Regning og mobilnumre

• 0 kommentarer
Hey

Nogen der ved, om man kan få oplyst de 2 manglende cifre i tlf. numre på regningen? Jeg har nemlig nogle, som jeg ikke helt kan finde ud af, da et par numre ligner hinanden, hvor det ville være rart at have hele nummeret på regningen.. Kan man få oplyst de 2 sidste cifre og evt. hvordan?

15 Kommentarer

Omdømme 3
Du kan se det under "selvbetjening -> forbrug" her på TDCs hjemmeside.

https://selfcare.tdc.dk/mobil/forbrug/?subscriptionId=XXXXXXXX

er et direkte link hvor "XXXXXXXX" er dit mobil nummer.

Jamen det er jo netop der jeg har kigget, men alle numrene jeg har sms'et og ringet til slutter jo med xx og da jeg har et par kammerater, som har næsten samme nummer på nær de 2 sidste cifre, så ville det jo være rart, at kunne se de sidste cifre på regningen... Men det kan man ikke?

Omdømme 3
under "Regning og Forbrug" -> "Se Forbrug" -> "Specifikation" kan man hos mig se hele nummeret.  Hvis det er anderledes for dig, kan jeg desværre ikke hjælpe mere.  Jeg har kun mobil abon. så hvis du har fastnet, kan det jo være anderledes.

Jeg har også kun mobil Blinkende humørikon men tak for førsøget, har nu bestilt en eller anden kode, så må jeg se om det er det, der skal til for at få hele nummeret Glad humørikon

Omdømme 4
Hej Fywl

Du får ikke hele nummeret, ved at bestille en kode.

De to sidste cifre er xx af hensyn til persondata, ønsker du en samtalespecifikation, hvor du kan se hele telefonnummeret, kan du kontakte kundeservice på tlf. 80808010 (tast 1 for regning.)

Det står allernederst, når du går ind i selvbetjening og kigger på de tlf. nr. du har ringet til.

hilsen Bente

Omdømme 3

Fywl skrev:
Jeg har også kun mobil Blinkende humørikon men tak for førsøget, har nu bestilt en eller anden kode, så må jeg se om det er det, der skal til for at få hele nummeret Glad humørikon

Ja jeg har bestilt og brugt den kode.  Der er ingen XX i min samtalespecifikation, kan se alle 8 tal.

Omdømme 4
Hej Brianmose

Jeg tjekkede i selvbetjening inden jeg svarede Fywl, og på min regning står der, at jeg skal gøre som ovenfor beskrevet, og jeg kan ikke se de sidste to numre.

Kan andre svare på det, så hører jeg gerne fra jer.

hilsen Bente

Omdømme 3
Ja jeg ved ikke selv hvad grunden er, men her er et copy/paste fra min samtalespecifikation:

Jeg har selv indsat "xx xx" men alle ciffre er der.   Vil lige nævne at jeg har Mobilpakke 2T/3GB.

24-01-2012 kl. 21:11xx xx 83 26  Opkald til TDC mobilnumre00:00:00 0 kr. 
22-01-2012 kl. 18:08xx xx 18 71  Opkald til TDC mobilnumre00:26:00 0 kr. 
20-01-2012 kl. 20:45xx xx 18 71  Opkald til TDC mobilnumre00:14:00 0 kr. 
15-01-2012 kl. 15:01xx xx 83 26  Opkald til TDC mobilnumre00:00:00 0 kr. 
Omdømme 4
Hej BrianMose

Ja jeg ved heller ikke hvad grunden er til, at du kan se alle 8 tal, jeg kan ikke, kun hvis jeg ringer og beder om det???

hilsen Bente 

Hej,

Årsagen til, at man kun kan se de første 6 cifre på selvbetjening er ikke pga. datalovgivningen, men skyldes, at vi har valgt at lægge dette ekstra sikkerhedslag ind for at beskytte vores kunder mod misbrug, chikane og forfølgelse.

Blændingen kan dog ophæves af TDC kundeservice såfremt vi positivt kan identificere abonnementsejeren. Det er dette der er sket i Brianmoses tilfælde, sandsynligvis da du bestilte abonnementet første gang.

Ønsker I at få blændingen ophævet (eller sat igen) skal I kontakte TDC kundeservice på 8080 8010.

Omdømme 4
Hej cy

Hvorfor står der så i selvbetjening, "af hensyn til datalovgivningen er de sidste to numre udeladt"?

Men ellers tak for svar.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Hej bbs

Godt spørgsmål. Jeg tager det med tilbage til vores afdeling for Selvbetjening. Det umiddelbare svar må være at:

1) Jeg kun har delvis ret; det kræver samtykke at fremvise den type data.

men mere sandsynligt:

2) Vi har overfortolket datalovgivningen.

Jeg vender tilbage med svar Glad humørikon

Omdømme 4
Hej cy

Mange tak for din ihærdighed, godt vi Forum medlemmer kan holde dig i gang.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Hej igen

Så har jeg svaret (som er lidt mere kompliceret end mit udgangspunkt). Vi har i TDC en række administrative systemer som skyldes sammenlægningen i 2007, hvor udgangspunktet for systemerne er lidt forskellige.

I datalovgivningen skelnes mellem abonnementsejer og login-adresse. Er dit TDC Login registreret på anden adresse end dit abonnement skal vi blænde for de sidste to cifre (anonymisere data).

Er der sammenfald behøver vi ikke anonymisere. Tilfældet er dog, at nogle af vores systemer ikke kan lave den skelnen mod TDC loginet. Derfor er fastnet-abonnementer altid blændet, mens mobil stand-alone (kunder der kun har mobil-telefoni hos os) kun blændet når ovenstående er gældende (hvor vi skal anonymisere).

Teknisk, men håber det giver mening Glad humørikon

PS: Vi arbejder på at løse den udfordring så vi kun behøver at blænde når vi skal jvf. lovgivningen.

Omdømme 4
Hej cy

Så blev vi alle lidt klogereHumørikon griner højt

Så er det nok derfor det er blændet hos os, min mand står som abonnementsejer og det er mig der har oprettet login i sin tid, dvs det er min adgangskode der bruges til alle login's på TDC.Humørikon griner højt

Tusind tak for din ihærdighed.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)