problemer med internet og nye enheder | YouSee Community
Svar

problemer med internet og nye enheder

Hej jeg har et problem med mit bredbånds internet. Hver gang jeg tilslutter en ny enhed til nettet kan de gamle enheder ikke længere komme online. Det er nu sket flere gange med diverse enheder, ny pc, playstation etc. Jeg har prøvet at købe en router for at se om det evt kunne løse problemet, men det virkede ikke. Jeg har en bredbånds forbindelse med fast ip adresse(aner ikke hvorfor det er med fast ip) og et Siemens modem leveret af TDC.
icon

Bedste svar af Klaus111 28 september 2010, 13:59

Tak for svaret, er dog i mellemtiden blevet kontaktet af tdc support og har fået at vide at det er den faste IP adresse der skaber baladen. Det viser sig at den binder sig til en given enhed 1½ time af gangen således at ingen andre enheder kan overtage IP adressen og derfor ikke kan gå på nettet. Hvorfor jeg så har en fast IP adresse vides ikke, men det blir så heldigtvis ordnet nu og så skulle problemerne være løst.
Se original

2 Kommentarer

Hej Klaus

Det vil være en god ide at få din router til at kører, for ved at du skifter mellem en pc og playstation direkte i modem'et konflikter den med mac adresserne.

Jeg vil tro du kan få det til at virke med router på følgende måde.

Sluk for modem i ca. 30 til 60 minutter herefter gør du følgende.

Forbind modem med router i wan port på router og herefter din pc og playstation i lan porte på router.

Herefter tænder du for modem, dernæst router, og til sidst dine maskiner, det skulle løse problemet.

Håber dette hjælper dig videre.

Tak for svaret, er dog i mellemtiden blevet kontaktet af tdc support og har fået at vide at det er den faste IP adresse der skaber baladen. Det viser sig at den binder sig til en given enhed 1½ time af gangen således at ingen andre enheder kan overtage IP adressen og derfor ikke kan gå på nettet. Hvorfor jeg så har en fast IP adresse vides ikke, men det blir så heldigtvis ordnet nu og så skulle problemerne være løst.

Besvar