Svar

Router går ned

I starten gik min router ned 1 gang om ugen. Nu er vi oppe på 2 til 3 gange om dage, hvor den pludslig genstarter.

1. Den genstarter selv om der ikke er trafik.

2. Den genstarter tit, hvis jeg f. eks. arbejder med et program der har problemer med at få forbindelse til en server på nettet.

Kan der gøres noget. Hvis det er opdateringer så er der godt nok mange nye ;0)

icon

Bedste svar af comaco 19 juni 2012, 18:53

Så er jeg kommet så langt.

TDC er ved at skifte denne type router. Forklaringen ligger nok i ovenstående. 

Så løsningen ligger i at hvis nogen har denne type router så ryk TDC for at få den skiftet til en ny. (En anden type)

MVH

Jan

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 1
Hej comaco

Tak for dit indlæg :-)

Det lyder godt nok træls, på godt jysk!

Det lyder som om, der er et problem enten med routeren eller forbindelsen. Det jeg vil anbefale dig at gøre for at få det løst, er at ringe til vores hotline. Så skal de nok hjælpe dig med at finde ud af hvor problemet ligger, og derefter fundet en løsning på det. 

Du kan finde kontaktoplysningerne her: http://go.tdc.dk/fkcrsb

Mvh Jens

TDC

Jeg tror ikke på at hotline kan hjælpe mig.

det er routeren der er problemet. Har hørt fra mange andre der har samme type router.

Desuden har jeg en router nøjagtig magen til, men på min firma adresse (Læs en helt anden lokation) og problemet er det samme her. 

Omdømme 4
Badge +1

comaco skrev:
Jeg tror ikke på at hotline kan hjælpe mig.

Ok, held og lykke med din forbindelse.

?? Var det et svar eller en dårlig vits?

Omdømme 5
Badge +1
Det tror jeg såmænd ikke det var.

Men det var da et underligt svar du giver. Du stiller et spørgsmål - du får det eneste logisk mulige svar - og så vælger du at sige at det tror du ikke på.....

Så er der jo ikke så meget andet at gøre end at ønske dig held og lykke med projektet.

Mvh

Peter

Det er da ærgeligt at man syntes at det er et underligt svar.

Jeg skriver at jeg har 2 router stående på 2 forskellige adresser. (Ikke samme forbindelse)

De laver samme fejl og jeg har talt med andre der oplever det samme.

Så at det skulle være forbindelsen virker da lidt mærkelige,

Medmindre der er generelle problemer med TDC’s forbindelser.

Angående routeren har jeg forsøgt hotline. Svaret var at der ikke er noget galt med routerne fra TDC!!

Det kan godt være at jeg er fint følende, men et svar som "Held og lykke" er ikke et svar men en 

unødvendig kommentar.

Jeg spørger jo netop her fordi der kunne være nogen som ahvde løste dette problem. Evt. ved at ændre router opsætningerne.

Så seriøse svar tages imod med tak.

Diskutions forum må være et andet sted. 

Omdømme 1
Hej comaco

Hvad er det for en router du har? Er det en Sagem "Homebox"?

Forsvinder DSL lampen når routeren genstarter, eller er det alle lamperne der forsvinder?

Hvis routeren bare helt umotiveret genstarter, så er der som oftest en fejl på selve routeren.

Mvh Jens

TDC

Jep det er en Sagem Homebox

Ja alle lamper går ud. Ruteren lukker helt ned. Lan og Wan forsvinder.

Så genstarter routeren,  opretter lan og først WAN efter 4 til 5 minutter.

Eksempel

Jeg arbejder på vores lan disk. Pludslig vender routeren.

Jeg ser billeder på vores TDC Home Disk. Forbindelsen forsvinder og hele routeren lukker.

Vi starter Samsung Smart HUB og vil gå på nettet via TV. Forbindelsen ryger.

Jeg sidder og arbejder. Der er ikke noget specielt trafik på nettet. Pludslig forsvinder forbindelsen. 

LAN forsvinder pludslig men routeren er ikke helt nede og vende.

Det sker ikke hver gang. Som skrevet en gang om ugen og nogle gange 1 til 2 gange om dagen.

På den anden forbindelse jeg har (På e anden adresse), er der PT. kun en dankort automat på nettet. 

Den laver det samme. Vi kan se at dankortautomatet pludslig mister forbindelsen.

I den forbindelse har jeg også en anden trå som ingen kan svare på. Hvordan åbner man for f. eks. port 33000 således at alle forbindelser på Lan kan benytte denne?

Vores dankort automat skal bruge en række porte, men det ser ud som om at de er lukket.

MVH

Jan

Omdømme 1
Hej igen

Umiddelbart lyder det som et router problem, hvor mærkeligt det end lyder, så ville jeg stadig holde ved min anbefaling med at ringe til hotline for at prøve at få skiftet Homeboxen. Det med at hotline har sagt at der ikke er noget galt med routerne fra TDC lyder meget mærkeligt i mine ører, der kan jo være fejl på alt teknik. 

Ellers kan du jo også være uheldig at der er fejl på begge adresserne på linjen, det er jo hverken meningen eller normalt at det opfører sig sådan. 

For at svare på dit sidste spørgsmål, så er der en vejledning til hvordan du åbner portene, også kaldt port forwarding, her: http://go.tdc.dk/cfvigb

Fra port 33000 til port 33000 gennem port 33000, både på UDP og TCP. Det skal du så gøre på alle ip adresserne hjemme hos dig. Så skal du sørge for, inde på homeboxen, at macadresserne trækker en statisk IP adresse, så du ikke skal gøre det samme hver gang dine tilkoblede ting nu skifter ip adresse. 

Hvis du er i tvivl om hvordan, så er det således når du er inde på homeboxen:

Avanceret -> DHCP forbindelser -> vælger én af dem og helt ude til højre trykker rediger, vinger af i statisk lease type -> gem.

Det skal du gøre med alle macadresserne der er tilkoblet, så er det "permanent". 

(Det er lidt noget fumleri, men når det er gjort, så er det gjort). Nu skal det siges at jeg ikke er router ekspert ligefrem, men jeg mener at det er sådan man gør det. 

Håber det var svar på dine spørgsmål.

Mvh Jens

TDC

Tak for dit svar.

Jeg prøver Hotline igen. Jeg tror at svaret var noget i den retning at når det var på begge router så kunne det ikke være routeren. Men kan jeg få dem til at skifte den ene med en helt anden type så kunne det jo være en test.

Angående port frowarding har jeg desværre prøvet vejledningen. Jeg kørte efterfølgende et port scanner program der sagde at porten ikke var åben.

Jeg har prøvet alt lige fra at åbne en stak port i hele intervallet, porten før, aktuelle port og den efter uden held.

Jeg mener også at havde prøvet at skrive porte 33000 i til og fra og 0 i portomdigerings feltet. 

Har også prøvet at erstatte 0 med port 33000.

Intet hjalp.

De router jeg har arbejdet med, har jeg kunne åbne en port for trafik uden at skulle specifere ip adresse. 

Hvis jeg har 10 computer der skal havde åbnet for 5 porte hver, så bliver det 50 regler der skal oprettes. Så jeg håbede at det kunne laves lidt mere smart.

MVH

Jan

Så er jeg kommet så langt.

TDC er ved at skifte denne type router. Forklaringen ligger nok i ovenstående. 

Så løsningen ligger i at hvis nogen har denne type router så ryk TDC for at få den skiftet til en ny. (En anden type)

MVH

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)