Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox


Vis første besked

87 Kommentarer

Hej

Er sikkert mig der er blind men kan ikke finde nogen steder hvorfra jeg kan sende en privat besked. Hvis du sender en til mig skal jeg sende dig EM samt kunde nummer. Ville være lækkert hvis den nye opdatering kunne hjælpe.

Omdømme 1
På jk44's profilside, helt ude til højre, under kontaktoplysninger, står der "send en privat meddelelse til denne bruger" = PM

/t5/user/viewprofilepage/user-id/51039 

Samme bøvl her....Den smider konstant forbindelserne, og skal genstartes

Har nu fået opgraderet boksen og sat min hastighed ned fra 20 til 15 mb.
Om det er blevet bedre er for tidligt at udtale sig om.
Har dog fortsat noteret genstarter hver dag, så
problemet er ihvertfald ikke løst 100%.

Sender en update når den har kørt lidt længere.
Omdømme 4
Badge +1
Hej Tuono_dk

Martin har formodentlig stadig gang i din sag, så mon ikke at han følger godt med på den monitor

der kører på din linie ? Glad humørikon

mvh

Jan 

Det håber jeg.
3 gange genstart den sidste time - må konstatere at opdateringen ingen effekt har har på problemet.
Må ringe ind mandag, det blivet sidste uge som TDC kunde hvis det ikke er en permanent løsning fredag.
Omdømme 4
Badge +1
Hey

Prøv lige at logge ind i din homebox og fortæl mig hvad snr margin står til?

mvh

Jan

Hej
Download 5 dB
Upload 13 dB
Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Tror det vil være en rigtig god ide at du får en tekniker ud og måler din linie samt leder efter fremmed støj.

Din magin på download viser at det er noget der forstyrrer din linie. Forudsat at den stadig står til 15mb.

Den kan nemlig godt springe tilbage indtil vi har været inde og rette i alle systemerne med din nye hastighed.

mvh

jan

Hej

Står til:

15360 Kb/s

Upload:

1021

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Ok., taler lige med martin i mandag om at den bør tjekkes ude ved dig HURTIGST muligt.

mvh

Jan

Omdømme 1
Hej JK44

Jeg har samme problem med at jeres elendige router smider wireless hele tide - LAN forbindelsen er der ikke problemer med.

Jeg har nu genstartet et par gange, men har stadig version Fast3DK04_5AK042.

Har I en løsning på problemet eller har I ikke?

Hvis I har, hvornår og hvordan får vi opdateret firmwaren?

mvh

Flemming

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Firmware bliver udrullet stille og roligt og skal nok komme, men nogle computere og mac´s har problemer med at routeren benytter wpa / wpa2 kryptering. Dette kan man prøve at rette i routeren således at man sætter den til wpa / tkip i kryptering. Samtidig er der også mulighed for at prøve med en anden kanal på det trådløse. Uendeligt mange enheder bruger 2,4 GHz området i dag og derfor kan der ofte opstå forstyrrelser.

Der er i da omkring 160000 brugere af homeboxen og heldigvis har meget få store problemer. Derfor er det ultra vigtigt at hvis man oplever problemer, så kontakt hotline. Vi har en stor interresse i at forbedre produktet så meget som overhovedet muligt.

mvh

Jan

Omdømme 1
Stille og roligt kan jeg ligesom ikke bruge til noget.

Jeg har tilfældigvis en del erfaring i at sætte netværk op og har endnu ikke set et problem, som så tydeligt peger på, at det er jeres homebox, som udgør problemet. Jeg har aldrig før haft problemer med at bruge WPA2 med andre trådløse routere - og naboens trådløse net ligger 60 dB under signallstyrken af mit net. Mine problemer er først opstået efter at jeg har fået jeres homebox i september måned.

Da jeg ikke fik svar på mine ret enkle spørgsmål, må jeg prøve igen:

Har I en løsning på problemet eller har I ikke?

Hvis I har, hvornår og hvordan får vi opdateret firmwaren?

mvh

Flemming

Omdømme 4
Badge +1
Hej FlemmingP

Har du haft kontaktet hotline med dit problem?

Hvis ja, hvad gav de dig af svar.

Firmwaren opdateres automatisk i den takt den bliver udrullet. Firmware ser ud som den løser en del problemer blandt andet med wlan.  Ingen kan sige lige nu med sikkerhed hvornår den kommer til dig men den kommer helt sikkert.

mvh

Jan

Omdømme 4
Badge +1

jk44 skrev:

Der er i da omkring 160000 brugere af homeboxen og heldigvis har meget få store problemer.

Er den påstand baseret på en reel undersøgelse blandt alle 160.000 brugere, eller er påstanden baseret på "når vi ikke hører fra dem så er alt sikkert fint" ?

Ideen bag homeboxen er smart (at samle alt i en kasse), men den er simpelthen af for dårlig kvalitet (ved ikke om det er softwaren eller hardwaren, men et eller andet er galt. Jeg oplever også dårlig dækning, dårlig hastighed og afbrydelser).

Mvh

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Det er fra praktiske erfaringer.

Det er de færreste der vil betale for et produkter der giver problemer. Det er jo i sig selv yderst rimeligt.

Samtidig mener jeg nu PERSONLIGT også at hvis man ikke ofre tid på at fejlmelde så det kan undersøges så er problemet jo nok ikke så stort.

mvh

Jan

Til Flemming.
Den nye firmware løser måske nogen problemer.
Men til trods for jeg har ny firmware, fået halveret min upload, sat min download ned fra 20 til 15 mb er mine problemer stadigt status quo.

Så hvad opgraderingen gør tja?
Havde med den gamle router aldrig problemer, så jeg giver også homeboxen skylden.
Omdømme 1
Tak til Tuono

Det lyder desværre ikke særligt lovende.

Jeg har midlertidigt sat en airport extreme til homeboxen - og lader den lave det trådløse netværk. Det kører klippestabilt.

Når man googler homeboxen får man desværre mange hits om diverse problemer.

Det er meget skuffende, at TDC leverer så ringe et produkt, og at man ikke engang kan få at vide hvornår man får løst problemerne. Her er bestemt plads til forbedringer.

Oven i de berettigede brokkerier vil jeg dog også lige nævne et par positive oplevelser:

- Homeboxen har været nem at installere for en uøvet - og let at finde rundt i og opsætte for en mere øvet.

- Internetforbindelsen har været stabil hos mig gennem LAN-kablet - jeg har ikke oplevet umotiverede genstarter, som så mange andre har.

- Jeg får stort set de 20/2 MB som lovet

Så hvis den trådløse del også kunne komme på plads, så kunne det være at følgende citater fra TDC's hjemmeside ville blive opfyldt:

"Med TDC HomeBox får du lynhurtigt og trådløst internet med høj dækning i hele hjemmet."

"Giv familien et sikkert og stabilt trådløst internet."

Desværre ser det ud til, at der er et stykke vej endnu.

mvh

Flemming

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa
@Tuono: Din forbindelse er ikke fejlrettet endnu men kun midlertidigt nedsat, som lovet kontakter jeg Martin i dag.
@Flemming: Jeg er meget enig i dine oplevelser og der erbejdes både med forbedring af den eksisterende homebox og samtidig arbejder man på en ny version. Det er desværre set at hvis en linie er presset vil homeboxen stå og opsamle en mængde datafejl og når den når en hvis mængde genstarter den. Det betyder ar der mistes lan og internet forbindelse i omkring 1 minut. De gamle modems havde kun en nedetid på omkring 20 sek. og derfor oplevde folk det ikke på samme måde. Men som nævnt så arbejdes der løbende på at forbedre produktet så lad os håbe at man snart får klaret de sidste problemer med boxen.

mvh

Jan

Hej

Får i morgen besøg af en "tekniker" der skal måle nogen ting igennem.

Skal komme med en update så snart jeg er blevet klogere.

Om home boxen er problemet, ja det får vi at se.

Syntes til TDC's ros at de i det mindste gør noget for sagen.

Har TDC privar alarm så har ikke mulighed for at sætte en ekstra trådløs router til som jeg forstår det. Har ellers en liggende der kørte klippe stabilt dengang iden det hele blev integreret.

Tid til en update.

Teknikeren fandt ikke noget i installationen som sådant, men til gengæld konstaterede han en eller anden form for kabel fejl i nettet. Der var afledning på kablet til jord.

Om det har noget at gøre med at min box fortsat genstarter må jeg vente med at udtale mig om indtil fejlen er rettet. Hvornår det så bliver er endnu uvist.

Min SNR margen er nu 5 (dB) på både upload og download hvis det siger nogen noget? og må fortsat finde mig i at min download er sat ned fra 20 til 16 mbit.

Er meget spændt på om kabel fejlen løser mit problem.

I dag skriver vi så d. 1/12 2011.

Hvis bare sagen var status quo ja så var det til at leve med, men nej - Nu er vi 100% uden nogen form for forbindelse til omverdenen. Status er nu at fejlen ligger i et kabel under vejen og nu venter man på en grave tilladelse?

Da jeg først fik gravet mit fortov op blev jeg i det mindste tilsluttet igen så jeg havde en ADSL forbindelse, men nej ikke denne gang, nu har vi i dagevis været helt uden.

Informations niveauet fra TDC er ikke eksisterende, har i to dage ringet til kunde service og måtte spilde tiden med at sidde i en længere telefon køb. I dag blev der så lovet at jeg ville blive ringet op af en tekniker med henblik om jeg kunne blive tilsluttet igen, men siden klokken 0949 er der absolut INTET sket.

Nu er det jeg skal passe på hvad jeg skriver, men for ind i H hvor er jeg træt af det. Vi er to i familien der bruger rigtigt meget hjemmearbejdstid via VPN - det har efterhånden kostet os i alt 4 dages spildt arbejde.

Selv om det er imod mine ønsker bliver jeg hvis ikke der er forbindelse inden weekenden nødsaget til at oprette et abb. hos Stofa + et nyt alarm abb. Der er jo ikke gravet mere siden første dag, så det er sikkert et spørgsmål om vilje om jeg igen kan blive sluttet til.

Er efterhånden sur, gal og ærgelig har spildt dage og atter dage siden jeg første gang fik en sludder for en sladder af kunde service, syntes ikke man føler sig seriøst behandlet længere.

ØV TDC !

I dag skriver vi så den 09-12 - glædelig jul - tid til en update.

Efter at vi var koblet helt fra måtte jeg have fat i kunde service for gud ved hvilken gang. Trykkede 4 for at opsige mit arrangement med tdc. Forklarede sagen, snakkede med tre forskellige mennesker - Der blev ikke lagt fingre imellem.

Fik dem presset til at tilslutte mig midlertidigt igen ! men den holdt ærligt talt noget hårdt.

Her den 8/12 2011 fik vi så gravet mere fortov op, genboen fik gravet sit fortov op - Så det bliver spændende om der faktisk snart sker noget.

Tænk sig hvis TDC havde taget mig seriøst for 3-4 måneder siden, men nu glæder jeg mig blot til afslutningen og se om jeg endeligt kan få en nogenlunde stabil forbindelse.

Når jeg tænker tilbage tør jeg ikke skyde på hvad det her har kostet mig. : En fridag for at vente på en tekniker, tabt arbejds fortjeneste, adskellige ekstra ture ud på min arbejdsplads om aftenen og i weekenden pga. manglende forbindelse til VPN. Natlige opkald fra TDC alarm med meddelelser om at der ingen internet opkobling var, og sørme ikke om der kom flere opkald om at nu var der igen forbindelse.

Håber at det er kabelfejlen der har været skyld i at TDC Homebox 'en virker så ringe som den har gjort.

I kunde service fik jeg at vide at jeg ville blive kompenseret for det her forløb, så er meget spændt på om det bliver en TDC bøllehue med tilhørende kuglepen - eller hvad de faktisk finder på. Der skal altså et par gode oplevelser på bordet nu for at jeg vil anbefale såvel Privat alarm eller TDC i almindelighed til venner og bekendte. Rigtigt ærgeligt da jeg i rigtig mange år på forskellige adresser har været 117% tilfreds med mit TDC ADSL, netop pga. den uorvetrufne stabilitet.

Update følger.

Jeg havde samme problem for et par år siden med mit første tdc modem. Det faldt også hele tiden ud på det trådløse.  Var hele tiden i kontakt med tdc uden at det hjalp.

det jeg gjorde var at købe mig min egen trådløse router og sætte hele mit netværk op på den og så koble den via ledning til tdc routeren. Så er men fri for tdc´s routerens trådløse. For sikkerhedens skyld slog jeg så det trådløse fra i tdc routeren.

Min router stå i kælderen!

Vi fik nye mobiler her i sommers og jeg slog tdc routerens trådløse til og koblede de nye mobiler på via WiFi.

Det er gået fint indtil denne weekend hvor signalet er dalet så svagt at der først er kontakt når jeg er på vej ned i kælderen.

Det jeg vil gøre nu er at koble vores mobiler på min anden trådløse router og viola. Problem solved!

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)