Vi har 2 bærbare computere der kører på trådløs internetforbindelse, men i en længere periode har vi haft problemer med at vi bliver smidt af nettet, og skal bruges 10+ minutter på at logge på igen, og andre gange er det slet ikke muligt.
På det sidste er det blevet ret ekstremt og vi kan blive smidt af op til 30 gange i løbet af en dag, dette er også grunden til mit indlæg her på forummet - da det har været særligt voldsomt i dag.
Problemet skulle ifølge den side min browser viser (når der ikke er forbindelse til internettet) ligge i manglende ADSL synkronisering, og for at være ærlig, har jeg ikke den store forstand på den slags. Jeg har prøvet at slukke/tænde routeren, kørt fejlfindinger via min computer, og skiftet lan-kablets port (der er en 4 stykker på routeren). Der er umiddelbart okay forbindelse når lan-kablet sidder direkte i en computer, men vi har 2 (nogen gange flere) computere, der gerne skulle have glæde af nettet, nogen der kan hjælpe?
det skal lige siges at det er en TCD homebox vi har
og at min lillebrors mobil telefon heller ikke kan opfange det trådløse net.

Hejsa
Du skal kontakte fejlservice og få fejlmeldt din linie.
Enten er der et problem med linien eller udstyret. Når der er så mange udfald skal linien undersøges.
Dette sker blandt andet ved direkte test af linien og evt en monitor på så vi kan se de udfald der kommer og hvad der sker op til disse. Når du får siden fra homeboxen frem i stedet for en hjemmeside så tyder det ikke på det trådløse net men derimod en adsl fejl. Du kan se her
http://privat.tdc.dk/kontakt/ hvor du skal ringe hen.
mvh

Du skal kontakte fejlservice og få fejlmeldt din linie.
Enten er der et problem med linien eller udstyret. Når der er så mange udfald skal linien undersøges.
Dette sker blandt andet ved direkte test af linien og evt en monitor på så vi kan se de udfald der kommer og hvad der sker op til disse. Når du får siden fra homeboxen frem i stedet for en hjemmeside så tyder det ikke på det trådløse net men derimod en adsl fejl. Du kan se her
http://privat.tdc.dk/kontakt/ hvor du skal ringe hen.
mvh

Hej
Vil lige tilføje at det er set før at iphone og ipad har problemer med standard opsætningen af det trådløse net. Her er man nød til at rette det i routeren så den står på wpa / tkip.
mvh
Vil lige tilføje at det er set før at iphone og ipad har problemer med standard opsætningen af det trådløse net. Her er man nød til at rette det i routeren så den står på wpa / tkip.
mvh
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.