Sikkerhedspakken

Vi har i flere år haft to stationær computer, nu er den ene ved at være ret så langsom og gammel.

Derfor har vi købt en ny bærebar installeret med Windows 7. Der er endvidere installeret Norton sikkerhedskontrol, som dog kun gæder i tre måneder og er ved at være udløbet.

På den stationære har jeg F-secure som jeg synes er effektfuld og grundig. Men kan jeg downloade den til den bærebar og have det på begge maskiner til samme licens?

Vh Nanok

3 Kommentarer

Omdømme 4
Ja, - det kan du godt. TDC's sikkerhedspakke giver automatisk licens til 5 computere.

Husk at afinstallere Norton først. Det kan blive noget forfærdeligt rod med 2 antivirusprogrammer på samme computer. Det vil med garanti give problemer, - store problemer endda.

Norton er ret umulig at fjerne medmindre man er særdeles dreven udi IT og computere. Det har Norton dog heldigvis selv erkendt, således at man nu kan downloade et program til at fjerne deres software.

Det hedder Norton All Remove og kan downloades gratis fra dette link. Vælg den option der passer bedst til det produkt du har. Jeg vil umiddelbart tro at det er Norton 360 du har en prøveversion af:

http://us.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080710133834EN&ln=en_US

Her specifikt for Norton 360:

http://us.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&selected_nav=&pvid=&docurl=20071130124653EN

Mvh FN ;-)

Prøv BullGuard.

Den klarer praktisk talt alt og holder fjoldser ud af den PC.

Den koster under 500 kr pr år og er en billigere løsning end sikkerhedspakken fra TDC, som man skal

udskifte hele tiden efterhånden som TDC bliver Klogereø

TDC tænker kun på at få en SNABEL ned i din tegnebog.

Jeg kan oså meget stærkt anbefale PSI 2.0, der klarer opdateringskontrol af dine programmer og sørger

automatisk for, at dine programmer opdateres med sikkerhedsopdateringer, når de udgives.

Og så er det gratis for PRIVATE.

Omdømme 4
"TDC tænker kun på at få en SNABEL ned i din tegnebog."

Det er der vel ikke noget galt i. Alle firmaer skal da tjene penge. BullGuard er jo heller ikke ligefrem noget non-profit firma.

Du misinformerer!

Der er ikke tale om at TDC's Sikkerhedspakke skal udskiftes hele tiden "efterhånden som TDC bliver klogere".

TDC's sikkerhedspakke er udviklet af et af verdens mest anerkendte softwarefirmaer, - nemlig F-Secure, og alle ordentlige antivirusprogrammer opdateres løbende, af den simple grund at der kommer i snesevis af nye trusler hver eneste dag.

BullGuars koster ikke under 500 kr. således som du hævder.

Bullguard koster 550 kr. for et års licens, og ønsker du to års licens så er der en tillægspris på 330 kr.

En Bullguard licens gælder kun til 3 computere, i modsætning til TDC's Sikkerhedspakke der gælder til 5 computere. Ønsker du at bruge BullGuard på mere end 3 computere, så skal man betale en tillægspris på 150 kr. pr. computer.

Dit "billige" alternativ til TDC's Sikkerhedspakke begynder efterhånden at se ret dyrt ud. Med 2 års opdateringer til 5 computere så koster BullGuard 1055 kr.

Tilsvarende med 2 års opdateringer og til 5 computere så koster TDC's Sikkerhedspakke 960 kr.

BullGuard er et pisseirriterende program!

Sikkerhedssoftware skal fungere diskret og upåklageligt i baggrunden. Jeg har afprøvet en del sikkerhedssoftware, og jeg har aldrig prøvet et så irriterende antivirusprogran som BullGuard.

BullGuard dukker ustandselig op med alskens "sikkerhedsspørgsmål" som man skal svare på: "Vil du tillade dit, vil du tillade dat" i een uendelig strøm.

I den tid jeg kørte med BullGuard gik cirka halvdelen af min tid ved computeren med at kommunikere med BullGuard, hvor jeg hele tiden skulle klikke på enten ja eller nej til programmets utallige spørgsmål. Man kunne dårligt tilgå een eneste webside uden at BullGuard lige skulle op og spørge om det nu også var i orden. Gal humørikon

BullGuard sucks!

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)