Svar

Sletning af mail's

Hej.

Hvordan sætter jeg min TDC mail op til automatisk at slette videresendte mail? Den videre sender mail'enen til mit mailprogram Incredi, som ligger på min computer - men gemmer også en kopi, og det vil jeg have rettet til.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvordan sletter jeg så alle mail'ene på én gang?

Hilsen marmoel

icon

Bedste svar af Marmoel 24 marts 2011, 19:57

Hej MajaH - tusind tusind tak for din store hjælp - så virker det efter bogen  Glad humørikon

Hilsen Marmoel 

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Marmoel

Når du i Webmail går ind i menupunktet "Videresend", skulle du under "Status" have mulighed for at vælge "Videresend uden kopi". Vælger du denne indstilling slettes mails automatisk, når de videresendes.

Mvh Stephen

Omdømme 1
hej @Marmoel

Jeg håber det er i orden at jeg lige stiller Stephen et spørgsmål.

hej@Stephen

Undskyld jeg blander mig. Jeg kender ikke det postpogram som marmoel bruger, derfor undrer dit svar mig.

Det plejer at være ens postpogram på egen pc, der henter ens post på TDC's server og at ens postpogram sættes til at slette efter hentning.

Hvordan kan tdc-serveren sende egen mail til postkasse på pc'en? Er der en speciel opsætning?

(Jeg spørger, fordi jeg tror kun, at jeg kan videresende fra webmail til gmail, hotmail eller lignende.)

Omdømme 4
Hej Maja

Som jeg umiddelbart forstod Marmoel's spørgsmål, så handlede det om at slette mails der videresendes og ikke mails der hentes. Men jeg kan godt se, at det har jeg nok misforstået.

Jeg er principielt enig med dig Maja, så Marmoel - hvis dit spørgsmål rent faktisk drejer sig om automatisk at slette mails, når de er hentet på TDC's server, så er det en indstilling, du skal lave i dit mailprogram. Jeg kender desværre ikke det mailprogram, du bruger.

Mvh Stephen

Hej igen.

Undskyld hvis jeg ikke har formuleret mig korekt.

Min TDC mail fungerer kun som en mellemstation for mine mail - de bliver alle videre sendt til det mailprogram som ligger på min computer. Mit problem er så at TDC mail gemmer en kopi af alle mailene og det skal den ikke - for så skal jeg hele tiden ind og slette dem.

Så er mit spørgsmål, hvordan opsætter jeg TDC mail til ikke at gemme en kopi i indbakke - og hvis det ikke kan lade sig gøre - hvordan sletter jeg alle mailene på én gang.

På forhånd tak.

Hilsen Marmoel

Hej igen igen Blinkende humørikon

Jeg har været inde i indstillinger for at sætte flueben ved "videresend uden kopi" - men det kan ikke lade sig gøre - der bliver bedt om en videre send adresse og det er jo den samme som min TDC mail, så det kan åbenbart ikke lade sig gøre!!!!

Hilsen Marmoel

Omdømme 4
Hej Marmoel

Den opsætning, der skal til for, at dine mails ikke gemmes på TDC's server, når de er hentet af dit mailprogram, skal ske i dit mailprogram (IncrediMail).

I Outlook sker opsætningen under "Kontoindstillinger", hvor man opsætter sin e-mail-konto (e-mail-adresse, server, porte m.m.), og jeg formoder, at det samme er tilfældet i IncrediMail. Jeg kender dog ikke dette mailprogram, så jeg kan ikke præcist sige, hvilket menupunkt du skal ind under.

Mvh Stephen

Tak for svar - jeg finder ud af det, eller også gør nogen andre Blinkende humørikon

Hilsen Marmoel

Omdømme 1
Hej Marmoel

Prøv dette:

Klik på Tool i den øverste menulinie, (Over ikonet, hvor der står "Get Mail")
Klik på Mail accounts.
Klik på Properties i højre kollonne
Klik på fanebladet advanced.

Lige under Ordet Delivery, fjerner du de 2 øverste vinger.

klik ok. Luk postpogrammet og åben det igen for at den nye instilling kan træde i kraft.

Du kunne jo også vælge at slette mail 7 dage efter dit mailprogram har hentet dine mail på webmail. som der står på dette skilt.

Hej MajaH - tusind tusind tak for din store hjælp - så virker det efter bogen  Glad humørikon

Hilsen Marmoel 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P