Separate email på to pc'er

Har lige installeret HomeDuo Secure med to PC'er på routeren. Oprettede en mailkonto på nr.1.  Min konebruger nr.2 og skal have egen email-konto og mailbox.  Har lavet ny login til nr. 2, men kan ikke oprette mailbox eller ny email-konto.  Det kunne jeg hos den tidligere web-supplier.  Har set mere en 100 TDC sider igennem, men kan ikke finde løsningen.

Hvordan løser jeg dette problem ?

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Ægtemanden

Det er rigtigt, man får kun én mailbox med et TDC bredbåndsabonnement - og mulighed for at oprette 4 alias mailadresser, hvor emails jo ender i samme mailbox. Så med HomeDuo kan du og din kone ikke få hver sin mailbox Trist humørikon

Den billigste og nemmeste løsning er formentlig, at du eller din kone opretter en gratis emailkonto på nettet - fx en Google eller Hotmail mailadresse.

Der er en del tråde i dette forum, der omhandler muligheden for at hente mails sendt til forskellige alias'er - men liggende i samme mailbox - til hver sin pc, men det lader til at være vanskeligt at få det til at virke efter hensigten, så det er nok ikke den rigtige løsning.

Der er dog også den mulighed, at du køber dit helt eget domænenavn og dermed mulighed for at oprette et uendeligt antal mailboxe. Det er ikke særlig vanskeligt eller særlig dyrt. Eget domæne giver dig også mulighed for altid at kunne skifte web-supplier uden at skulle skifte mailadresse Glad humørikon - men det gør en Gmail eller Hotmail mailadresse selvfølgelig også Meget glad humørikon

Mvh Stephen

Vi, min kæreste og jeg, har også hver sin computer og hver sin mailadresse. Ved hjælp af "Regler og beskeder", som findes under filer, har vi oprettet mapper, således at mine mails automatisk ryger i "min" mappe på Steffans computer og omvendt.

Det vil sige, at når Steffan åbner sin indbakke, kan han kun se sine egne mails, mens mine ligger "gemt" i anden mappe. Og det modsatte gælder så for mig.

I starten synes jeg, det var mega irriterende, men efterhånden er det da meget rart. Han får selv lov at rydde op i mappen på min computer, og jeg rydder op i min mappe på hans computer.

En anden fordel er fx, at jeg har den sat op til at tømme mappen "Slettet post", når jeg lukker ned, og skulle jeg være kommet til at slette en mail ved en fejl, ligger den stadig på Steffans computer.

Desuden kan jeg ikke printe fra min computer, da der ikke findes en driver til Windows 7, og så er det jo meget heldigt, at jeg kan printe mine mails fra Steffans computer.

Man skal dog lige tænke over, at der kan være nogle mails, der "snyder", hvis din mail ikke står som direkte modtager. Der kan komme mail til en stor distrubutionsliste, og så kan modtager stå som "undisclosed recipients", (eller sådan noget) og så ryger den altså i den anden mappe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)