Router genstarter | YouSee Community

Router genstarter

Jeg har TDC HomeDuo. Problemmet er at min router genstarter en gang i mellem. Nogen gange er der flere dage i mellem genstarter, andre gange er det flere gange i løbet af en dag.

Jeg har osse det problem at når jeg bliver ringet op, har den ringet 8 gange hos den der ringer op, men kun en gang hos mig.

Er der nogen som kan hjælpe?

Venlig hilsen

kvikly

14 Kommentarer

Omdømme 4
Hej kvikly

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Som udgangspunkt, skal vores modem ikke genstarte af sig selv. Vi oplever dog, når båndbredden bliver belastet eller ved fejl på linien, at modemet kan genstarte af sig selv.

Hvis problemet ikke forsvinder, vil jeg derfor bede dig kontakte Hotline på 80 80 80 47, der kan hjælpe med den videre fejlretning.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej.

Jeg har lige nøjagtig det samme problemTrist humørikon Jeg fik byttet min router hos tdc for 4-5 mdr.

siden,men problemet opstår stadigvæk.Der kan gå 1-2 uger uden problemer,men lige for tiden

er der problemer flere gange om dagen.Er det et generelt problem?Og i givet fald noget der gøres noget ved?

Omdømme 6
Hej.

Hvis du har din router et sted hvor den bliver varm kan det være problemet.

det kan være du har den til at henge et sted hvor der stiger varmt luft op ex over en radiator, ikke at jeg tror du er du er så dum at henge den over en radiator, men måske ubesvidst eller over noget andet der kan give varme fra sig.

alt moderne elektronik er designet til at lukke ned eller genstarte hvis det bliver varmt.

Hej.

tak for svaret,men nej,Jeg er ikke så dum at have sat routeren ovenpå min radiatorBlinkende humørikon

så det er desværre ikke der problemet ligger.bare i løbet af den sidste time

er skidtet genstartet 2 gangeGal humørikon Jeg er bare SÅ tæt på at prøve en ny udbyder.

Omdømme 6
Hej,

Forstår dig så udemærket, jeg tror jeg ville bande den router af ****** til hvis det var mig der havde problem.

Jeg regned heller ikke med at du var så dum at stille den på radiatorn, men tro mig der er nogle der er, skremende ikkeMeget glad humørikon

Hvis du kan mærke at den bliver varm kan du hvis du har en kræftig støvsuger eller en kompresser blæse den igennem og se om det ikke hjælper.

hvis den ikke bliver varm har jeg en teori om at det kan skyldes overgang i dine ledninger et eller andet sted der får den til at slå fra med hjelp fra et mulig overstrøms relæ, men det er kun en teori idet jeg ikke ved hvordan TDCboxden ser ud rent komponent messigt. 

Jeg har samme problem som jeg har levet med et stykke tid. Nu har jeg haft lidt tid til at læse fora og kan andre steder læse mig frem til, at det er et kendt problem men at TDC ikke agter at gøre noget proaktivt...

De burde jo kunne se, at routeren ofte genstarter men de er sikkert ikke interesseret i at udskifte routerne hos alle deres kunder. Det er lidt ligesom den gamle selector fra samme producent (sagem) og samme udbyder (tdc).

jeg tager fat i TDC så snart påsken er over, og kræver at de får gjort noget ved sagen for mit vedkommende.

Hej,

Samme problem her. Fejlen med at router pludselig genstarter sker i 90% af tilfældene når jeg forsøger at kopiere/streame større datamængder trådløst på eget netværk (ikke fra WAN siden). Eksempelvis ville jeg sikkerhedskopiere alle mine data trådløst fra min notebook over til min kabelforbundet NAS (totalmængde 1GB), og ca. halvvejs så genstartede router pludseligt. Det samme sker når jeg vil streame film fra NAS til min Notebook.  Et familie medlem som yderligere har fået ombyttet router har nøjagtigt samme problem.  I mine øjne en fuldstændig håbløs router hvis man ønsker at benytte det trådløse (og hvem gør ikke det). Lidt skræmmende at man gerne vil betale for en god stabil forbindelse og så leverer TDC sådan et stykke HW som fuldstændig ødelægger oplevelsen af en sikkert ganske stabil internetforbindelse.

Jeg har forsøgt at google meget på dette problem og kan se at mange andre oplever det samme og at der ikke er nogen løsning på problemet ?!

Er der nogen der har fundet en løsning på problemet ??

Hilsen René

Har kæmpet med samme problem siden vi fik opgraderet i til 20/2 Mb og ip telefoni for 1/2 år siden.

I dag tog jeg mig sammen til at få fejlmeldt, og TDC`s første forsøg på en løsning er at nedgradere til 10/1 Mb.

Nu vil de vise sig om det hjælper.

Bor ca 2 km fra nærmeste tlf-central , - mon ikke tiden er løbet fra deres gamle kobberkabler for længst    ?

Hej h99,

Hvis dit problem er identisk med den fejl jeg oplever så tror jeg bestemt ikke det vil hjælpe at nedgradere din hastighed. Fejlen opstår (sådan som jeg ser det) når der streames eller flyttes store datamængder på lokalnetværket (LAN siden) hvoraf den ene part (ex. notebook) kører trådløst koblet til TDC routeren.

Jeg oplever ikke denne fejl når jeg eksempelvis ser Live TV eller Youtube HD fra internettet (sandsynligvis fordi datahastigheden på WAN siden er markant lavere).

Men skriv endelig hvis der findes en løsning.

/René

Samme problem her - var der nogen der fandt en løsning?

/lbt

Jeg har fuldstændig det samme problem. Routeren genstarter på vilkårlige tidspunkter og forbindelsen er tit temmelig ustabil.

Især er min PS3 ramt af problemerne. Wi-fi signalstyrke er ok.

Hvad er det med den router? Hvorfor virker det ikke ordentligt, og hvordan kan det forbedres?

Jeg har samme problem,
Mit modem genstarter når jeg aktivere VoIP (SIP) på min SMA solcelle inverter, så jeg kan aflevere data til SMA.
Det har virket fint, men ikke længere.
SMA inverteren virker fint på lokal netværket.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ville nok nulstille router, og virker det ikke ville jeg ringe til YouSee på 70 70 40 40. Jeg vil tro der er kommet en software opdatering af router som skaber problemer. Hvis YouSee får problemstillingen, kan de sikre en evt. løsning i en fremtidig opdatering.
Hej Slangefar,
Jeg har nu resat kabel modemmet tilbage til fabriksindstillingerne, og efter en genstart mm.
Har jeg samme fejl, så jeg komme nok til at bruge en dag i telefon køen. 🙂 for at få tilsendt et nyt modem.

Besvar