Sikkerhedspakken modsiger sig selv | YouSee Community

Sikkerhedspakken modsiger sig selv

Når jeg åbner min sikkerhedspakke er der en advarsel der siger at min computer ikke er beskyttet, understreget at et stort rødt kryds i venstre side. Det underbyges af den i status siger at virus og spywareopdatering er forældet, og underbyges af Windows sikkerhedsadvarsel der gør opmærksom på det samme. Men den opdaterer jo flere gange dagligt, og ved tryk på opdatere, siger den at det hele er opdateret! Styresys. XP pro, sp.3

Mvh. Martin

7 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Martin

Det der er vigtigt, er at Sikkerhedspakken er opdateret.

Hvorfor at Windows mener andet, er et godt spørgsmål. 

Jeg ville prøve at opdatere Windows via Windows Update og ellers prøve at kontakte Microsoft.

Hilsen

Martin

Omdømme 1
Hej MartinØl og Martin uden ØL Blinkende humørikon

Det er ikke kun TDC-sikkerhedspakken der laver det nummer. Det gør den pakke man downloader fra Yousee også. I hvert fald hos mig. Et par gange om året starter jeg forfra med at omindstallere mit styresystem og alle mine programmer, Dels for at rydde op og dels fordi maskinen er blevet for sløv.

Jeg slår Windows Firewall fra, mens jeg installerer pakken og mens den henter opdateringerne.

Omdømme 6
Badge +1
Det er også en fejl jeg kender.... Den plejer at forsvinde efter et par dage igen. Ligeså pludselig som den kommer....

Vh

Peter

Nu er det ikke kun Windows der kommer med en sikkerhedsadvarsel, det gør TDC sikkerhedspakke også selv, den Råber nærmest højt og larmende at dens virus og spywaredefinitioner ikke er up-to-date, og sidste dato for opdatering er efterhånden for flere måneder siden, (på trods den som sagt siger det modsatte et andet sted). Nej det er ikke noget der går over efter et par dage. Det har stået på i flere måneder, og nu er jeg ved at være nervøs for min pc, idet sikkerhedspakken ikke længere finder spyware eller virus, og maskinen bliver langsommere med tiden. Mvh MartinØL

Omdømme 1
Det er blot en tanke, men kan det være at maskinens kalender/ur fejlagtigt er indstillet til et fremtidigt tidspunkt, og at dette får alle nye opdateringer til at fremstå som forældede?

En anden mulighed: Er der indtastet en gældende licensnøgle?

Jeg bruger selv firewall og antivirus fra McAfee og kender derfor ikke TDC's sikkerhedspakke, så forslagene er derfor kun baseret på gæt.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 6
Badge +1
Min computer står til at hente tiden fra nettet - og den plejer at passe.... Så jeg tror ikke det er tiden. Ellers en god teori :-)

Jeg er også ret sikker på licenskoden er ok. Ellers er det ulogisk at fejlen forsvinder af sig selv efter et par dage. Det som er underligt ved fejlen er også at den godt nok kommer med en alarm - men når man så går ind i pakkens kontrolpanel - så står den til at at kører som det skal. Så licenskoden er også dømt ude efter min mening.

Måske har du alligevel fat i noget af det rigtige når du nu nævner tiden. Man kunne faktisk godt forestille sig at problemet opstår fordi den når at køre en kontrol at status - før den selv er stratet helt op.....

Vh

Peter

Omdømme 1
Når tiden hentes automatisk og licensen også er i orden virker det egentlig mest sandsynligt at et eller andet er gået galt ved installationen, enten af den oprindelige sikkerhedspakke eller af en af opdateringerne, eller at der er en konflikt mellem TDC-sikkerhedspakken og et andet program.

Microsoft oplyser i en hjælpetekst, at der kan opstå problemer hvis der er flere sikkerhedspakker aktive samtidig, så hvis TDC-sikkerhedspakken er aktiv bør Windows firewall være slået fra. Om det sker automatisk for TDC-sikkerhedspakken ved jeg ikke, men både Norton og McAfee ordner dette automatisk. Jeg er heller ikke klar over hvor meget TDC-sikkerhedspakken beskytter sig selv, f.eks. hvis maskinen var inficeret med malware inden sikkerhedspakken blev installeret. McAfee har en funktion, der blokerer for at noget andet program kan ændre ved McAfee-installationen. Jeg er ikke klar over om TDC-sikkerhedspakken også beskytter mod at et program fra internettet direkte angriber selve sikkerhedspakken, og får den til at holde op med at fungere.

Microsoft oplyser i en hjælpetekst, at Microsoft ikke kender samtlige eksisterende sikkerhedspakker, så derfor kan der godt komme en advarsel fra Windows til trods for at der er en fungerende sikkerhedspakke installeret. Man kan slå advarslen fra hvis man er fuldstændig sikker på at maskinen er beskyttet.

Har du prøvet at afinstallere TDC-sikkerhedspakken og derefter geninstallere den? Hvis fejlen skyldes en beskadiget fil i sikkerhedspakken eller en fejlregistrering i registreringsdatabasen kan dette muligvis reparere fejlen. Jeg har selv (ikke for nylig) oplevet en fejl, hvor McAfee pludselig ikke kunne opdateres, selv om licenserne var i orden. Her hjalp det at geninstallere. Sørg også for at køre en komplet systemscanning.

Hvis der bliver problemer med at sikkerhedspakken fejler fordi den tror, at den er installeret på flere maskiner end der er licens til, må du kontakte TDC's kundeservice.

M.v.h.

MS-Erik

Besvar