Skype - Mail-rod. | YouSee Community

Skype - Mail-rod.

Hej!

Jeg er på Herrens Mark::: Notebook / Windows7-64 bit / Skype / Windows Live Mail / Rod med Mail adr.-Password.

Jeg er oppe i årene,og ikke nogen ørn,med Bredbånd....Havde Skype,ville fjerne ikonet på proceslinje.Det resulterede i at jeg mistede mit login.Da vi ikke havde mail prg.på Notebook`en,fik jeg tilsendt

en lang kode (toke) til mail adr.,på min stationære.Tastede denne ind på Notebooken,i Skype,uden virkning.

Fik så installeret Windows Live Mail,på Notebooken.Det var en ven der gjorde det.Og bagefter er DER også kludder med password.Så det ikke kan åbnes.

FAKTA: Skype kører godt nu,men med mail adressen fra det defekte Windows Live Mail.SPØRGSMÅL: Kan jeg nu helt afinstallere Windows Live Mail,og starte på en frisk,med samme

prg. og en ny konto,og forvente (dens) mail adresse bliver i Skype.Eller skal jeg regne med,begge dele går ned igen. Håber i forstår lidt af mit lange indlæg.

Vh.Pedersoli.

4 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Pedersoli

Da der ikke er andre der har forsøgt at hjælpe, vil gerne prøve.

Lad mig først sige at jeg kender ikke Skybe, og jeg er derfor nød til at spørge om den mailadresse du skal have sat op i Windows Live mail er en TDC mailadresse? Altså en mailadresse du har fået oprettet ved TDC eller om det er noget der har fulgt med Skybe?

Hej!

Mange tak for respons.Ja,det er noget rigtig rod.Jeg skulle have været mere vågen,da ham "eksperten" var her.Jeg ved desværre ikke,om mail adressen er oprettet ved TDC,da det var "ham",der lavede den.

Jeg har tænkt på at afinstallere begge dele,SKYPE og WINDOWS LIVE MAIL.Men det er vel ikke problemfrit.Vil der ligger rester af de to konto`er,på een eller anden server,uden at jeg kan slette det???

For ellers vil jeg forsøge med en ny-installation,af dem begge.

Jeg er ellers omhyggeligt med at nedskrive brugernavne og passwords.Men denne gang har jeg sovet i timen.Øvøv.

Vh. Pedersoli.

Omdømme 1
Hej igen

Kender godt sådanne ekperter. Min søn er en af dem. Han siger såda og så og sådan og jeg fatter ikke en brik.

Jeg tror ikke du skal afinstalere noget. Du skriver at din skybe fungerer. Jeg har en mistanke om, at det er din mail opsætning i windows live mail, der er gået ged i. For at tjekke om det er en tdc-mail du har, skal du prøve at lokke på din webmail, altså den server(kasse) som tdc opbevarer dine mail på. http://mail.tdc.dk/

Hvis du bliver bedt om et brugernavn, skal du taste det brugernavn og pasword ind, som du bruger til at logge ind på tdc-forum med.

Hvis du kan logge ind i din webmail, må du gerne lige skrive det her i din tråd.

hvis du ikke kan lokke på din webmail, kan du prøve at skrive hvad der står efter snabel@ =  https://mailto:xxxx@??????.dk 

Glæder mig til at høre hvordan det går. Glad humørikon

Tak for interesse,vedr. mit spørgsmål,Maja.

Jeg er ikke endnu ikke så velbevandret,i dette forum.Så håber ikke jeg "kvajer" mig alt for meget.

Jeg har ikke lige haft tid,eller mulighed,for at afprøve dine løsningsforslag.(Konen bruger også Notebooken) Så jeg sidder ved min gamle stationære.

Men vil prøve når jeg får muligheden. Vender tilbage hertil.

Vh.Pedersoli.

Besvar