Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox

Vis første besked

87 Kommentarer

Hej.. Synes det virkede med FaceTime tidligere uden min router genstartede men nu laver den nøjagtig det samme med den nye B&O højtaler Beolit 12.. Genstarter med det samme.. Hvorfor tester jeg det med 40 mhz??
Omdømme 1
Havde også problemer med wi-fi fra TDC's Home Box.

Løsning: Få opdateret din Homebox til sw. Fast3DK04_7AL046, derefter har jeg ikke haft problemer.

Vi har 3 iphones + ipad. V. Virker perfekt

Hey

Jeg havde præcis samme problem - jeg blev smidt af flere gange om dagen og det wireless var rigtig skidt..

Kontaktede Hotline, og det blev tjekket..  - Jeg blev opgraderet til 10 mbit i 2011 (medabrejderbetalt linie), men linien til min adresse er ikke god nok til det - det fik jeg at vide for ca 3 år siden,  og der har ikke lige været noget gravearbejde der ku indikere at de har lagt nye ledninger ned siden.

Efter aftale fik jeg lagt en slags trace på og sat hastigheden ned til ca 5mbit (overtaget til privat), og det har hjulpet, wireless er stadig ikke særlig godt, - men den ikke smider forbindelse 117 gange dagligt.  Jeg klagede over den pris jeg sku betale - og fik så en fra kundeservice at snakke med .. hun tilbød mig en lavere pris.. det var fint, men da jeg fik papirene var der så lige et 50 GB max download pr måned.. Det er da lidt snyd.

Nu har jeg stabil drift - men max 50 GB pr mdr (det er både til privat/arbejdsbrug) - og alt det rod bare fordi min linie IK kan klare 10 Mbit.. 

Jeg har stationær og laptops (Wireless) -

Mit wifi er endeligt stabilt efter måneders kamp.
TDC har været rigtigt trælse at danse med, og rigtigt dårlige til tage ansvar - øv !
Er dog glad for det endeligt er stabilt.
Desværre har jeg over flere pga. net fejl, kabel fejl osv. osv. oplevet at min hastighed der burde være 20/2 er sat ned til 15/1. Et nu to gange blevet lovet at den ville blive sat op, har tidligere haft noget der lå meget tæt på det jeg betaler for. Desværre sker der absolut intet når man tager kontakt.
Så må ty til den beskidte metode igen - TDC Face book væg.
Desværre er den der råber højst den der får ret.

Men igen hurra for det endeligt fungere nogenlunde tilfredsstillende.
Jeg har også problemer med min homebox, løsningen var at sætte det gamle udstyr jeg havde til igen.

Hej,

Jeg er ansat i Novo Nordisk, der netop er skiftet fra TeleNord til TDC. Jeg har nu kørt med TDC homebox og en IMAC computer i godt en måned og har præcis samme oplevelse med udfald på det trådløse net, som beskrives i denne tråd. Det "sjove" er så:

1. Jeg kan koble på naboens ikke-krypterede net uden problemer og holde forbindelsen

2. Jeg kan koble på homeboxen med en windows laptop og holde forbindelsen uden problemer

Da vi havde Telenord kørte jeg med en Airport Express og den havde stort set aldrig udfald med hverken IMAC eller PC. Så det er nok korrekt at problemet opstår mellem Homeboxen og Apple-produkter. Så jeg kunne godt tænke mig at høre TDC om det nu er officielt, at Homeboxen ikke virker med Apple hardware? I så fald vil jeg melde dette tilbage til Novo Nordisk, der har indgået aftalen for ca. 3.000+ brugere. Og det er IKKE OK at I siger, at udfaldene er af kort varighed. Hvis man ser en film, spiller on-line spil, downloader eller lignende kan man ikke leve med disse konstante udfald. Problemet er, at vi som Novo Nordisk ansatte SKAL bruge homeboxen, da den er krypteret specielt til os men hvis den ikke virker....

Håber på svar fra en TDC mand.

vh

Jannik

Hej

Det var trist at høre at der ikke virker.

Du skriver at den er specielt krypteret til jer - altså en speciel software?

Så er den sikkert (gætter bare) baseret på den gamle home box software. Det er for mit ved kommende blevet betydeligt bedre efter den sidste opdatering.

Du skal ikke saltse på at nogen fra TDC melder sig her, så snart det er noget man kan brænde næsten på så er de "stille".

Jeg må anbefale dig TDC's Facebook side, stiller man et problem op her ser det ud til at blive hørt.

TDC Homebox ADSL:

Skal/kan den opdateres. Har oplevet problemer i forhold til den trådløse forbindelse i relation til brug af Iphone. De seneste Apple opdateringer. Derfor spørger om der kan / skal ske opdatering af Homebox.

mvh. Birkholt

Hej alle,

En update.

Jeg har fået den nye Homebox af TDC og den har indtil videre kørt meget stabilt i et par måneder. Bedre end min Airport Express. Så hvis I stadig har problemer med Homebox og Apple, så bed TDC sende jer den nye Homebox.

vh

Jannik

Jeg kan ikke forstå at TDC endnu ikke er kommet med en løsning på problemet!!?? Tråden er startet i 2011!!

Undskyld, er produktet ikke blevet forbedret siden??!

Ud fra dette tråd, er det tydeligt at se, at der er tusindvis af TDC' kunder som ikke er tilfredse med TDC's homebox.  Vi har desværre hellere ikke fået et funtionelt produkt.  Vores forbindelse er i perioder extremt ustabil - det er umuligt at streame noget som helst på nettet, eller skype med vores venner og familie. Forbindelsen falder ud med følgende error: "Ingen ADSL synkronisering. Kontroller kabel forbindelsen og referer til installations guiden for yderligere information."

1. Hvorfor virker TDC' Homebox kun noget af tiden?

2. Hvad er grunden til udfaldene og hvorfor kommer de i bølger? Dvs. nogle aftener fungerer det fint, andre er det umugt at anvende nettet.

3. Har TDC overvejet at fikse dette problem for kunderne?

4. Er det evt. muligt at måle effektivitets procenten (hvor mange % af tiden internet rent faktisk virker)?

Jeg ser frem til at få et svar fra en kompetent TDC medarbejder og glæder mig til den dag hvor jeg kan skrive en tråd, uden at mit internet afbrydes midt i det hele.

Omdømme 1
Hej bottomann

Jeg syns det er helt fint du har oprettet en ny tråd, med den samme tekst du har sat her.

Som du selv skriver er det en gammel tråd, og det er måske ikke de samme fejl der var den gang, som der er nu.  Det må trådopretter tuonodk for denne tråd kunne svare på. 

Det er jo et kundeforum, om der er en tdc-ansat der ser din nye tråd, ved jeg ikke, men jeg tillader mig lige at sætte et link til din nyoprettede tråd.

/t5/Bredb%C3%A5nd/ustabilt-tr%C3%A5dl%C3%B8s-netv%C3%A6rk-konstante-udfald-TDC-HOMEBOX/m-p/119694#M15541

Hej

De fejl jeg i meget lang tid havde dengang forsvandt da en ny firmware endeligt ankom.
Så tvivler på fejlene er de samme.

Vil råde dig til fejlmelde din forbindelse.
Forbindelsen bliver herefter overvåget for udfald.

Vil tro du enten kigger ind i en kabelfejl eller defekt box.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)