Hej
jeg har ofte problemer med at finde netværksforbindelsen til mobilt bredbånd med HUAWEI 398. Det tager op til en halv time og mange forsøg at finde netværksforbindelsen i toget fra Skanderborg til Odense. TDC WLAN "lægger sig" over mobilt bredbåndforbindelsen, den skal aflsuttes og connect startes igen. Efter mange forsøg med modem ind og ud af USB og start af CONNECT it lykkedes det i dag efter en halv time. Ret frustrerende i længden ...
Tilsyneladende er der forskel hvilken computer jeg bruger - problemerne er mest udpræget med en FUJITSU Lifebook S Series.
Er der nogen derude der kan hjælpe?
Vh.
Thorsten
Omdømme 3
Hej Torsten
Hvor godt mobilt bredbånd fungerer, kan afhænge af din computer, da der er forskel på computerens netværkskort.
Ustabiliteten kan skyldes overgange mellem 2G og 3G netværke, prøv at kør med den indstilling der hedder "Kun 3G".
Du finder en vejledning her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27369
Alex
Hvor godt mobilt bredbånd fungerer, kan afhænge af din computer, da der er forskel på computerens netværkskort.
Ustabiliteten kan skyldes overgange mellem 2G og 3G netværke, prøv at kør med den indstilling der hedder "Kun 3G".
Du finder en vejledning her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27369
Alex
Hej Alex
Tak for svaret - som desværre ikke har løst mit problem. Jeg prøvede vejledningen til Connect IT og indstille til 3G. Det kan ikke la´sig gøre da valgmuligheden netværksttilstand ikke er en "aktiv" option under fanen netværk. Er der ellers nogle specielle netværkskort du kan anbefale til brugen af mobilt bredbånd?
vh.
Thorsten
Tak for svaret - som desværre ikke har løst mit problem. Jeg prøvede vejledningen til Connect IT og indstille til 3G. Det kan ikke la´sig gøre da valgmuligheden netværksttilstand ikke er en "aktiv" option under fanen netværk. Er der ellers nogle specielle netværkskort du kan anbefale til brugen af mobilt bredbånd?
vh.
Thorsten
Omdømme 3
Du kan kun ændre netværkstilstanden når kommunikatioenen er stoppet. Jeg har selv haft samme problem og har skrevet om det i denne tråd:
/t5/Bredb%C3%A5nd/tdc-mobilt-bredb%C3%A5nd/m-p/50003#M7439
/t5/Bredb%C3%A5nd/tdc-mobilt-bredb%C3%A5nd/m-p/50003#M7439
Omdømme 3
Linker lige Teleforum's svar, i den omtalte tråd:
"Man skal standse kommunikationen: gå ind i 'Netværk' og tryk på 'Afbryd'. Derefter kan man gå ind i 'Netværkstilstand' og klikke på 'Kun 3G' hvorefter man kan starte 3G. Dette bør man gøre hver gang man skal kommunikere, jeg ved ikke hvorfor, men Connect It er ikke det smarteste program jeg har oplevet.
Held og lykke, jeg håber det hjælper."
Alex
"Man skal standse kommunikationen: gå ind i 'Netværk' og tryk på 'Afbryd'. Derefter kan man gå ind i 'Netværkstilstand' og klikke på 'Kun 3G' hvorefter man kan starte 3G. Dette bør man gøre hver gang man skal kommunikere, jeg ved ikke hvorfor, men Connect It er ikke det smarteste program jeg har oplevet.
Held og lykke, jeg håber det hjælper."
Alex
Tak for tipsene - men hvis man slet ikke kan komme på mobil bredbånd, kan man jo heller ikke afbryde forbindelsen ifølge vejledningen. Udfordringen er at komme på første gang, og når det ikke lykkes, er det vist ret dårlige succesbetingelser ... Jeg har prøvet det hjemmefra og har indstillet til kun 3G, desværre bliver problemerne ved med at være der - godt nok irriterende, når man har anskaffet mobilt bredbånd for at arbejde i toget :-(
hilsner
Thorsten
hilsner
Thorsten
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.