Skarpere billede på home trio

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej

Har fået home trio men synes ikke mit tv billede står så skarpt som jeg gerne ville have det

Har sat indstilling på min box til 1080 med hdmi kabel men synes ikke det bliver meget bedre ved det

Har lige købt helt nyt tv så det kan ikke være det

Men skal jeg lave nogle indstillinger om på tv´et eller hva?

Håber nogen kan hjælpe mig ville gerne bare have et godt billede på skærmen

Mvh

4 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Det er før hørt at TDC Tv ikke har skarpt billede, jeg tror nok det var kontant det var med i.

du skal ikke endre instillinger i dit tv, men hvis du ikke har HD Kanaler kan det ikke betale sig at sette Boxen til 1080 idet det altid vil være bedst at stille boxen til den opløsning du rent faktisk ser, så undgår du også at billedet bilver strækt og dermed forringet.

hvis du har et meget stor tv ville du også kunne se at billedet ser mere pixeleret ud end med et lille TV, det skyldes at jo støre TV jo støre bliver pixelne, det kan du undgå ved at side den rigtige afstand fra dit tv.

Hej Vegito

Jeg er ikke helt enig med miela1 - at ændre indstillinger på dit TV kan let gøre billedet bedre. I første omgang vil jeg anbefale at sætte digital modtageren til 720p, det giver det bedste billede på de fleste TV.

Yderligere skal du prøve at ændre indstillinger på dit TV, der er dog ikke en generel indstilling der kan gøre det hele bedre, det er meget forskelligt fra TV til TV. Som udgangspunkt, skal al billedforbedring dog deaktiveres. Indstillinger som "kantforbedring" og "digital noice reduction" findes dog på de fleste TV, og er en god idé at deaktivere. Ud over det, vil jeg anbefale, at du prøver de indstillinger du har på dit TV én efter én, og ser hvad der hjælper på billedet.

Selvføgelig vil en almindelig SD kanal aldrig blive så god som HD, men i langt de fleste tilfælde, er TV'et med til at gøre billedet værre end det egentlig er.

Kort sagt; TV'et forsøger at forbedre billedet, billedet er dog digitalt, og det er den kvalitet det er, det kan fjernsynet ikke ændre på, som vi ellers kender det fra et almindeligt antenne signal. Her er signalet analogt, skygger, sne og lign., vil TV'et godt kunne ændre - men det nytter ikke noget på et digitalt signal.

Hej Vegito.

Ang. 'Jeg har lige købt helt nyt tv":

Da jeg i sin tid købte et fladskærmsTV blev jeg noget skuffet over billedkvaliteten fra TV'et selv, selv når jeg konfigurerede det til superdynamisk osv. osv. Sælgeren havde sagt at TV'et var fantastisk (og han virkede ærlig).

Men efter længere tids brug, 10-100 timer velsagtens, har jeg et fantastisk billede; og jeg har set det før med andre fjernsyn.

Dit tv skal sikkert bare have noget 'kørertid' før dit billede kan blive optimalt. Som motoren på en bil!

Så hjælpen ligger i at kigge på fjernsyn ...

Venlig hilsen

Omdømme 5
Hej,

God teori, den skal du have ros for, men den holder ikke helt vand.

De handler nok mere om at du er blevet vantil at at se på dit TV.

Med hensyn til den sælgere, så selvfølelig siger han at det er et godt TV, ellers havde du jo ikke købt det af ham.

men jer med TDC TV har heller ikke lige så godt et billede som dem med boxer, så når i vil se hvor godt jeres TV billed er skal i sette en film på enten Blueray eller DVD.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)