris på alt den gode, konstruktive feedback vi har fået til TDC Play. Et af de største ønsker fra jeres side har været at kunne benytte TDC Play på jeres SONOS-anlæg. Det har vi taget til os og arbejdet ihærdigt på, og...

...fra i eftermiddag klokken 16.00 (sådan cirka) kan I tilgå TDC Play i SONOS labs Glad humørikon

Hvis du allerede har adgang til TDC Play og ejer et SONOS-musiksystem skal du gøre følgende:

Åben SONOS app’en (på pc, smartphone eller tablet), vælg et rum du ønsker at afspille i, vælg 'Musik' herefter 'Mere musik' og til sidst ’SONOS Labs’. Så skal du blot finde TDC Play på listen over tjenester og logge på med dit TDC Login.

God lyttelyst!

Ps. Vi har en hjælpeartikel klar, hvis du løber ind i udfordringer med SONOS labs og din adgang til TDC Play.

Ja, det vill klæde TDC at gøre det lidt mere smart! Man kan dog via Sonos I-Dock få TDC play ud i Sonos. Ikke den mest elegante løsning, med det virker (indtil Iphone ringer...., så har man i samtalen ud over hele huset)

Kom nu TDC, frem i skoen! 

Jeg har lige opdateret SONOS softwaren til v. 3.6. . . . og pludselig kunne jeg ikke afspille TDC Play mere.

Jeg kontaktede SONOS Support og deres svar kommer her:

Thank you for contacting Sonos Support.
I am sorry to say that we have removed support for DRM-protected files in our new 3.6 release.
We are sorry for the inconvenience.

Så "døde" TDC Play for SONOS brugere.

Hvad vil I gøre ved det, TDC Play?

Omdømme 3
Det var som om jeg fik varme ører! Glad humørikon

Det er ved at se lovende ud med Sonos og Play, men jeg har endnu ikke en tidshorisont for hvornår de interne tests er færdig. Jeg har jer i tankerne, og skal nok sørge for at melde ud ligeså snart i kan begynde at hoppe med på vognen.

Ligeså snart jeg kan sige noget konkret, så gør jeg Glad humørikon

Omdømme 2
SÅDAN!!

Udklip.PNG

Omdømme 3
Hej alle,

Jeg hører (læser?) hvad I skriver, og jeg skal nok holde jer opdateret. Jeg har allerede været forbi vores CM på Play for at høre hvad planer der er, specielt med at kunne vælge musik fra Sonos, i stedet for at "sende musik til" Sonos.

Der arbejdes fortsat på at få Play til at fungere med tredjepartsudstyr, som fx Sonos. Jeg kan ikke give jer en dato for hvornår vi endelig får en løsning på dette problem, men termer som "nærmeste fremtid" blev kastet lidt rundt.

Jeg skal nok sørge for at holde jer opdateret når jeg hører mere - i ville jo være de helt perfekte testpersoner når der endelig kommer noget konkret. Og så håber jeg at vi kan holde denne tråd super konstruktiv Glad humørikon

Hej TDC vil det være muligt at I laver et sted hvor man kan skrive sig op og blive informeret når I har noget vi kan teste.

Jeg prøvede en kort overgang at køre med et direkte kabel i en Play5 og streame play ud. Det fungerede, men det var sgu lidt bøvlet at jeg skulle have min telefon tilsluttet på den måde.

Så nu hedder det et WIMP abb. det spiller fortrinligt. Men det vriker fjoget at jeg betaler 99 om måneden for det når Play er oplagt at bruge og tja så bruger jeg reelt bare ikke Play til noget. Jeg smed gerne et eller andet beløb efter et Play+ hvis jeg så kunne bruge det via Sonos og andre devices. Men det kræver efterhånden at det minimum spiller lige så godt som WIMP.

20000 (you are) The king Meget glad humørikon

Skulle ganske rigtigt ind i system reg. og vælge DK frem for USA. Sys. reg. ligger så godt nok under Help og ikke under Settings, men det var til at få øje på.

Man skal så også tænde for "usage data sharing" under advanced settings før TDC-Play kan blive tilføjet.

Anyway nu spiller det og opsigelsen på Spotify sendes snarest.

1000 tak for hjælpen og et "tak for det, bedre sent end aldrig" til TDC. Blinkende humørikon

Jeg fik det løst med en korrekt registreringe af mit Sonos anlæg..

Lyder godt! Men jeg går ud fra at det er ikke Spotify free du bruger på Sonos?

Når man alligevel betaler for TDC Play det ville være rart at de tog sig sammen og tilbyde en Sonos integration

Omdømme 4
Minder om Play ønskesedlen: /t5/TDC-Play/%C3%98nskeseddel-for-TDC-Play/m-p/64043

SONOS står på listen.

DBH

C

Omdømme 1
TDC kan selvfølgelig ikke gøres ansvarlig for at SONOS dropper DRM, men det må være i TDC's egen interesse at udbrede TDC play på flest mulige platforme hurtigst muligt....ellers bliver I hægtet af.

Mig bekendt er Soptify og WIMP f.eks. allerede på SONOS, Squeezebox.

Op på den store klinge TDC!

/Thomas

Ville også gerne ha TDC Play til Sonos og har også prøvet indlæg til Sonos. Der er kun en løsning og den har jeg nu brugt.

Skifte TDC ud med Telia abb. som er inkl Spotify Premium... så spiller det !!! TDC har sagt i snart 2 år at der skulle være noget påvej til Sonos..... jeg gad ikke vente mere!!

Omdømme 1
Streaming igennem "Mit TDC"-app'en er ikke det samme som den direkte streaming flere brugere efterspørger herinde!

Når du fortsat referere til "Mit TDC" og ikke svarer på, om der kommer en løsning med direkte streaming til Sonos, betyder det så, at der ikke kommer en løsning?

Du skriver: "Mit TDC app giver adgang for TDC Play til SONOS. Der arbejdes på at denne også kan valideres med bredbåndslogin".

Hvornår kommer det?

Vi har nu ventet i flere år på dette. Personligt har jeg opgivet, og kører Spotify i stedet.

Det eneste der holder mig hos TDC er at min arbejdsgiver betaler. Ellers hedder det WiMP, Rdio, eller Spotify.

Der er ikke noget at komme efter hos TDC. Hvis de gerne ville, så havde de lavet det for længe siden.

Omdømme 3
Hej Henningdalgaard

Sonos var blot et eksempel. Det jeg har fået af vide er at det er planen at det skal virke på de mest gængse anlæg. Jeg har ikke listen over hvad man har i tankerne, men jeg går ud fra at der er en industriel standard indenfor anlæggene, så virker det på det ene så virker det på de fleste.

---- Glad humørikon ----

Hej Jravnsba

Ja, vi kan godt. "Kan" i den forståelse at det bare lige skal laves først, men derefter kan næsten alting lade sig gøre i vores verden. Hidtil har der bare ikke være det største fokus på samspillet mellem TDC Play og anlæg, men det skulle vist gerne ændre sig nu.

Hvis I mangler en beta tester til Sonos og Play, melder jeg mig gerne!!!!

Omdømme 2
Ditto! Blinkende humørikon

Omdømme 1
Humørikon med tunge

Det er jo fantastisk TDC! Godt gået! Bliver spændende at se hvordan det fungerer.

Omdømme 2
Jeg glæder mig som et lille barn!!!!

Meget glad humørikon

Omdømme 4
Ser godt ud Glad humørikon

God fornøjelse!

Hilsen Martin

Omdømme 2
Der røg der sgu lige et Spotify abo! Glad humørikon

Besvar