Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox



Vis første besked

87 Kommentarer

Omdømme 1
Hej JK44

Jeg har samme problem med at jeres elendige router smider wireless hele tide - LAN forbindelsen er der ikke problemer med.

Jeg har nu genstartet et par gange, men har stadig version Fast3DK04_5AK042.

Har I en løsning på problemet eller har I ikke?

Hvis I har, hvornår og hvordan får vi opdateret firmwaren?

mvh

Flemming

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Ok., taler lige med martin i mandag om at den bør tjekkes ude ved dig HURTIGST muligt.

mvh

Jan

Hej

Står til:

15360 Kb/s

Upload:

1021

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Tror det vil være en rigtig god ide at du får en tekniker ud og måler din linie samt leder efter fremmed støj.

Din magin på download viser at det er noget der forstyrrer din linie. Forudsat at den stadig står til 15mb.

Den kan nemlig godt springe tilbage indtil vi har været inde og rette i alle systemerne med din nye hastighed.

mvh

jan

Hej
Download 5 dB
Upload 13 dB
Omdømme 4
Badge +1
Hey

Prøv lige at logge ind i din homebox og fortæl mig hvad snr margin står til?

mvh

Jan

Det håber jeg.
3 gange genstart den sidste time - må konstatere at opdateringen ingen effekt har har på problemet.
Må ringe ind mandag, det blivet sidste uge som TDC kunde hvis det ikke er en permanent løsning fredag.
Omdømme 4
Badge +1
Hej Tuono_dk

Martin har formodentlig stadig gang i din sag, så mon ikke at han følger godt med på den monitor

der kører på din linie ? Glad humørikon

mvh

Jan 

Har nu fået opgraderet boksen og sat min hastighed ned fra 20 til 15 mb.
Om det er blevet bedre er for tidligt at udtale sig om.
Har dog fortsat noteret genstarter hver dag, så
problemet er ihvertfald ikke løst 100%.

Sender en update når den har kørt lidt længere.
Samme bøvl her....Den smider konstant forbindelserne, og skal genstartes

Omdømme 1
På jk44's profilside, helt ude til højre, under kontaktoplysninger, står der "send en privat meddelelse til denne bruger" = PM

/t5/user/viewprofilepage/user-id/51039 

Hej

Er sikkert mig der er blind men kan ikke finde nogen steder hvorfra jeg kan sende en privat besked. Hvis du sender en til mig skal jeg sende dig EM samt kunde nummer. Ville være lækkert hvis den nye opdatering kunne hjælpe.

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Du har desværre ikke fået den endnu men prøv at sende en pm så kan vi måske skubbe lidt til den så vi kan få gang i at få løst dit problem Glad humørikon

mvh

og software version her står

Fast3DK04_5AK042

Hej

Den nuværende hedder:

3DK04-02

Omdømme 4
Badge +1
Hej tuonodk

Når du logger ind i din router vil der på forsiden i toppen stå en software version, den nye hedder noget i retning af 7ah046

mvh

Jan

Hej Jan

Hvordan ser man når og hvis ens firmware bliver opdateret?

Jeg venter med længsel på et stabilt produkt.

Hej

Jeg har lige testet 2x iPhone 4S med FaceTime, her går home boksen ikke ned.
Til gengæld fortsætter den med spontane genstarter uanset om jeg er på nettet eller ej.
Har TDC alarm så kan se på kamera i stue mm. at de skifter fra grønt til rødt hver gang boksen genstarter.
Det er skisme et kønt produkt jeg betaler for, man burde sende det hele retur + sende TDC en faktura for den tid der går med det.

Må dog glæde mig over jeg ikke oplevet FaceTime problemer.
Hej Carsten

Ja jeg bruger også en Iphone 4S.

Første gang gik der nogle minutter inden routeren genstartede men sidst gjorde den det næsten med det samme. Sig endelig til hvis der er andet i vil vide.

Mvh Bjørn

Hej Knokle

Nej, det løser desværre ikke facetime problemet.

Vi er faktisk lige blevet gjort opmærksom på det i går (tirsdag).

Indtil nu har vi kun set problemet på Iphone 4s.

Kan du bekræfte at du også ser problemet med en Iphone 4s ?

Mvh

Carsten S.

Hej Carsten

Vil dette også løse mit problem med at min router "genstarter" så snart jeg bruger facetime på iphone?

Hej Alle

Dem der oplever det trådløse som ustabilt (TDC Homeboksen ikke sender ssid ud mere og evt. voip'en heller ikke virker) er et opstået problem på Homeboksen. Fra uge 46 går vi i gang med at opgradere kunderne til en ny firmware i deres TDC Homeboks som gør at ovenstående problem bliver løst.

I mellemtiden kan det være en god ide at sætte krypteringen til wpa/tkip.

Fra uge 47, måske allerede i uge 46, vil TDC Homeboksene blive opgraderet når man slukker og tænder for den.

Mvh

Carsten S.

Har siden fredag nu noteret 11 nedbrud.
Har brugt netforbindelsen ret lidt da weekenden har stået på have arbejde.
Har haft en stol til at stå i gangen for at kunne nå op og tænde og slukke boksen. Når der er nedbrud slukker den alle dioder + wifi så at ændre kryptering eller snakke signal, skærmning har absolut intet med problematikken at gøre.
Jeg døjer efterhånden med at have en positiv tilgang til sagen.
Omdømme 1
Tak for info Jan.

Jeg har fået udskiftet min box - jeg har fået testet min forbindelse.

Problemet er boxen. Den afbryder/lukker for WIFI så man er nødt til at tage strømmen et kort øjeblik.

Jeg må tilstå at jeg har mistet tålmodigheden, og er ved at finde anden leverandør.

Ærgerligt når jeg har haft TDC i mange år - det var først da jeg fik denne nye box det gik galt.

mvh Morten

Omdømme 4
Badge +1
Hej Alle

der er i øjeblikket ny firmware på vej ud til boxen som skulle gøre den mere stabil.

Så med en lille smule tålmodig er der håb.

En mulig løsning kunne være på det trådløse netværk at ændre kryptering til wpa / tkip da det er set at nogle computerer kan få problemer med indstillingen wpa / wpa2 som den er i som standard.

Endelig er der jo desværre også muligheden for en defekt box. Hvad angår ustabilt internet er det typisk ved for høj hastighed eller fremmed støj. Det afgøres nemmest ved et tekniker besøg.

mvh

Jan

Besvar