Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox

Vis første besked

87 Kommentarer

Omdømme 1
Jeg har det samme problem og kan heller ikke få noget at vide hos supporten ud over hvad jeg sagtens selv kan læse mig til som bruger. Min box fryser konstant og mit trådløse netværk forsvinder fra listen hele tiden.

Hej

Mit problem med genstart hænger ikke sammen med Facetime på nogen måde.

Når routeren fungerer virker det fint med Facetime.

Har i går igen fejlmeldt min forbindelse, fejl retning starter igen, igen, igen på mandag Humørikon med tunge

Hvis det lykkedes TDC at lokalisere fejlen denne gang skal jeg nok komme med en update.

Fejlretningen af det egentlige problem har jo stået stille da:

Der blev konstateret en kabel fejl i vores vej (ud bedring hjalp ikke på mine genstarter)

En yderligere kabelfejl opstod andet sted på vores vej 30/12 - denne er rettet også.

Min hastighed er sat LANGT ned nu da TDC har ment at linjen ikke kunne bære 20 mb. Desværre genstarter routeren stadigt 2-6 gange hver dag. En pudsighed er dog at den ikke genstartede en eneste gang i går.

@teamdfa

Nu ved jeg ikke lige hvordan dine problemer er havnet i denne tråd?

Men venligst undlad at svare på om noget er løst eller ej.

Ved ikke, jeg bruger ikke facetime, men både internet og tv har kørt upåklageligt siden 30/12 så jeg tror mit problem er løst.

Hej.. Har du fået en løsning vedrørende brug af FaceTime. Hopper af konstant ved mig?
Jeg har haft en homebox ca et halvt år uden problemer, men så pludselig først i december, afbrydelser i både tv og internet om aftenen. Jeg har nu haft 5-6 opkald til kunde service med forskellige forsøg på at finde problemet uden held. Da den tredie tekniker ringer siger han, du har nok fået en vdsl router uden at din forbindelse og din filterboks er lavet om fra adsl. Okay. Han retter forbindelse og filter til vdsl og nu virker det(foreløbig) Tænker bare, hvor mange vdsl bokse har de sendt ud uden at sende filter med og ændre forbindelsen på centralen til vdsl?????????????? (PS det er kun 2 dage det har virket, så la os nu se om det er problemet, håber det) så prøv at sige det til teknikeren inden de prøver med nogle andre laterlige forslag der ikke virker. Godt nytår.

Glad humørikon

Når ret skal være ret fortjener TDC også dagens rose.

Vi var åbenbart ikke de eneste i kvateret der igen igen pludseligt ingen forbindelse havde til omverdenen.

Der kom en vaks tekniker forbi og rettede endnu en kabel fejl.

Mandag kontakter jeg dog TDC igen for at få styr på den kompensation der er blevet lovet mig.

Vil ved samme lejlighed få mit TDC privat alarm opsagt, den stabilitet jeg generelt har haft berettiger ikke TDC til at være min alarm leverandør. En skam for det er ellers ret smart, når og hvis det ellers virkede.

Må samtidigt fejlmelde min Homebox, den genstarter og genstarter konstant i et væk.

Der har tidligere været spurgt ind til SNR margen, kan oplyse at den er Download: 6 (dB) & Upload: 12 (dB)

Godt nytår

Ja så mistede vi så forbindelsen igen, denne gang helt og aldeles !

Så en gang til måtte man vente 20 minutter på at komme igennem til kunde service.

Selvfølgeligt kan der ikke gøres noget som helst før mandag - så endnu engang kan vi se frem til adskellige dage hvor TDC igen, igen, igen ikke dur .... ØV

jeg har web-tv + box

men kan godt se det på min tv men ikke på min hoved pc det er da noget skidt

har været inde i det der system og der var alt ok med ip.adresse og div

I dag skriver vi den 18/12.

Kender ikke længere til status på min fejl melding til TDC - fik en sms at fejlen var rettet mens fortov osv. stadigt var gravet op. - og her var eventuelle fejl ihvertfald ikke rettet.

Siden sidst er kabel fejlen måske rettet? Fliserne er lagt på plads hos os samt hos genboen.

Status på min linje er dog stadigt hyppige genstarter - der er tilsyneladende ingen forbedringer.

Dog syntes tendensen at være at Homeboxen er flittigst til at genstarte når der er en eller to Iphone 4S opkoblet til den.

Jeg forventer at høre fra TDC eller evt. en af de flittige skribenter her fra forummet der har tilknytning til TDC.

Hvis ikke der kan leveres et stabilt produkt kan TDC jo bare melde ud ?

Nu er forbindelsen i kabelskabet OK

Hele min egen installation er 100% og tjekket.

Forbindelsen til WIFI, signalet, kanalen osv. osv. er 100% ok.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Hvad angår torrent kan det nu godt lade sig gøre hvis blot man lige har styr på nogle småting.

Det vigtigste er at begrænse indgående forbindelser samt den båndbredde man bruger til upload.

Dette kan de fleste klienter.

Hvad angår alternativer; Det er faktisk ret så dyrt at holde et varelager med for mange varenumre ved lige.

Af hensyn til servie aftaler og lignende skal produkterne nemlig være tilgængelig i samtlige tekniker biler i min. 1 eks. ud over dette skal der hurtigt kunne skaffes flere fra lager.

Ingen tvivl om at der altid er plads til forbedring af homeboxen og i øjeblikket er man ved at teste homebox v3.

Denne kommer dog først ud nå testen er forløbet tilfredstillende. Alternativt kan man jo bestille homeduo med pstn hvorved man bliver uafhængig af homeboxen forudsat at man selv har et modem ( Kan købes ude i byen).

Naturligvis uden support fra Tdc. Ingen tvivl om at Homeboxen fungerer udemærket ved de brugere der blot skal surfe, tjekke mail og bruge voip og evt. tv forudsat at hastigheden på linien er korrekt valgt. Problemerne opstår jo nok primært for os som vil lidt mere men vi er stadig et mindretal og derfor må vi enten løse det på alternative måder eller leve med begrænsninger. Det er altid et spørgsmål om hvor langt man skal gå som firma for at tage alle eventualiteter med. Fakta er jo at vi i det daglige faktisk efterhånden oplever relativt få problemer som kan tilskrives homeboxen. Dette kan jeg udtale mig om som kørende tekniker. 

Endelig skal man huske på at udfald på linien opleves voldsommere på en homebox fremfor et modem fordi den er 1 min. om at genstarte hvorimod et modem er uden forbindelse i max 20 sek. Samtidig mangler på intet tispunkt en lanforbindelse på et modem. Derfor er det heller ikke særlig tydeligt at forbindelsen er røget.

Endelig skal man også være opmærksom på at en homebox faktisk er bedre til at trække en højere hastighed hjem end et modem er. På min egen linie udgør foreskellen 2mb.

mvh

Jan

Omdømme 1
Det er desværre set at hvis en linie er presset vil homeboxen stå og opsamle en mængde datafejl og når den når en hvis mængde genstarter den. Det betyder ar der mistes lan og internet forbindelse i omkring 1 minut.

Jan

Er helt enig med de fleste, at TDCs Homebox er et elendigt produkt, og helt uforstående over at TDC ikke har en alternativ løsning til os hvor Homeboxen ikke dur.

Har stadig det gamle ADSL modem der sammen med en alternativ router kører perfekt, men mangler en VoIP box. Har været inde i opsætning efter koderne, men orker ikke at bøvle med en alternativ VoIP box.

Hvorfor har TDC ikke en løsning med et ADSL modem og en VoIP box, hvor vi avancerede brugere så selv kan vælge en 'rigtig' router der bare virker. For mig er det helt i orden, at TDC ikke vil supportere sådan en router, men der er jo et udmærket forum til sådan noget.

Mit problem har været at DynDNS ikke virkede, og måtte bruge rigtig meget energi og stædighed for at overbevise TDC om dette problem. Derefter gik der mange måneder før det blev løst.

Et andet problem er med en torrent opkobling, hvor Homeboxen går totalt i knæ, og det er umuligt at surfe mens torrent kører - og bagefter er jeg nødt til manuelt at genstarte Homeboxen og vente på den ekstrem lange boot tid for overhovedet at komme på nettet igen.
Regner dog ikke med at TDC nogensinde vil få løst dette problem, med mindre man udskifter Homeboxen med en helt anden router.

Så TDC - giv os en pro løsning til os avancerede brugere hvor vi selv kan vælge routeren.

Jeg havde samme problem for et par år siden med mit første tdc modem. Det faldt også hele tiden ud på det trådløse.  Var hele tiden i kontakt med tdc uden at det hjalp.

det jeg gjorde var at købe mig min egen trådløse router og sætte hele mit netværk op på den og så koble den via ledning til tdc routeren. Så er men fri for tdc´s routerens trådløse. For sikkerhedens skyld slog jeg så det trådløse fra i tdc routeren.

Min router stå i kælderen!

Vi fik nye mobiler her i sommers og jeg slog tdc routerens trådløse til og koblede de nye mobiler på via WiFi.

Det er gået fint indtil denne weekend hvor signalet er dalet så svagt at der først er kontakt når jeg er på vej ned i kælderen.

Det jeg vil gøre nu er at koble vores mobiler på min anden trådløse router og viola. Problem solved!

I dag skriver vi så den 09-12 - glædelig jul - tid til en update.

Efter at vi var koblet helt fra måtte jeg have fat i kunde service for gud ved hvilken gang. Trykkede 4 for at opsige mit arrangement med tdc. Forklarede sagen, snakkede med tre forskellige mennesker - Der blev ikke lagt fingre imellem.

Fik dem presset til at tilslutte mig midlertidigt igen ! men den holdt ærligt talt noget hårdt.

Her den 8/12 2011 fik vi så gravet mere fortov op, genboen fik gravet sit fortov op - Så det bliver spændende om der faktisk snart sker noget.

Tænk sig hvis TDC havde taget mig seriøst for 3-4 måneder siden, men nu glæder jeg mig blot til afslutningen og se om jeg endeligt kan få en nogenlunde stabil forbindelse.

Når jeg tænker tilbage tør jeg ikke skyde på hvad det her har kostet mig. : En fridag for at vente på en tekniker, tabt arbejds fortjeneste, adskellige ekstra ture ud på min arbejdsplads om aftenen og i weekenden pga. manglende forbindelse til VPN. Natlige opkald fra TDC alarm med meddelelser om at der ingen internet opkobling var, og sørme ikke om der kom flere opkald om at nu var der igen forbindelse.

Håber at det er kabelfejlen der har været skyld i at TDC Homebox 'en virker så ringe som den har gjort.

I kunde service fik jeg at vide at jeg ville blive kompenseret for det her forløb, så er meget spændt på om det bliver en TDC bøllehue med tilhørende kuglepen - eller hvad de faktisk finder på. Der skal altså et par gode oplevelser på bordet nu for at jeg vil anbefale såvel Privat alarm eller TDC i almindelighed til venner og bekendte. Rigtigt ærgeligt da jeg i rigtig mange år på forskellige adresser har været 117% tilfreds med mit TDC ADSL, netop pga. den uorvetrufne stabilitet.

Update følger.

I dag skriver vi så d. 1/12 2011.

Hvis bare sagen var status quo ja så var det til at leve med, men nej - Nu er vi 100% uden nogen form for forbindelse til omverdenen. Status er nu at fejlen ligger i et kabel under vejen og nu venter man på en grave tilladelse?

Da jeg først fik gravet mit fortov op blev jeg i det mindste tilsluttet igen så jeg havde en ADSL forbindelse, men nej ikke denne gang, nu har vi i dagevis været helt uden.

Informations niveauet fra TDC er ikke eksisterende, har i to dage ringet til kunde service og måtte spilde tiden med at sidde i en længere telefon køb. I dag blev der så lovet at jeg ville blive ringet op af en tekniker med henblik om jeg kunne blive tilsluttet igen, men siden klokken 0949 er der absolut INTET sket.

Nu er det jeg skal passe på hvad jeg skriver, men for ind i H hvor er jeg træt af det. Vi er to i familien der bruger rigtigt meget hjemmearbejdstid via VPN - det har efterhånden kostet os i alt 4 dages spildt arbejde.

Selv om det er imod mine ønsker bliver jeg hvis ikke der er forbindelse inden weekenden nødsaget til at oprette et abb. hos Stofa + et nyt alarm abb. Der er jo ikke gravet mere siden første dag, så det er sikkert et spørgsmål om vilje om jeg igen kan blive sluttet til.

Er efterhånden sur, gal og ærgelig har spildt dage og atter dage siden jeg første gang fik en sludder for en sladder af kunde service, syntes ikke man føler sig seriøst behandlet længere.

ØV TDC !

Tid til en update.

Teknikeren fandt ikke noget i installationen som sådant, men til gengæld konstaterede han en eller anden form for kabel fejl i nettet. Der var afledning på kablet til jord.

Om det har noget at gøre med at min box fortsat genstarter må jeg vente med at udtale mig om indtil fejlen er rettet. Hvornår det så bliver er endnu uvist.

Min SNR margen er nu 5 (dB) på både upload og download hvis det siger nogen noget? og må fortsat finde mig i at min download er sat ned fra 20 til 16 mbit.

Er meget spændt på om kabel fejlen løser mit problem.

Hej

Får i morgen besøg af en "tekniker" der skal måle nogen ting igennem.

Skal komme med en update så snart jeg er blevet klogere.

Om home boxen er problemet, ja det får vi at se.

Syntes til TDC's ros at de i det mindste gør noget for sagen.

Har TDC privar alarm så har ikke mulighed for at sætte en ekstra trådløs router til som jeg forstår det. Har ellers en liggende der kørte klippe stabilt dengang iden det hele blev integreret.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa
@Tuono: Din forbindelse er ikke fejlrettet endnu men kun midlertidigt nedsat, som lovet kontakter jeg Martin i dag.
@Flemming: Jeg er meget enig i dine oplevelser og der erbejdes både med forbedring af den eksisterende homebox og samtidig arbejder man på en ny version. Det er desværre set at hvis en linie er presset vil homeboxen stå og opsamle en mængde datafejl og når den når en hvis mængde genstarter den. Det betyder ar der mistes lan og internet forbindelse i omkring 1 minut. De gamle modems havde kun en nedetid på omkring 20 sek. og derfor oplevde folk det ikke på samme måde. Men som nævnt så arbejdes der løbende på at forbedre produktet så lad os håbe at man snart får klaret de sidste problemer med boxen.

mvh

Jan

Omdømme 1
Tak til Tuono

Det lyder desværre ikke særligt lovende.

Jeg har midlertidigt sat en airport extreme til homeboxen - og lader den lave det trådløse netværk. Det kører klippestabilt.

Når man googler homeboxen får man desværre mange hits om diverse problemer.

Det er meget skuffende, at TDC leverer så ringe et produkt, og at man ikke engang kan få at vide hvornår man får løst problemerne. Her er bestemt plads til forbedringer.

Oven i de berettigede brokkerier vil jeg dog også lige nævne et par positive oplevelser:

- Homeboxen har været nem at installere for en uøvet - og let at finde rundt i og opsætte for en mere øvet.

- Internetforbindelsen har været stabil hos mig gennem LAN-kablet - jeg har ikke oplevet umotiverede genstarter, som så mange andre har.

- Jeg får stort set de 20/2 MB som lovet

Så hvis den trådløse del også kunne komme på plads, så kunne det være at følgende citater fra TDC's hjemmeside ville blive opfyldt:

"Med TDC HomeBox får du lynhurtigt og trådløst internet med høj dækning i hele hjemmet."

"Giv familien et sikkert og stabilt trådløst internet."

Desværre ser det ud til, at der er et stykke vej endnu.

mvh

Flemming

Til Flemming.
Den nye firmware løser måske nogen problemer.
Men til trods for jeg har ny firmware, fået halveret min upload, sat min download ned fra 20 til 15 mb er mine problemer stadigt status quo.

Så hvad opgraderingen gør tja?
Havde med den gamle router aldrig problemer, så jeg giver også homeboxen skylden.
Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Det er fra praktiske erfaringer.

Det er de færreste der vil betale for et produkter der giver problemer. Det er jo i sig selv yderst rimeligt.

Samtidig mener jeg nu PERSONLIGT også at hvis man ikke ofre tid på at fejlmelde så det kan undersøges så er problemet jo nok ikke så stort.

mvh

Jan

Omdømme 4
Badge +1
jk44 skrev:

Der er i da omkring 160000 brugere af homeboxen og heldigvis har meget få store problemer.

Er den påstand baseret på en reel undersøgelse blandt alle 160.000 brugere, eller er påstanden baseret på "når vi ikke hører fra dem så er alt sikkert fint" ?

Ideen bag homeboxen er smart (at samle alt i en kasse), men den er simpelthen af for dårlig kvalitet (ved ikke om det er softwaren eller hardwaren, men et eller andet er galt. Jeg oplever også dårlig dækning, dårlig hastighed og afbrydelser).

Mvh

Omdømme 4
Badge +1
Hej FlemmingP

Har du haft kontaktet hotline med dit problem?

Hvis ja, hvad gav de dig af svar.

Firmwaren opdateres automatisk i den takt den bliver udrullet. Firmware ser ud som den løser en del problemer blandt andet med wlan.  Ingen kan sige lige nu med sikkerhed hvornår den kommer til dig men den kommer helt sikkert.

mvh

Jan

Omdømme 1
Stille og roligt kan jeg ligesom ikke bruge til noget.

Jeg har tilfældigvis en del erfaring i at sætte netværk op og har endnu ikke set et problem, som så tydeligt peger på, at det er jeres homebox, som udgør problemet. Jeg har aldrig før haft problemer med at bruge WPA2 med andre trådløse routere - og naboens trådløse net ligger 60 dB under signallstyrken af mit net. Mine problemer er først opstået efter at jeg har fået jeres homebox i september måned.

Da jeg ikke fik svar på mine ret enkle spørgsmål, må jeg prøve igen:

Har I en løsning på problemet eller har I ikke?

Hvis I har, hvornår og hvordan får vi opdateret firmwaren?

mvh

Flemming

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Firmware bliver udrullet stille og roligt og skal nok komme, men nogle computere og mac´s har problemer med at routeren benytter wpa / wpa2 kryptering. Dette kan man prøve at rette i routeren således at man sætter den til wpa / tkip i kryptering. Samtidig er der også mulighed for at prøve med en anden kanal på det trådløse. Uendeligt mange enheder bruger 2,4 GHz området i dag og derfor kan der ofte opstå forstyrrelser.

Der er i da omkring 160000 brugere af homeboxen og heldigvis har meget få store problemer. Derfor er det ultra vigtigt at hvis man oplever problemer, så kontakt hotline. Vi har en stor interresse i at forbedre produktet så meget som overhovedet muligt.

mvh

Jan

Besvar