Sikkerhedspakken | YouSee Community

Sikkerhedspakken

Jeg undre mig over TDC sikkerhedspakken på min computer fylder 355 MB. Er det normalt?

Vil det ændre noget hvis det hele slettes og der installeres en "ny" pakke?

Spørgsmålet skyldes at computeren er blevet meget langsom og når jeg anvender computere uden sikkerhedspakken er der langt mere fart på.

Hilsen JørgenVest.

5 Kommentarer

Omdømme 6
Hej,

jeg ved ikke om det er normalt at TDC sikkerhedspakken fylder 355 megabyte, men det lyder ikke usansynligt.

med hastighed skal du lige være sikker på at din computer lever op til system kravende.

men se den her side om hvad du skal gøre hvis din computer er belevet langsom eller fryser efter instaliation af sikkerheds pakken.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22454 

Omdømme 6
Badge +1
Det lyder ikke helt forkert med 355 mb... Men det er jo ikke et program på 355 mb der kører. Programmet der kører er betydeligt mindre - men programmet har nogle store datafiler liggende på harddisken.

Det er ikke det der trækker hastigheden ned på din computer, og 355 mb data er faktisk ikke ret meget på en moderne computer.

Prøv at kigge i "jobliste". Den kan du f.eks. få frem ved at trykke på Ctrl, Alt og Del samtidig. Så kan du se havd der kører.

Vh

Peter

Omdømme 1
Jeg har også installeret sikkerhedspakken, og hos mig fylder den 703 MB.

Har haft den afinstalleret og geninstalleret igen, og her fylder den det samme.

Jeg har ingen problemer med at min CP er blevet langsom.

Havde Norton før, og den har ry for at gøre PC'en langsom, men kan ikke mærke nogen forskel på hastigheden.

Omdømme 3
Hej JørgenVest

Som de andre skriver, er det uden betydning at selve programmet fylder 355 på din disk - Det giver kun problemer såfremt din disk ikke er for stor. Så kan det betyde at Windows Swap-filen kan komme til at mangle albuerum.. Men ellers ikke..

Grunden til at dit system bliver langsommere, er jo at du nu har et program kørende i baggrunden hele tiden (dit nye sikkerhedsprogram) Og det er rigtigt at det før i tiden kunne bringe selv temmeligt kraftige computere ned i knæ, når man installerede den slags - nogle programmer er dog værre end andre..

Såfremt din maskine måske kun lige har luft til at trække dit styresystem, er den nok ikke vildt begejstret for også nu at skulle trække en dødvægt mere med rundt - derfor bliver den noget sløv i betrækket..

Der findes ikke så mange løsninger på problemet, da det egentlig er et hardware problem (din maskine er nok måske ved at være for bette) Men måske tager jeg fejl, at det er en helt ny PC med højeste specifikationer - i så fald er det jo nok ikke hardware relateret...

Skal lige nævne, at der findes flere forskellige sikkerhedspakker (programmer) på markedet - nogle er knap så hårde ved systemet som andre... Kender ikke TDC's sikkerhedspakke, da jeg kører Norton 360..

For måske at presse lidt mere saft ud af citronen, kan man godt rydde lidt op i de støvede afkroge af sin computers system.. Hertil findes der et rigtigt godt stykke værktøj, for dem der ikke ved hvordan man skal gribe den slags an .. Man skal hente et program der hedder "Soluto" - Det scanner ens opsætning under opstart (fra koldstart vel og mærke) og registrerer hele opstartsproceduren, for til slut at komme med forslag til forbedringer - Som man så selv skal tage stilling til om man vil ha udført.. Alt i en rimelig let og overskuelig grafisk grænseflade... Det kan hentes her :  http://www.soluto.com/

Mvh. CVX

Tak for svarene.

Jeg erkender blankt det er en ældre maskine og den har kørt konstant siden 1999. Så det må vel siges at være en gammel svend i den verden.

Jeg rydder jævnligt op i mine gemmer og især billeder fra et nyt kamera giver lettere "oppustethed".

Jeg mener bare at have læst for år tilbage at TDC sikkerhedspakken fylder meget, men jeg ved ikke hvordan det påvirker maskinens daglige brug. Det har jeg fået lidt forklaring på nu og siger tak.

Tænk hvad vi kunne spare os selv og hinanden for hvis ikke der var så mange "kriminelle" på den ene eller anden måde. Jeg er ihvertfald glad for sikkerhedspakken for jeg har aldrig haft ubudne gæster så vidt jeg ved og når jeg har mistanke om det, trækker jeg stikket.

Venlig hilsen JørgenVest.

Besvar