Router problemer | YouSee Community

Router problemer

Hej - jeg har problemer med at kom på nettet via min router

Min set up er er SpeedStream 4100 Modem og en Netgear WGR614 v.5 router. Begge 2 har fungeret fin,men for nyligt har der været problemer med at komme på nettet. Jeg har haft ringet til fejlmelding og de har reset linien mm 2 gange. Den seneste gang kunne de ikke kom i kontakt med min router før den blev reset (sluk/tænd). Jeg fik at vide at det var nok routeren som var ved at dø. Jeg købte en ny router - Sitecom 300N og sæt den til, men jeg kan stadig ikke kom på! Hver gang jeg forsøger med en router får jeg DNS problemer selv om alt er sat til at hente IP / DNS automatisk. Det pudsigt er, at hvis jeg kobler min PC direkte på modemet, så er jeg på med det sammen. Det vil være fint nok - men min kone og 2 børn vil også gerne være på[i]

God ideer / løsninger modtages med kyshånd [i]

MvH

Nick

2 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Nick

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg har med stor interesse læst dit indlæg og vil forsøge at hjælpe dig.

Som jeg har forstået det, kan du komme på nettet udenom dit router. Uden problemer. Men så snart du kobler en router på, får du en DNS konflikt. En DNS konflikt kan opstå af flere faktorer, så vil ikke sætte hovedet på blokken på en bestemt fejl.

Har du fast ip adresse? Hvor du har indtastet DNS server adressen? (TDC´s DNS servere hedder: 194.239.134.83 – 193.162.153.164)

Du kunne forsøge at gennemgå opsætningen på routeren en sidste gang. Hvis ikke det hjælper, kan du kontakte hotline. Jeg har postet linket til vores kontakt side nedenfor.

http://privat.tdc.dk/kontakt/

Jeg håber det var svar nok. Hvis ikke, hører jeg gladelig fra dig igen her.

Tak for input Jesper Glad humørikon

Jeg spurgte IT chefen på arbejde og han kom med noget ideer, så da jeg kom hjem, skulle jeg afprøve dem - lige så snart jeg sat routeren til var der hul igennem! Jeg tror det var bare et spørgsmål om at routeren skulle være slukket og koblet fra modem i lang tid nok, til at gen kunne selv finde ude af at hente de nødvendige oplysninger selv, når den blev sat til!

Men tak for responsen

Hilsen

Nick

Besvar