Problemer med TDC HomeDisk.

Omdømme 1
Badge
Problemer med TDC HomeDisk.

Mon du kender TDC Home Disk?

Jeg har HomeDisk tilsluttet til min stationære.
Den bærbare er tilsluttet via trådløs netværk.

På den stationære, hvortil Homebox altså er tilsluttet, er HomeDisk markeret med et indhold på 12,4 GB svarende til mit c drev. Det er helt forkert.

Når jeg så åbner Homedisk, er der de faste: mapper. musik, dokumenter, billeder, videoer og papirkurv. Men ikke noget indhold. Kun i musikmappen er der mærkelig nok nogle få musikfiler, men de kan ikke åbnes, ej heller slettes. Der er et kryds foran hver fil.

Anderledes er det på min barbære, som er koblet sammen via et netværk.Her er HomeDisk markeret korrekt med 459 BG ledig af 465 GB. Og svarer til det indhold, som jeg tidligere har flyttet ind i nogle af mapperne.
----------
Når jeg højreklikker på c-drevet på den stationære, står der Lokal disk, filsystem NTFS - og derefter indhold i GB.
Det samme mønster gør sig gældende på min bærbare.
----------
Men når jeg højreklikker på HomeDisk på den stationære siger den: Netværksdrev, CSC cache og så det samme indhold i GB som c-drevet. Og det er jo helt forkert.

Der skulle jo også være det samme indhold både på HomeDisk på den stationære og på HomeDisk på den bærbar.
------------------------

I sandhed meget mystisk.

Jeg har ikke været inde i opsætningen af HomeDisk (TDC Box  192.168.1.1).

Mange hilsner og på forhånd tak. 

40 Kommentarer

Omdømme 1
Hej.

Altså, jeg gik da ud fra, at når TDC sender nogle teknikere til løsning af et computerproblem, der involverer et produkt fra TDC, så sender man nogen der har uddannelse og kendskab til computere i almindelighed, ikke kun i HomeDisken. De ville kunne undersøge computeren nærmere på forskellige måder for at finde ud af hvor og hvad der er galt. Teknikeren skal være klar over at ikke alle brugere er IT-eksperter, og at nogle brugere piller ved diverse indstillinger eller installerer tvivlsomme programmer fra internettet, som kan få en computer til at opføre sig underligt. Sådanne fejl kan måske være lidt svære at finde, men ud fra brugerens beskrivelse af symptomerne har teknikeren en rettesnor for hvor der skal undersøges nærmere. I dit tilfælde er det åbenlyst at det ikke er HomeDisken selv, der er noget galt med, ellers ville den jo ikke virke sammen med den bærbare computer.

En løsning med at geninstallere alle programmer inkl. OS er den absolut sidste mulighed, man kan bruge hvis alt andet er forsøgt. En geninstallation kan være sidste udvej hvis der er sket skader på Windows systemfiler som ikke kan repareres, eller man har et virusangreb, der ikke kan fjernes. Eller det er en gammel PC der er fuld af rester efter afinstallerede programmer, der kan få maskinen til at køre langsommere eller give fejl. Eller naturligvis hvis harddisken i computeren går i stykker.

Endelig kan der måske være et problem med selve hardwaren i maskinen, navnlig hvis den ikke er leveret af et anerkendt computerfirma. Er det tilfældet kan det i værste fald være umuligt at få HomeDisk til at virke sammen med maskinen, men det kan så også gælde for andre lignende netværksenheder.

Hvis maskinen er fra et anerkendt firma, er det så ikke muligt at få hjælp fra dette firma eller leverandør - sandsynligvis skal der betales for det - medmindre maskinen er ny og fejlen viser sig at være en fabrikationsfejl. Men det er det nok ikke, jeg har forstået at du tidligere havde en IT-kyndig til at arbejde med maskinen, og den kendsgerning at der kunne oprettes offlinefiler beviser at der har været kontakt til HomeDisken på et tidspunkt (men ikke nødvendigvis i form af et Z-drev).

Jeg har for lidt kendskab til de mange indstillinger, der er i en PC og i dens netkort, til at komme med mere risikable forslag (såsom at ændre i protokoller og indstillinger i netkortet eller lave ændringer i registreringsdatabasen), som måske kan gøre problemerne værre eller ende med at hele maskinen skal nyinstalleres. Fordi computere er forskellige kan man ikke gå ud fra at en indstilling, der er korrekt på min PC, også er det på din PC.

Afslutningsvis skal nævnes den mulighed at skrive til en brevkasse i et computerblad.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 1
Badge
Blot denne betragtning:

Jeg er godt klar over at en pc og dens funktioner er komplekse.

Men hvis jeg har en bil (en moderne bil er også en kompleks enhed) og der er en fejl ved bilen ( fx den kører ujævn eller der en udefineret lyd) som mekanikeren ikke umiddelbar kan give et svar på. Dog er han sikker på, det er motoren, som er problemet. Han prøver at skifte forskellige ting. Men det virker ikke.

Derefter kunne hans ultimative råd være: - enten udskift alt tænkeligt i bilen, som har relation til motoren (geninstallere alle programmer og OS) eller køb en helt nu motor (købe en ny Homedisk).

Men i autobranchen er der for eksempel masser af diagnosticeringsprogrammer. Og det er vist sjældent at en dygtig fagmand hos min lokale autoriserede bilforhandler går fra et problem uden at have kunnet løse det. Jeg har ikke oplevet det.

Jeg tænker, om vores tids supportere alle har den helt overordnede indsigt/overblik - men det ofte handler lidt om:  vi prøver det og hvis det ikke virker prøver vi noget andet - ellers starter vi bare på en hel frisk, men dog uden nogensinde at finde det oprindelige problem.

Jeg undrer mig lidt over, at to supportere hos TDC kan sige, at udover Homedisk har vi ikke en stor viden.

Homedisk spiler jo da sammen med utallige ting på en pc.  Ikke det samme som at sige en tæppemontør skal have forstand på at sætte vinduer i et hus selvom begge dele foregår omkring et hus, Men her omkring Homedisk ser jeg en tæt forbindelse og interaktion mellem HomeDisk og mange funktioner i pc'eren, fx, netværk.

Hvilken helt konkret uddannesle har en supporter hos TDC?

Jeg har selv en faglig udannelse (i en helt anden branche) men de mensnekr, jeg er berøring med, forventer gvietsvis, at jeg kan finde løsninger.

Omdømme 1
Hej Jørgen

Jeg tror såmen ikke der er regler som sådan. Men mærket "løst tråd" er mere beregnet til brugere med samme problem, som der er beskrevet i første indlæg, meget lettere kan finde en løsning. Den bruger kan så lynhurtig se om problemet er løst, ved hjælp af et andet svar i tråden. Det er da irrienterende at din Homdisk driller. Jeg håber den snart opfører sig ordentlig.Blinkende humørikon

Omdømme 1
Badge
Jeg er ikke så meget inde i reglerne for TDC Forum.

Min tanke med at "acceptere svar" var på en måde at stille mig tilfreds med, at problemet ikke bliver løst fuldt ud.

Men jeg vil nu gå i med MS-Erik's forlag og vende tilbage.

Hilsen

Jørgen P.

Omdømme 1
Jeg giver MS-ERIK ret.

Det ser ud til at tråden ikke er løst, der hvor mærket er sat.Trist humørikon

Hvis du ønsker at trække din markering tilbage, kan du gøre det ved at klikke på indstillinger ud for indlægget. Nede i rækken står der noget med at "trække" sin markering tilbage.

Omdømme 1
Hej.

Det lyder nu ikke som om problemet er løst, selv om tråden er mærket med "Løsning".

Inden du investerer i en anden NAS end HomeDisk kan du cheche om maskinen kan connecte til en delt mappe på den bærbare maskine. Kan den ikke det, hjælper en anden NAS nok ikke noget.

Det virker mistænkeligt at du må køre NCReconnector som administrator, det kan tyde på at noget er installeret forkert lige fra starten af. Blev installationen af HomeDisk oprindelig foretaget hvor en anden bruger var logget på Windows end den der nu logger sig på? Når du kører NCReconnector som administrator og samtidig selv er logget på Windows som en anden bruger kan der ske det, at NCReconnector faktisk fungerer og faktisk opretter et drev Z, men du kan bare ikke se det da drevet oprettes hos administratoren.

Er det prøvet at rydde maskinen fuldstændig for alle spor af HomeDisk, resette HomeDisk og derefter installere den igen? Alle forekomster af NCReconnector og Netconnector på drev C hos samtlige oprettede brugere skal slettes. Det vil kræve administratoradgang og at skjulte filer og systemfiler gøres synlige.

Hvis maskinen har en firewall installeret kan den indeholde indstillinger, der spærrer for bestemte IP-adresser, eller spærrer for at bestemte programmer får adgang. Punkterne afhænger af firewallprogrammet, men kan hedde noget som f.eks. programkontrol og f.eks. forbindelser.

Ellers er der vist kun en nyinstallation af maskinen tilbage med de problemer og besværligheder, dette kan indebære. Dette sletter ALT på drev C, så husk at kopiere ting, der ikke må gå tabt, inden der nyinstalleres.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 5
Hej Jørgen

Nej hvor trivielt, at der ikke rigtig er nogen løsning, det er jeg godt nok ked af på dine vegne.Trist humørikon

Havde håbet at du bare havde fået det hele til at køre, øv øv hvor trælsGal humørikon

Hilsen Bente

Omdømme 1
Badge
Jeg vil gerne runde tråden af.

Tak for alle input.

Jeg har - trods en intens indsats fra to TDC supporter - ikke fået løst problemet.

Jeg har haft en egen IT supporter til at kigge på problemet.

På en medbragt pc har han testet min HomeDisk. Her virker den.

Tilbage er netværket på min egen stationære. Netværket fungerer. Men connectet mellem HomeDisk og netværket vil ikke fungere.

En mulig løsning er et andet fabrikat end TDC's Homedisk.

Endelig en geninsatallering af min pc. En teori er, at der kan være et eller andet på min pc, som hindrer connect. PC'en har dog tidligere kunne connecte til Homedisk.

Begge løsninger overvejer jeg.

I mellemtiden har jeg fået delt et drev på stationære og den kan nu også benyttes på den bærbare, når begge pc'er er tændt.

Så den løsning vælger jeg måske at leve med.

Omdømme 1
Badge
Jamen, det har du fuldstændig ret i.

Når jeg forhåbentlig har fået problemet løst, vil jeg give en melding her i tråden.

Tak for din assistance.

Hilsen

Jørgen L.P.

Omdømme 1
Hej

Jeg tror at du bliver nødt til at tale med en tekniker i TDC, som enten møder personligt op eller som kan tale med dig i telefonen samtidig med at du afprøver diverse ting på computeren. Der dukker hele tiden nye mulige årsager op på grundlag af svarene, eller der mangler en eller anden oplysning for at kunne komme med flere løsningsforslag. Hvis du er heldig at få fat i en tekniker i TDC, der tager sig den nødvendige tid, skulle det kunne lade sig gøre.

Håber at det lykkes at få problemerne ordnet.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 1
Badge
Til Bente og Erik.

Vedr. cookies har jeg - vist nok - nu styr på det.

PS: Lige for at repetere: Jeg har Windows7, 64 bit Ultimate. Browser: Firefox. Der er vist  nuanceforskelle fra de forskellige operativsystemer og browsere.

Men tilbage til NCReconnector: Den er under Start og når jeg højreklikker på den kan jeg som administrator kører den, hvis jeg gvier tilladelse.

Gør jeg det, kører ventesymbolet et øjeblik og så sker der ikke mere.

Jeg har prøvet at fjerne NCReconnector helt og begynde forfra, men processen standser igen, når den skal installere programmet NCReconnector.

Omdømme 5
Hej Jørgen

Cookies, det har jeg tjek på:

Gå ind i dit kontropanel, dobbeltklik på Internetindstillinger, klik på fanebladet beskyttelse af personlige oplysninger, derefter klik på avanceret, sæt flueben i tilsidesæt automatisk behandling af cookies, sæt en prik i de to steder hvor der står bloker, så skulle dine cookies være væk

Proceduren er den samme hvis du vil slå dem til igen, der skal du bare sætte prikker i accepter.

Håber det kan afhjælpe dit problem.

Hilsen Bente

Omdømme 1
Badge
Du skriver:

"Prøv at slå cookies til.

Prøv så at installere Homedisk igen, og se om Netconnector nu virker.

Slå derefter cookies fra igen."

Jeg troede, jeg vidste hvorman man gør. Men er komemt i tvivl.

Hvordan slår jeg cookies til og fra?

Hilsen

Jørgen

Omdømme 1
Hej

Prøv at slå cookies til.

Prøv så at installere Homedisk igen, og se om Netconnector nu virker.

Slå derefter cookies fra igen.

Hvis Netconnector driller efter genstart (f.eks. at du får drevbogstav Y, derefter X o.s.v., kan Netconnector slettes fra startmenuen, og erstattes af manuel tildeling af drevbogstav Z.

De to blå ikoner, der nu forhåbentlig ligger på skrivebordet hvis Netconnector nu har virket, vil derefter stadig virke. Jeg kan forstå at du faktisk har adgang til Homedisken via stifinder, så problemerne er nok ikke værre end at du manuelt kan lave det, som Netconnector laver, hvis Netconnector fortsat ikke virker.

Der er intet mærkeligt ved at billedfilen kan ses i Windows mediaplayer. Det er fordi Homedisk indeholder en mediaserver. Mediafiler på Homedisk kan ses på alle enheder tilkoblet dit netværk, der understøtter det. Det gælder også f.eks. visse mobiltelefoner (f.eks. HTC Desire) og visse nye TV-apparater m.fl.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 5
Hej Jørgen

Det med cookies var jeg godt klar over, jeg har et lille program der hedder cleener, og det fjerner alle oplysninger, som må ligge på computeren, jeg bruger det altid når jeg har været på netbank, det er måske lidt falsk sikkerhed, men jeg er nu glad for det.

Jeg kan bare ikke forstå at i vil have cookies slået fra, jeg har ingen problemer med Homeboxen, selv om mine cookies er slået til.

Venlig hilsen Bente (bbs)

Omdømme 1
Badge
Fremhævet med fed skrift er svaret på dine spørgsmål:

Det er mystisk at billedfilen kan ses via den alternative måde (d.v.s. at netværksmappen åbnes med stifinder) men ikke via de andre nævnte måder. Er billedfilen lagt i Homedisk i mappen Billeder?

JA.

Hvis du med "via TDC's hjemmeside" mener fjernadgang bliver man muligvis stoppet af en certifikatfejl, hvis det er onlinebackup så kan grunden være at det tager nogen tid inden backupfunktionen er færdig.

Backupfunktionen på netop TDC HomeDisk ønsker jeg ikke. Den har hele tiden været slået fra.

Homedisk indeholder en mediaserver, og det betyder at man kan se billeder, musik og videoer på diverse medieafspillere. F.eks. på Windows mediaplayer. Har du prøvet om dette virker på den stationære maskine?

Den tidligere omtalte billedfil (som jeg satte ind i billedmappen på HomeDisk (ZGlad humørikon på den bærbare) optræder på Windows Mediaplayer på den stationær - Underligt?

I øvrigt kan jeg ikke se at dine IP-adresser skulle være årsagen, da de ser rigtige nok ud.

Jeg har lige opdaget at såfremt man sletter sine modtagne cookies, og derefter taster Homedisk i browseren, så kommer der en boks hvori man spørges om man ønsker Homedisk oprettet som netværksdrev - selv om Homedisk allerede eksisterer som netværksdrev. Det viser at cookies spiller en rolle. Har du slået cookies helt fra?

Ja.

Jeg går i gang med TDC på mandag.

Tak for din assistance.

Jeg vil fortælle her i tråden, hvis jeg finder en løsning.

Omdømme 1
Hej JLP

Det er mystisk at billedfilen kan ses via den alternative måde (d.v.s. at netværksmappen åbnes med stifinder) men ikke via de andre nævnte måder. Er billedfilen lagt i Homedisk i mappen Billeder?

Hvis du med "via TDC's hjemmeside" mener fjernadgang bliver man muligvis stoppet af en certifikatfejl, hvis det er onlinebackup så kan grunden være at det tager nogen tid inden backupfunktionen er færdig.

Homedisk indeholder en mediaserver, og det betyder at man kan se billeder, musik og videoer på diverse medieafspillere. F.eks. på Windows mediaplayer. Har du prøvet om dette virker på den stationære maskine?

I øvrigt kan jeg ikke se at dine IP-adresser skulle være årsagen, da de ser rigtige nok ud.

Jeg har lige opdaget at såfremt man sletter sine modtagne cookies, og derefter taster Homedisk i browseren, så kommer der en boks hvori man spørges om man ønsker Homedisk oprettet som netværksdrev - selv om Homedisk allerede eksisterer som netværksdrev. Det viser at cookies spiller en rolle. Har du slået cookies helt fra?

Ellers er der vist ikke andet at gøre end at få hjælp fra en tekniker på stedet. Hvis ikke TDC har fået fejlregistreret Homedisken på en eller anden måde (så systemet tror at det ikke er samme kunde, der bruger den stationære og den bærbare), virker det som en forkert indstilling af et eller andet i selve den stationære maskine, og at Homedisken ikke fejler noget. Der er temmelig mange muligheder, f.eks. en firewall, der blokerer, eller en eller flere af de mange muligheder under gruppepolitik, eller noget galt med de tildelte brugerrettigheder, eller en forkert indstilling under egenskaber til netværkskort, eller en fejlagtig ændring af noget i registreringsdatabasen, eller en hardwarefejl, eller et virusangreb o.s.v.

Endelig er der andre brugere, der oplever problemer med HomeDisk og med Netconnector-programmet. Prøv at søge i trådene på TDC Forum og i vejledningerne til Homedisk, måske findes der noget, der kan bruges.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 1
Badge
Til MS-Erik

Jeg indfører en billedfil i HomeDisk på den bærbare.

Når jeg klikker på og åbner HomeDisk på den alternative måde, du foreslår, ser jeg også den billedfil.

Men  hvis jeg går ind via HomeDisk via IP adresse eller via TDC' hjemmeside til Homedisk er billedfilen der ikke.

Endnu et mysterium.

Hilsen

Jørgen L.P.

Omdømme 1
Badge
Jeg indfører en billedfil i HomeDisk på den bærbare.

Når jeg klikker på og åbner HomeDisk på den alternative måde, du foreslår, ser jeg også den billedfil.

Men  hvis jeg går ind via HomeDisk via IP adresse eller via TDC' hjemmeside til Homedisk er billedfilen der ikke.

Endu et mysterium.

Omdømme 5
Hej Jørgen

Jeg ved ikke hvad der sker på TDC hotline, har lige talt med en sød ung mand, mit problem er, at jeg ryger ud og ind af nettet tit og ofte, lige nu har de prøvet at sætte min hastighed lidt ned, det er ikke helt løsningen, men jeg kan få teknikerhjælp på onsdag, mellem 14-16, hvad har de lige gang i, du venter stadig på teknikerhjælp, så ???? Ja jeg spørger bare.

Hilsen Bente (bbs)

Omdømme 1
Badge
Hvis jeg "prøver" simulere en installation den bærbare, siger den henne i forløbet, at jeg allerede har installeret HomeDisk.

Modsat på den stationære, hvor når Netconnentor skulle installeres, blot ikke gør mere. og seancen bare ikke kommer videre.

Der er med andre ord ikke efterladt et drev på computerskærmbilledet og ej heller nogle ikoner over HomeDisk og HomeDiskmedieafspiller.

Jeg har taget skærmbilledfoto af Coputerskærmbilledet og sendt til TDC support manden, så han kunne se opsætningen på de to pc'er.

Jeg har med ham i telefonrøret fulgt en hver anvisning nøje fra TDC supportmanden side.

Senest har jeg lavet reset på HomeDisk.

Jeg har accepteret en henvendelse fra en TDC tekniker. Nu en uge efter har jeg ikke hørt noget. Jeg har været hjemme de aftalte tidspunkter. Jeg har overvejet en alternativ slagplan. Så nu tiden vise om jeg skal føre den ud i livet.

Skrækscenariet for mig er næsten, at en TDC tekniker eventuel kommer og ser på fejlen og blot konstaterer, at det IKKE er HomeDisk, som er fejlen og dermed fritager TDC for at gøre noget. Jeg kunne nemlig godt have en formodning om, at det er en fejlindstilling omkring netværket, som så dybest set ikke er et TDC problem, men alene et problem for Jørgen.

Jeg sætter stor pris på de bud, som er kommet fra forskellige brugere på TDC forum. Desværre har det ikke lige indtil videre givet det rigtige input.

Og lidt selvynk. Jeg kan delvis mestre digitalfotografering og redigering på et rimeligt niveau - og digital modelbane med pc styring. Men her er en gammel mand kommet til kort. Bemærk at det er skrevet med smil på læben.

Jeg medgiver gerne, at jeg kan overse noget. Men jeg undrer mig lidt over, at TDC supportmanden ikke kan

diagnosticere frem til mine eller HOMEDISK's fejl.

Jeg vil nu på mandag tage yderligere fat i TDC. For tesen om at de ikke forlader scenen inden det hele virker må stå sin prøve.

Omdømme 5
Hej jørgen

Nu må det da snart lykkes at få det hele til at køre, med alle de oplysninger, burde der være en eller mange der kan hjælpe dig.

Held og lykke med det hele.

Hilsen Bente (bbs)

Omdømme 1
Badge
Hej.

Kommandoprompt Stationær:

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks                                                home

IPv4-adresse                                                                                          192.168.1.10

Undernetmaske                                                                                   255.255.255.0

Standardgateway                                                                                192.168.1.1

Ethernet-netværkskort LAN forbindelse:

Medietilstand                                                                                        Mediet afbrudt

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks                                                home

Kommandoprompt Bærbar

Windows IP-konfiguration

Trådløs LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 2:

Medietilstand                                                                                        Mediet afbrudt

Doebindelsesspecifikt DNS-suffiks:

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

Link-local-IPv6-adresse           : fe80::6d79:1772:a648:a5adx13

IPv4-adresse                                                                                          192.168.1.11

Undernetmaske                                                                                   255.255.255.0

Standardgateway                                                                                192.168.1.1

Ethernet-netværkskort LAN forbindelse:

Tunnel-netværkskort isatap.home:

Foporbindelsesspecifikt DNS-suffiks                                           home

Tunnel-netværkskort isatap.<2F92BDE76-OBCO-49E1-8848-5E5A7AFEEB2B>

Foporbindelsesspecifikt DNS-suffiks

Tunnel-netværkskort isatap<3DE1FAC4-B916-448F-A747-E5A362D2FC66>

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Link-local-IPv6-adresse           : fe80::109c:1f76-a8c0:5a2fx14

Standardgateway.........:

Jeg har prøvet den alternative metode, som du omtaler tisdligere. Den virker for så vidt. Men arbejder jo ikke "synkron" med netværksopbygningen på den bærbare.

Jeg har brugt reset funktionen på HomeDisk. Og installeret forfra. Men stadig går den i stå når den skal bruge netconnector og vise ikoner på skrivebordet.

NCReconnector står i Start menu. og jeg kan godt som Adminstrator påvirke den. Den spørger om jeg vil tillade at den giver forbindelse til udgiver. - jeg klikker Ja og så sker der ikke mere.

Jeg kan godt komme ind på Homdisk via login på TDC' side.

Men Homedisk figurerer jo fortsat ikke på Computerskærmbilledet og dermed er jeg afskåret fra reelt at bruge HomeDisk.

Jeg kan godt sætte en musikfil ind på HomeDisk (Z) på den bærbare og efterfølgende aflytte den på Homdisk via login på TDC' side. Så der må være hul igennem på en eller anden måde.

Hvis du har flere spørgsmål til mig, besvarer jeg dem gerne.

Jørgen P.

Omdømme 1
Hej.

Er forslagene i mit indlæg fra 12-07-2011 (i denne tråd) afprøvet?

Nu er det vel ikke sådan, at den stationære PC og Homedisken ligger på forskellige subnet? Det kan undersøges ved at checke hvilken IP-adresse, den stationære har, og hvilken IP-adresse, HomeDisken har. De tre første led skal være ens, værdierne er 192.168.1 (hvis der ikke er ændret ved dem manuelt). HomeDisken har IP-adresse 192.168.1.5 (hvis dette ikke er ændret manuelt). Men hvis den stationære maskine har en IP-adresse, der IKKE begynder med 192.168.1, så kan man godt få forbindelse til internettet (hvis DNS ellers er sat til 192.168.1.1 eller noget andet gyldigt) via browseren, men ikke til netværkssteder med IP-adresse, der begynder med 192.168.1. via stifinder. Denne situation kan opstå hvis der er lagt en fast IP-adresse ind i stedet for automatisk IP-adresse via DHCP.

Den stationære PC må heller ikke have samme IP-adresse som noget andet på samme net, hvilket også kan ske hvis den har fået fast IP-adresse indtastet i egenskaber netværkskortet.

Man vil nok normalt indstille maskinen til at få tildelt IP-adresse automatisk via DHCP. Men hvis man har flere enheder (f.eks. flere routere) som kan tildele IP-adresser, er det vigtigt at kun én af dem er aktiv (den i HomeBoxen), ellers kommer der kludder i det.

Hvis det viser sig at problemet skyldes noget med IP-adresserne, tilrådes det inden der rettes at overveje om der er en årsag til brugen af afvigende IP-adresser. Det kan muligvis være tilfældet hvis maskinen indgår i en hjemmearbejdsplads med adgang til arbejdspladsens data, men kan også have andre årsager. Det vil jo være kedeligt hvis den stationære maskine får adgang til HomeDisk og der så er noget andet, der holder op med at virke.

Endelig kan navnesammenfald måske være årsagen. Den stationære PC har vel ikke fået netværksnavnet "HOMEDISK"?

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 1
Badge
Hej.

Jeg har desværre ikke løst mit problem.

Jeg har lavet en ny tråd, da den gamle gik i stå:

Mit indlæg: Problemer med Homedisk

Omkring stikket. Der er tilsyneladende fint "hul".

Alt fungerer fint på min bærbare, som er en del af mit netværk, blot ikke på den stationære.

Besvar