Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox


Hej

 

Er efterhånden klar til at smide min TDC homebox ud.

Kører trådløst med en TDC privat alarm, 1XPC samt 2 X Iphones.

Det hele er bare så ustabilt og netværks forbindelsen hopper af og på efter forgodt befindende.

Har kigget TDC's vejledninger og via inSSIDe sikret mig at netværket ligger for sig selv, ligger nu på kanal 11 og der ligger IKKE andet oveni og roder. Ligger med en DB på ca. 42 så den del burde sådan set også være ok. Boksen er placeret lige midt i huset, der er max. 4 meter til den fra min arbejds pc, alligevel opleves der konstante udfald.

Inden jeg fik min homebox havde jeg "den gamle trådløse model" har var der aldrig probemer.

 

TDC privat alarm har et kamera som vi har i stuen, det har en rød/grøn diode og efterhånden falder blikket derhen ad flere gange i minuttet, bare lige for at se om der nu lige er udfald igen. Det er efterhånden umuligt at arbejde via VPN osv. da stabiliteten simpelthen er for ringe.

 

Er der nogen indstillinger i boksen jeg kan have overset?

 

Har for nyligt haft fat i TDC kunde service, her fik jeg en sludder for en sladder, vedkommende jeg talte med anede ikke noget om det andet end det man selv kan læse sig til på disse sider.

 

Kan det være min box der er skidt?

 

icon

Bedste svar af tuonodk 9 januar 2012, 16:50

Jeg vil stadigt ikke anse mit problem / råb om hjælp for løst.

Men på opfordring markerer jeg det som løst, og benytter lejligheden til at lave et nyt emne der omhandler de problemer der må være mellem Appel og TDC.

Så snart jeg kommer forbi en TDC butik vil gå ind og spørge om en Iphone 4S er noget for mig - med baggrund i ovenstående.

Tråden lukkes hermed - det er ingen kendt løsning andet end Iphone 4S IKKE fungerer via TDC's Homebox / Wifi.

Se original

87 Kommentarer

Hej

De fejl jeg i meget lang tid havde dengang forsvandt da en ny firmware endeligt ankom.
Så tvivler på fejlene er de samme.

Vil råde dig til fejlmelde din forbindelse.
Forbindelsen bliver herefter overvåget for udfald.

Vil tro du enten kigger ind i en kabelfejl eller defekt box.

Omdømme 1
Hej bottomann

Jeg syns det er helt fint du har oprettet en ny tråd, med den samme tekst du har sat her.

Som du selv skriver er det en gammel tråd, og det er måske ikke de samme fejl der var den gang, som der er nu.  Det må trådopretter tuonodk for denne tråd kunne svare på. 

Det er jo et kundeforum, om der er en tdc-ansat der ser din nye tråd, ved jeg ikke, men jeg tillader mig lige at sætte et link til din nyoprettede tråd.

/t5/Bredb%C3%A5nd/ustabilt-tr%C3%A5dl%C3%B8s-netv%C3%A6rk-konstante-udfald-TDC-HOMEBOX/m-p/119694#M15541

Jeg kan ikke forstå at TDC endnu ikke er kommet med en løsning på problemet!!?? Tråden er startet i 2011!!

Undskyld, er produktet ikke blevet forbedret siden??!

Ud fra dette tråd, er det tydeligt at se, at der er tusindvis af TDC' kunder som ikke er tilfredse med TDC's homebox.  Vi har desværre hellere ikke fået et funtionelt produkt.  Vores forbindelse er i perioder extremt ustabil - det er umuligt at streame noget som helst på nettet, eller skype med vores venner og familie. Forbindelsen falder ud med følgende error: "Ingen ADSL synkronisering. Kontroller kabel forbindelsen og referer til installations guiden for yderligere information."

1. Hvorfor virker TDC' Homebox kun noget af tiden?

2. Hvad er grunden til udfaldene og hvorfor kommer de i bølger? Dvs. nogle aftener fungerer det fint, andre er det umugt at anvende nettet.

3. Har TDC overvejet at fikse dette problem for kunderne?

4. Er det evt. muligt at måle effektivitets procenten (hvor mange % af tiden internet rent faktisk virker)?

Jeg ser frem til at få et svar fra en kompetent TDC medarbejder og glæder mig til den dag hvor jeg kan skrive en tråd, uden at mit internet afbrydes midt i det hele.

Hej alle,

En update.

Jeg har fået den nye Homebox af TDC og den har indtil videre kørt meget stabilt i et par måneder. Bedre end min Airport Express. Så hvis I stadig har problemer med Homebox og Apple, så bed TDC sende jer den nye Homebox.

vh

Jannik

TDC Homebox ADSL:

Skal/kan den opdateres. Har oplevet problemer i forhold til den trådløse forbindelse i relation til brug af Iphone. De seneste Apple opdateringer. Derfor spørger om der kan / skal ske opdatering af Homebox.

mvh. Birkholt

Hej

Det var trist at høre at der ikke virker.

Du skriver at den er specielt krypteret til jer - altså en speciel software?

Så er den sikkert (gætter bare) baseret på den gamle home box software. Det er for mit ved kommende blevet betydeligt bedre efter den sidste opdatering.

Du skal ikke saltse på at nogen fra TDC melder sig her, så snart det er noget man kan brænde næsten på så er de "stille".

Jeg må anbefale dig TDC's Facebook side, stiller man et problem op her ser det ud til at blive hørt.

Hej,

Jeg er ansat i Novo Nordisk, der netop er skiftet fra TeleNord til TDC. Jeg har nu kørt med TDC homebox og en IMAC computer i godt en måned og har præcis samme oplevelse med udfald på det trådløse net, som beskrives i denne tråd. Det "sjove" er så:

1. Jeg kan koble på naboens ikke-krypterede net uden problemer og holde forbindelsen

2. Jeg kan koble på homeboxen med en windows laptop og holde forbindelsen uden problemer

Da vi havde Telenord kørte jeg med en Airport Express og den havde stort set aldrig udfald med hverken IMAC eller PC. Så det er nok korrekt at problemet opstår mellem Homeboxen og Apple-produkter. Så jeg kunne godt tænke mig at høre TDC om det nu er officielt, at Homeboxen ikke virker med Apple hardware? I så fald vil jeg melde dette tilbage til Novo Nordisk, der har indgået aftalen for ca. 3.000+ brugere. Og det er IKKE OK at I siger, at udfaldene er af kort varighed. Hvis man ser en film, spiller on-line spil, downloader eller lignende kan man ikke leve med disse konstante udfald. Problemet er, at vi som Novo Nordisk ansatte SKAL bruge homeboxen, da den er krypteret specielt til os men hvis den ikke virker....

Håber på svar fra en TDC mand.

vh

Jannik

Jeg har også problemer med min homebox, løsningen var at sætte det gamle udstyr jeg havde til igen.

Mit wifi er endeligt stabilt efter måneders kamp.
TDC har været rigtigt trælse at danse med, og rigtigt dårlige til tage ansvar - øv !
Er dog glad for det endeligt er stabilt.
Desværre har jeg over flere pga. net fejl, kabel fejl osv. osv. oplevet at min hastighed der burde være 20/2 er sat ned til 15/1. Et nu to gange blevet lovet at den ville blive sat op, har tidligere haft noget der lå meget tæt på det jeg betaler for. Desværre sker der absolut intet når man tager kontakt.
Så må ty til den beskidte metode igen - TDC Face book væg.
Desværre er den der råber højst den der får ret.

Men igen hurra for det endeligt fungere nogenlunde tilfredsstillende.
Hey

Jeg havde præcis samme problem - jeg blev smidt af flere gange om dagen og det wireless var rigtig skidt..

Kontaktede Hotline, og det blev tjekket..  - Jeg blev opgraderet til 10 mbit i 2011 (medabrejderbetalt linie), men linien til min adresse er ikke god nok til det - det fik jeg at vide for ca 3 år siden,  og der har ikke lige været noget gravearbejde der ku indikere at de har lagt nye ledninger ned siden.

Efter aftale fik jeg lagt en slags trace på og sat hastigheden ned til ca 5mbit (overtaget til privat), og det har hjulpet, wireless er stadig ikke særlig godt, - men den ikke smider forbindelse 117 gange dagligt.  Jeg klagede over den pris jeg sku betale - og fik så en fra kundeservice at snakke med .. hun tilbød mig en lavere pris.. det var fint, men da jeg fik papirene var der så lige et 50 GB max download pr måned.. Det er da lidt snyd.

Nu har jeg stabil drift - men max 50 GB pr mdr (det er både til privat/arbejdsbrug) - og alt det rod bare fordi min linie IK kan klare 10 Mbit.. 

Jeg har stationær og laptops (Wireless) -

Omdømme 1
Havde også problemer med wi-fi fra TDC's Home Box.

Løsning: Få opdateret din Homebox til sw. Fast3DK04_7AL046, derefter har jeg ikke haft problemer.

Vi har 3 iphones + ipad. V. Virker perfekt

Hej.. Synes det virkede med FaceTime tidligere uden min router genstartede men nu laver den nøjagtig det samme med den nye B&O højtaler Beolit 12.. Genstarter med det samme.. Hvorfor tester jeg det med 40 mhz??
Omdømme 4
Badge +1
Vil bare dele en erfaring til "tuonodk" (men også andre med samme problem - Homebox WiFi og iPhone, iPad mv)

Skrev, i en anden tråd til "tuonodk", at Apple rekommenderer:

"Deaktiver 40 MHz under 2,4 GHz-indstillingen på Wi-Fi-routeren. Mac-computere, iPhone, iPad og iPod touch understøtter ikke denne funktion. Du kan muligvis løse problemer med interferens ved at deaktivere funktionen."

Nu har jeg haft fornøjelsen, her i weekenden, at få et trådløst netværk op at stå hos nogle bekendte, med bredbånd fra YouSee, router Netgear CG 3000.

Gik hurtigt og enkelt, og alle computere gik fint på, men IKKE iPad, iPhone og iPod. Eller, hvis en iPhone fik kontakt med nettet, sprang den hurtigt fra igen, og routern gik ned. Altså store problemer.

MEN, i Netgear-routerns opsætning, er der et alternativ til 40 MHz, og den blev sat til 20 MHz og nu kører det fremragende med alle enheder - inklusive en Airport Express og Apple TV.

Min point er, at jeg stadig mistænker, at det er det (40 MHz) der er problemet med Homeboxen´s WiFi og i-produkter. Nu kan man jo ikke umiddelbart se, om det går at deaktivere 40 MHz på Homeboxen, men måske kan en TDC-tekniker det? 

Mvh

Griner endnu, godt du selv kan finde udtryk der passer på dig selv.  PS, griner stadig !!!!!

Her kommer det gamle udtryk "goddag mand økseskaft" virkeligt til sin ret.
Jeg skal nok selv bestemme hvad jeg svarer på, så bland dig venligst udenom.

Omdømme 1
Ak ja, det er til at få mavesår over når man går fra en virkelig stabil forbindelse og opgradere til HOMEBOX.

Det er virkelig ærgeligt for tdc og brugerne at tdc har valgt dette isenkram.

Jeg har nu lukket min server (homepage) ned + min stationære pc+ 2 wificams + fastnet telefonen.

Alt er taget fra, og jeg sider her med en laptop.

I starten troede jeg det var mit udstyr det var galt med.

Det er virkelig ærgeligt for tdc og kunderne, at jeg ser så mange der har ustabilt netværk efter de har skiftet till homebox, det er umuligt at deltage online i spil eller andre konferencer, jeg må hver gang skrive at jeg godt kan prøve, men at jeg måske falder ud, og det gør jeg så 50% af tiden, ligeledes gør fastnettelefonen.

Supporterne ved Tdc er utrolig hjælpsomme og søde og har testet min forbindelse og har optimeret og dæmpet, og gør alt hvad de kan, det er jeg sikker på.

men ærgeligt at vi skiftede fra noget der var 100% stabilt til dette.

mvhjjh  

Jeg vil stadigt ikke anse mit problem / råb om hjælp for løst.

Men på opfordring markerer jeg det som løst, og benytter lejligheden til at lave et nyt emne der omhandler de problemer der må være mellem Appel og TDC.

Så snart jeg kommer forbi en TDC butik vil gå ind og spørge om en Iphone 4S er noget for mig - med baggrund i ovenstående.

Tråden lukkes hermed - det er ingen kendt løsning andet end Iphone 4S IKKE fungerer via TDC's Homebox / Wifi.

Omdømme 1
Jeg læser din overskrift, som et spørgsmål om hvorfor der er problemer med det trådløse til homeboxen.

Derfor efterlyser jeg en løst tråd, hvor andre brugere hurtigt kan få at vide hvorfor deres trådløse heller ikke virker..

Du læser sikkert din overskrift, som et råb om hjælp, for at din homebox skal virke.

Som du ser, kan din overskrift tolkes på to forskællige måder. Blinkende humørikon

Ang. din test i praksis. Overrasket humørikon Det tør du ikke! Humørikon griner højt

Hej

Ja har desværre to brugere da jeg på et tidspunkt døjede med at få den ene til at acceptere "log ind".

Syntes ikke det er korrekt at lukke emnet som "løst" før at TDC har udrullet en ny firmware der faktisk virker sammen med eksempelvis Iphone 4GS.

Går jeg i en TDC butik og kigger på en Iphone 4GS og spørger til om denne kan fungere via WIFI på min TDC ADSL linje er jeg overbevist om at jeg får det ukorrekte svar at "selvfølgeligt gør den det".

Jeg laver gerne denne test i praksis for at se om informations niveauet er tilstrækkeligt højt.

Hele ideen i en smartphone om den kommer fra Apple, HTC osv. osv. er jo netop at den skal buges via WIFI når dette er tilgængeligt.

Så indtil problemerne er løst er min holdning at dette står åbent som uløst!

Omdømme 1
Hej Touno_dk

Det er da godt nok noget af en tråd med mange frustrationer du har haft. Jeg vil såmæn bare sige at jeg giver dig ret. Jeg forstår heller ikke, at der ikke kan meldes klart ud, hvis det er et teknisk problem, der er skyld i et hardware-problem. Det kunne tage "brodden" af de største frustrationer, at vide det ikke er en selv der gør tingene forkert.

Du er inde på, at dit problem ikke er løst, men at du trods alt nu har fået en forklaring. Jeg vil derfor høre dig om du måske kunne få dit første login: TuonoDK til at virke, så vi kunne få en "Accepteret løst tråd" ud for dit eget svar?

Som det er nu, er du sikkert registreret med to TDC-login, og det kan måske på et senere tidspunkt give dig problemer, idet systemet kan lave ged i det, hvis en bruger har forskællige login på samme bredbåndsforbindelse. Kundeservice burde kunne hjælpe dig med at få slettet det ene.

Tak for dit refarat af din telefonsamtale. Det er der sikkert mange der er glade for at få at vide. Derfor har jeg også givet dig en "synes godt om"

Hej

Har netop haft en længere snak med en TDC tekniker da min linje igennem længere tid har været fejlmeldt.

De positive ting i dette er at der i området er blevet rettet en kabel fejl m.v.

Vi bruger netop vores forbindelse med 2 X Iphone 4S, og her er det IKKE kun facetime der "ikke vil" sammen med deres Router.

Ifølge teknikeren (tak for forklaringen til ham) er det generelt protokollerne i Iphone 4S som får routeren til at genstarte på WAN siden. Fik oplyst at det ikke kun var Homeboxen der havde problemer, de fandes også ved andre producenter.

Holdningen ved TDC er dog at det ikke er TDC der har problemet, men at det er apple! Her bliver vi kunder så taget som gidsel mellem disse parter - og det er selvfølgeligt rigtigt ærgeligt.

Er helt sikker på at apple dog ikke vil tage problemet på deres skuldre.

Som det også er oplyst i andet indlæg arbejder TDC på problematikken, der er dog ingen horrisont på hvornår en ny firmware kan være klar - men vi glæder os.

Selvom der ingen løsning er på mit problem, ja så har vi trods alt fundet kilden (IPHONE 4S, IPAD m.v.)

Jeg har været vred og skuffet, har brugt rigtigt meget tid på at vente på teknikere, har måtte ligge øre til både den ene og anden forklaring, har nulstillet modem, flyttet rundt på det osv. osv. Så til de TDC medarbejdere der har hørt på en vred kunde - undskyld men min tålmodighed slap op Blinkende humørikon

Har foreslået at TDC sørger for at få informeret ud omkring problemerne med Iphone 4S, en officiel udmelding ville kunne spare for mange fustrationer hos både kunder samt internt.

Må slutte her og konkludere at jeg nu i det mindste er blevet udstyret med en udmelding omkring at der er problemer med de produkter jeg benytter - nu kan jeg i det mindste forholde mig til mit kundeforhold.

- Og hermed håber jeg så at der må komme en opgradering der løser problemerne - Har altid været rigtigt godt tilfreds med min TDC linje, den har været mere bekostelig end alternativerne, men til gengæld har stabiliteten også været værd at betale for.

Hej alle

Nedenstående er svar fra TDC support vedrørende problemer med facetime.. De har lidt delte meninger derinde, men det her er det seneste jeg har fået.. Så ser ud til at vi lige netop med brugen af facetime må væbne os med tålmodighed..

Det er ganske korrekt at Homeboxen (routeren) har problemer med dette i øjeblikket. Der skal en korrektion i routeres firmware til førend dette bliver løst. TDC er i fuldgang med at udarbejde en sådan firmware, men der er endnu ikke en tidshorisont på udfærdelse af denne. Når firmwaren er færdig, bliver den rullet ud i din router.

Så pt. er der ingen løsning på dit problem, desværre.

Du bør fejlmelde din linje/box. Den tekniske support hos TDC kan intet stille op - for et eller andet er galt med hard- eller softwaren i homeboxen. Kun hvis du fejlmelder kommer der en tekniker og problemet registreres.
Har selv inden jeg for 3. gang lavede en fejlmelding haft kontakt til supporter - dette registreres åbenbart ikke som fejl ved TDC. Så når du ligger røret på betragtes problemet sikkert som løst.

Er home boxen så ustabil som vi oplever ja så bør de bare melde det ud - så kan man i det mindste forholde sig til det. Men det er frustrerende at folk skal igennem møllen ved supporter og køres igennem procedurer og forsøg der i virkeligheden ikke afhjælper problemet.

Har i rigtigt mange år haft TDC netop pga. stabilitet, har været meget tilfreds inden jeg fik homeboxen .. Syntes det er øv lige nu.
Ja min kære router har nu genstartet 3 gange den seneste time.
Den kører ca. 20 minutter og så "Puf" ..
Burde have 20/2 mb, men nu er det sat ned til 12/1 og i aften har den alligevel rekord i genstarter. De 3 jeg nævner er blot de der er noteret.

Besvar