Signal problemer på desire

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej med jer,

Jeg er inden for de sidste par uger rendt ind i et problem med at min desire taber forbindelsen til netværket. Forbindelsen har ellers altid i top men nu tabes forbindelsen pludselig fra 4 stregner til 0. Flere steder i mit hus - blandt andet køkkenet ryger forbindelsen med det samme.

Har forsøgt at google mig frem til en årsag men har ikke rigtig kunne finde en løsning. Er der andre der har problemet?

Jeg har forsøgt at genindstille til fabriksindstillinger men lige lidt hjælper det.

Håber der er nogen der har et par guldkort jeg kan forsøge mig med

9 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

der kan være drifts problemer i dit område, prøv at tjække drifts info.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/

Hej, Tak for dit svar. Jeg har set efter driftforstyrrelser og der er ikke noteret noget i nærheden af mit område så det kan ikke være årsagen.
Omdømme 5
Hej,

det kan stadig godt være Årsagen, det kan jo være at TDC ikke har opdaget at der er problemer.

det er faktisk det eneste det kan være, med mindre du har fået ødelagt din telefon.

men det kan nemt være det her "mærklige vejr" vi har, der har lige her den anden dag været et udbrud på solen, og selvom det er rigtig langt væk, skaber det problemer med elektromagnetiske bølger, som radiobølger. og det er ikke uhørt at de bølger kan lave mærklige ting, bla kan man mange gange opleve med en amatør radio at man kan kontakte folk langt væk, der har endag ved tidliger begivenheder i USA væet repoteret Radio amatøre der har modtaget 50 år gamle radio udsendelser under sådanne begivenhedder.

det er også det der gør at vi har chancen for at opleve Nordlys i Danmark her de næste par dage

så giv det nogle dage, og hvis det så stadig ikke virker som det pleger, så kontakt TDC Kundeservice.

Ok. Jeg ser tiden lidt an før jeg gør noget. Spændende læsning det med solen.
Omdømme 5
Ja,

men også lidt skræmende at solen faktisk har så meget magt over hvad der sker her på jorden.

de burte at få er til at tænke lidt over hvor lidt vi entlig betyder i den store sammenhæng der er universet.

Ja det har du helt ret i :-
Hej igen

Tja problemet er der stadig - hvis der overhoved er et problem for jeg kom til at tænke på følgende:

Jeg bor i et område hvor 3G ligger lige på grænsen. Nogle gange har jeg 3G signalet og andre gange har jeg ikke. Er det måske derfor at mit signal ikon springer frem og tilbage? Betyder ikonet forbindelsen for det netværk jeg er på? DVS - Når jeg er på 3G så skifter den fra ingen forbindelse til 3G netværk og springer pludselig til GSM netværk hvor der er fuld forbindelse? For når den står på 3G men med ingen forbindelse kan man stadig ringe op? Her kommer GSM forbindelsen så frem selv om der ifølge ikonet ikke er noget signal så kan man stadig ringe til mig? Når jeg slår 3G fra og kun kører på GSM er der fuld forbindelse?

Lidt rodet forklaret men jeg håber det kan forståes :-)

Jeg har samme problem. Har haft min desire i 1½ år men det er først nu at jeg oplever manglende forbindelse. Ingen af mine opkald eller sms'er vil gå igennem. (Har prøvet at modtage en sms der var dateret til 2 dage tidlige) Og som du nævner så forbedres forbindelsen hvis man vælger GSM only. Det synes jeg bare ikke er optimalt.

Er rimelig irriteret over dette så håber der er nogen der i det mindste ved hvad grunden er.

PS. Bor i Århus så det er ikke pga dårligt signal.

Omdømme 2
Hej,

Jeg melder mig gerne i koret - har også haft Desire i godt et år. Det er for nylig, at jeg har lagt mærke til at signalstyrken ofte falder markant...

Jeg bevæger mig mest i Storkøbenhavn...

/Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)