Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox

Vis første besked

87 Kommentarer

Omdømme 1
Det er desværre set at hvis en linie er presset vil homeboxen stå og opsamle en mængde datafejl og når den når en hvis mængde genstarter den. Det betyder ar der mistes lan og internet forbindelse i omkring 1 minut.

Jan

Er helt enig med de fleste, at TDCs Homebox er et elendigt produkt, og helt uforstående over at TDC ikke har en alternativ løsning til os hvor Homeboxen ikke dur.

Har stadig det gamle ADSL modem der sammen med en alternativ router kører perfekt, men mangler en VoIP box. Har været inde i opsætning efter koderne, men orker ikke at bøvle med en alternativ VoIP box.

Hvorfor har TDC ikke en løsning med et ADSL modem og en VoIP box, hvor vi avancerede brugere så selv kan vælge en 'rigtig' router der bare virker. For mig er det helt i orden, at TDC ikke vil supportere sådan en router, men der er jo et udmærket forum til sådan noget.

Mit problem har været at DynDNS ikke virkede, og måtte bruge rigtig meget energi og stædighed for at overbevise TDC om dette problem. Derefter gik der mange måneder før det blev løst.

Et andet problem er med en torrent opkobling, hvor Homeboxen går totalt i knæ, og det er umuligt at surfe mens torrent kører - og bagefter er jeg nødt til manuelt at genstarte Homeboxen og vente på den ekstrem lange boot tid for overhovedet at komme på nettet igen.
Regner dog ikke med at TDC nogensinde vil få løst dette problem, med mindre man udskifter Homeboxen med en helt anden router.

Så TDC - giv os en pro løsning til os avancerede brugere hvor vi selv kan vælge routeren.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Hvad angår torrent kan det nu godt lade sig gøre hvis blot man lige har styr på nogle småting.

Det vigtigste er at begrænse indgående forbindelser samt den båndbredde man bruger til upload.

Dette kan de fleste klienter.

Hvad angår alternativer; Det er faktisk ret så dyrt at holde et varelager med for mange varenumre ved lige.

Af hensyn til servie aftaler og lignende skal produkterne nemlig være tilgængelig i samtlige tekniker biler i min. 1 eks. ud over dette skal der hurtigt kunne skaffes flere fra lager.

Ingen tvivl om at der altid er plads til forbedring af homeboxen og i øjeblikket er man ved at teste homebox v3.

Denne kommer dog først ud nå testen er forløbet tilfredstillende. Alternativt kan man jo bestille homeduo med pstn hvorved man bliver uafhængig af homeboxen forudsat at man selv har et modem ( Kan købes ude i byen).

Naturligvis uden support fra Tdc. Ingen tvivl om at Homeboxen fungerer udemærket ved de brugere der blot skal surfe, tjekke mail og bruge voip og evt. tv forudsat at hastigheden på linien er korrekt valgt. Problemerne opstår jo nok primært for os som vil lidt mere men vi er stadig et mindretal og derfor må vi enten løse det på alternative måder eller leve med begrænsninger. Det er altid et spørgsmål om hvor langt man skal gå som firma for at tage alle eventualiteter med. Fakta er jo at vi i det daglige faktisk efterhånden oplever relativt få problemer som kan tilskrives homeboxen. Dette kan jeg udtale mig om som kørende tekniker. 

Endelig skal man huske på at udfald på linien opleves voldsommere på en homebox fremfor et modem fordi den er 1 min. om at genstarte hvorimod et modem er uden forbindelse i max 20 sek. Samtidig mangler på intet tispunkt en lanforbindelse på et modem. Derfor er det heller ikke særlig tydeligt at forbindelsen er røget.

Endelig skal man også være opmærksom på at en homebox faktisk er bedre til at trække en højere hastighed hjem end et modem er. På min egen linie udgør foreskellen 2mb.

mvh

Jan

I dag skriver vi den 18/12.

Kender ikke længere til status på min fejl melding til TDC - fik en sms at fejlen var rettet mens fortov osv. stadigt var gravet op. - og her var eventuelle fejl ihvertfald ikke rettet.

Siden sidst er kabel fejlen måske rettet? Fliserne er lagt på plads hos os samt hos genboen.

Status på min linje er dog stadigt hyppige genstarter - der er tilsyneladende ingen forbedringer.

Dog syntes tendensen at være at Homeboxen er flittigst til at genstarte når der er en eller to Iphone 4S opkoblet til den.

Jeg forventer at høre fra TDC eller evt. en af de flittige skribenter her fra forummet der har tilknytning til TDC.

Hvis ikke der kan leveres et stabilt produkt kan TDC jo bare melde ud ?

Nu er forbindelsen i kabelskabet OK

Hele min egen installation er 100% og tjekket.

Forbindelsen til WIFI, signalet, kanalen osv. osv. er 100% ok.

jeg har web-tv + box

men kan godt se det på min tv men ikke på min hoved pc det er da noget skidt

har været inde i det der system og der var alt ok med ip.adresse og div

Ja så mistede vi så forbindelsen igen, denne gang helt og aldeles !

Så en gang til måtte man vente 20 minutter på at komme igennem til kunde service.

Selvfølgeligt kan der ikke gøres noget som helst før mandag - så endnu engang kan vi se frem til adskellige dage hvor TDC igen, igen, igen ikke dur .... ØV

Glad humørikon

Når ret skal være ret fortjener TDC også dagens rose.

Vi var åbenbart ikke de eneste i kvateret der igen igen pludseligt ingen forbindelse havde til omverdenen.

Der kom en vaks tekniker forbi og rettede endnu en kabel fejl.

Mandag kontakter jeg dog TDC igen for at få styr på den kompensation der er blevet lovet mig.

Vil ved samme lejlighed få mit TDC privat alarm opsagt, den stabilitet jeg generelt har haft berettiger ikke TDC til at være min alarm leverandør. En skam for det er ellers ret smart, når og hvis det ellers virkede.

Må samtidigt fejlmelde min Homebox, den genstarter og genstarter konstant i et væk.

Der har tidligere været spurgt ind til SNR margen, kan oplyse at den er Download: 6 (dB) & Upload: 12 (dB)

Godt nytår

Jeg har haft en homebox ca et halvt år uden problemer, men så pludselig først i december, afbrydelser i både tv og internet om aftenen. Jeg har nu haft 5-6 opkald til kunde service med forskellige forsøg på at finde problemet uden held. Da den tredie tekniker ringer siger han, du har nok fået en vdsl router uden at din forbindelse og din filterboks er lavet om fra adsl. Okay. Han retter forbindelse og filter til vdsl og nu virker det(foreløbig) Tænker bare, hvor mange vdsl bokse har de sendt ud uden at sende filter med og ændre forbindelsen på centralen til vdsl?????????????? (PS det er kun 2 dage det har virket, så la os nu se om det er problemet, håber det) så prøv at sige det til teknikeren inden de prøver med nogle andre laterlige forslag der ikke virker. Godt nytår.

Hej.. Har du fået en løsning vedrørende brug af FaceTime. Hopper af konstant ved mig?
Ved ikke, jeg bruger ikke facetime, men både internet og tv har kørt upåklageligt siden 30/12 så jeg tror mit problem er løst.

@teamdfa

Nu ved jeg ikke lige hvordan dine problemer er havnet i denne tråd?

Men venligst undlad at svare på om noget er løst eller ej.

Hej

Mit problem med genstart hænger ikke sammen med Facetime på nogen måde.

Når routeren fungerer virker det fint med Facetime.

Har i går igen fejlmeldt min forbindelse, fejl retning starter igen, igen, igen på mandag Humørikon med tunge

Hvis det lykkedes TDC at lokalisere fejlen denne gang skal jeg nok komme med en update.

Fejlretningen af det egentlige problem har jo stået stille da:

Der blev konstateret en kabel fejl i vores vej (ud bedring hjalp ikke på mine genstarter)

En yderligere kabelfejl opstod andet sted på vores vej 30/12 - denne er rettet også.

Min hastighed er sat LANGT ned nu da TDC har ment at linjen ikke kunne bære 20 mb. Desværre genstarter routeren stadigt 2-6 gange hver dag. En pudsighed er dog at den ikke genstartede en eneste gang i går.

Omdømme 1
Jeg har det samme problem og kan heller ikke få noget at vide hos supporten ud over hvad jeg sagtens selv kan læse mig til som bruger. Min box fryser konstant og mit trådløse netværk forsvinder fra listen hele tiden.

Ja min kære router har nu genstartet 3 gange den seneste time.
Den kører ca. 20 minutter og så "Puf" ..
Burde have 20/2 mb, men nu er det sat ned til 12/1 og i aften har den alligevel rekord i genstarter. De 3 jeg nævner er blot de der er noteret.
Du bør fejlmelde din linje/box. Den tekniske support hos TDC kan intet stille op - for et eller andet er galt med hard- eller softwaren i homeboxen. Kun hvis du fejlmelder kommer der en tekniker og problemet registreres.
Har selv inden jeg for 3. gang lavede en fejlmelding haft kontakt til supporter - dette registreres åbenbart ikke som fejl ved TDC. Så når du ligger røret på betragtes problemet sikkert som løst.

Er home boxen så ustabil som vi oplever ja så bør de bare melde det ud - så kan man i det mindste forholde sig til det. Men det er frustrerende at folk skal igennem møllen ved supporter og køres igennem procedurer og forsøg der i virkeligheden ikke afhjælper problemet.

Har i rigtigt mange år haft TDC netop pga. stabilitet, har været meget tilfreds inden jeg fik homeboxen .. Syntes det er øv lige nu.
Hej alle

Nedenstående er svar fra TDC support vedrørende problemer med facetime.. De har lidt delte meninger derinde, men det her er det seneste jeg har fået.. Så ser ud til at vi lige netop med brugen af facetime må væbne os med tålmodighed..

Det er ganske korrekt at Homeboxen (routeren) har problemer med dette i øjeblikket. Der skal en korrektion i routeres firmware til førend dette bliver løst. TDC er i fuldgang med at udarbejde en sådan firmware, men der er endnu ikke en tidshorisont på udfærdelse af denne. Når firmwaren er færdig, bliver den rullet ud i din router.

Så pt. er der ingen løsning på dit problem, desværre.

Hej

Har netop haft en længere snak med en TDC tekniker da min linje igennem længere tid har været fejlmeldt.

De positive ting i dette er at der i området er blevet rettet en kabel fejl m.v.

Vi bruger netop vores forbindelse med 2 X Iphone 4S, og her er det IKKE kun facetime der "ikke vil" sammen med deres Router.

Ifølge teknikeren (tak for forklaringen til ham) er det generelt protokollerne i Iphone 4S som får routeren til at genstarte på WAN siden. Fik oplyst at det ikke kun var Homeboxen der havde problemer, de fandes også ved andre producenter.

Holdningen ved TDC er dog at det ikke er TDC der har problemet, men at det er apple! Her bliver vi kunder så taget som gidsel mellem disse parter - og det er selvfølgeligt rigtigt ærgeligt.

Er helt sikker på at apple dog ikke vil tage problemet på deres skuldre.

Som det også er oplyst i andet indlæg arbejder TDC på problematikken, der er dog ingen horrisont på hvornår en ny firmware kan være klar - men vi glæder os.

Selvom der ingen løsning er på mit problem, ja så har vi trods alt fundet kilden (IPHONE 4S, IPAD m.v.)

Jeg har været vred og skuffet, har brugt rigtigt meget tid på at vente på teknikere, har måtte ligge øre til både den ene og anden forklaring, har nulstillet modem, flyttet rundt på det osv. osv. Så til de TDC medarbejdere der har hørt på en vred kunde - undskyld men min tålmodighed slap op Blinkende humørikon

Har foreslået at TDC sørger for at få informeret ud omkring problemerne med Iphone 4S, en officiel udmelding ville kunne spare for mange fustrationer hos både kunder samt internt.

Må slutte her og konkludere at jeg nu i det mindste er blevet udstyret med en udmelding omkring at der er problemer med de produkter jeg benytter - nu kan jeg i det mindste forholde mig til mit kundeforhold.

- Og hermed håber jeg så at der må komme en opgradering der løser problemerne - Har altid været rigtigt godt tilfreds med min TDC linje, den har været mere bekostelig end alternativerne, men til gengæld har stabiliteten også været værd at betale for.

Omdømme 1
Hej Touno_dk

Det er da godt nok noget af en tråd med mange frustrationer du har haft. Jeg vil såmæn bare sige at jeg giver dig ret. Jeg forstår heller ikke, at der ikke kan meldes klart ud, hvis det er et teknisk problem, der er skyld i et hardware-problem. Det kunne tage "brodden" af de største frustrationer, at vide det ikke er en selv der gør tingene forkert.

Du er inde på, at dit problem ikke er løst, men at du trods alt nu har fået en forklaring. Jeg vil derfor høre dig om du måske kunne få dit første login: TuonoDK til at virke, så vi kunne få en "Accepteret løst tråd" ud for dit eget svar?

Som det er nu, er du sikkert registreret med to TDC-login, og det kan måske på et senere tidspunkt give dig problemer, idet systemet kan lave ged i det, hvis en bruger har forskællige login på samme bredbåndsforbindelse. Kundeservice burde kunne hjælpe dig med at få slettet det ene.

Tak for dit refarat af din telefonsamtale. Det er der sikkert mange der er glade for at få at vide. Derfor har jeg også givet dig en "synes godt om"

Hej

Ja har desværre to brugere da jeg på et tidspunkt døjede med at få den ene til at acceptere "log ind".

Syntes ikke det er korrekt at lukke emnet som "løst" før at TDC har udrullet en ny firmware der faktisk virker sammen med eksempelvis Iphone 4GS.

Går jeg i en TDC butik og kigger på en Iphone 4GS og spørger til om denne kan fungere via WIFI på min TDC ADSL linje er jeg overbevist om at jeg får det ukorrekte svar at "selvfølgeligt gør den det".

Jeg laver gerne denne test i praksis for at se om informations niveauet er tilstrækkeligt højt.

Hele ideen i en smartphone om den kommer fra Apple, HTC osv. osv. er jo netop at den skal buges via WIFI når dette er tilgængeligt.

Så indtil problemerne er løst er min holdning at dette står åbent som uløst!

Omdømme 1
Jeg læser din overskrift, som et spørgsmål om hvorfor der er problemer med det trådløse til homeboxen.

Derfor efterlyser jeg en løst tråd, hvor andre brugere hurtigt kan få at vide hvorfor deres trådløse heller ikke virker..

Du læser sikkert din overskrift, som et råb om hjælp, for at din homebox skal virke.

Som du ser, kan din overskrift tolkes på to forskællige måder. Blinkende humørikon

Ang. din test i praksis. Overrasket humørikon Det tør du ikke! Humørikon griner højt

Jeg vil stadigt ikke anse mit problem / råb om hjælp for løst.

Men på opfordring markerer jeg det som løst, og benytter lejligheden til at lave et nyt emne der omhandler de problemer der må være mellem Appel og TDC.

Så snart jeg kommer forbi en TDC butik vil gå ind og spørge om en Iphone 4S er noget for mig - med baggrund i ovenstående.

Tråden lukkes hermed - det er ingen kendt løsning andet end Iphone 4S IKKE fungerer via TDC's Homebox / Wifi.

Omdømme 1
Ak ja, det er til at få mavesår over når man går fra en virkelig stabil forbindelse og opgradere til HOMEBOX.

Det er virkelig ærgeligt for tdc og brugerne at tdc har valgt dette isenkram.

Jeg har nu lukket min server (homepage) ned + min stationære pc+ 2 wificams + fastnet telefonen.

Alt er taget fra, og jeg sider her med en laptop.

I starten troede jeg det var mit udstyr det var galt med.

Det er virkelig ærgeligt for tdc og kunderne, at jeg ser så mange der har ustabilt netværk efter de har skiftet till homebox, det er umuligt at deltage online i spil eller andre konferencer, jeg må hver gang skrive at jeg godt kan prøve, men at jeg måske falder ud, og det gør jeg så 50% af tiden, ligeledes gør fastnettelefonen.

Supporterne ved Tdc er utrolig hjælpsomme og søde og har testet min forbindelse og har optimeret og dæmpet, og gør alt hvad de kan, det er jeg sikker på.

men ærgeligt at vi skiftede fra noget der var 100% stabilt til dette.

mvhjjh  

Jeg skal nok selv bestemme hvad jeg svarer på, så bland dig venligst udenom.

Her kommer det gamle udtryk "goddag mand økseskaft" virkeligt til sin ret.
Griner endnu, godt du selv kan finde udtryk der passer på dig selv.  PS, griner stadig !!!!!

Omdømme 4
Badge +1
Vil bare dele en erfaring til "tuonodk" (men også andre med samme problem - Homebox WiFi og iPhone, iPad mv)

Skrev, i en anden tråd til "tuonodk", at Apple rekommenderer:

"Deaktiver 40 MHz under 2,4 GHz-indstillingen på Wi-Fi-routeren. Mac-computere, iPhone, iPad og iPod touch understøtter ikke denne funktion. Du kan muligvis løse problemer med interferens ved at deaktivere funktionen."

Nu har jeg haft fornøjelsen, her i weekenden, at få et trådløst netværk op at stå hos nogle bekendte, med bredbånd fra YouSee, router Netgear CG 3000.

Gik hurtigt og enkelt, og alle computere gik fint på, men IKKE iPad, iPhone og iPod. Eller, hvis en iPhone fik kontakt med nettet, sprang den hurtigt fra igen, og routern gik ned. Altså store problemer.

MEN, i Netgear-routerns opsætning, er der et alternativ til 40 MHz, og den blev sat til 20 MHz og nu kører det fremragende med alle enheder - inklusive en Airport Express og Apple TV.

Min point er, at jeg stadig mistænker, at det er det (40 MHz) der er problemet med Homeboxen´s WiFi og i-produkter. Nu kan man jo ikke umiddelbart se, om det går at deaktivere 40 MHz på Homeboxen, men måske kan en TDC-tekniker det? 

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P