Problemer med at "åbne regningen"

• HFA
  • 0 kommentarer
Jeg har problemer med at åbne regningen, der fremkommer på "mit TDC". Jeg må mangle et eller andet program på min pcèr....Hvad er det min computer mangler? Det samme er tilfældet, når jeg skal åbne regninger i min netbank.

Håber på svar derude fra.:-)

MVh HFA

14 Kommentarer

Omdømme 3
Får du ikke en medelelse?? Det er let at gætte hvad dit problem er ud fra dine oplysninger, men det kunne være Adope Reader.

Prøv at give os lidt mere information.

Meddelelsen om regningen fremkommer, men jeg kan ikke åbne den. Du har nok ret i det med adope. Jeg har ofte fprsøgt at installere dette program, uden det lykkes, hvordan gør jeg, og hvad gør jeg forkert?

Helen

Omdømme 3
Prøv at google adope. Se efter 'Adope reader download' og hent den der. Jeg håber dette hjælper, det er skrevet fra min telefon, så mine muligheder er lidt begrænsede.
Tak for dit svar. Har gjort som du sagde, men det ændrer stadig ikke noget. Kan jeg have nogle divergerende programmer på min pc, som ikke vil samarbejde eller hva?? Computeren er mindre end et år gammel, og det er endnu ikke lykkedes mig at kunne bruge adope??? Har du andre forslag:-)????

Helen

Omdømme 3
Du har stadig ikke givet nogen rigtig information om hvad du oplever.

Du skriver du har gjort som jeg skrev. Jeg skrev du skulle hente programmet, du har forhåbentlig også installeret det ???

Jeg ved ikke meget om Windows, så du skal nok have hjælp af andre, når jeg har blandet mig er det fordi jeg kunne se at ingen kan gøre noget uden mere information.

Tak fordi du gider:-)

Jeg søgte på google og fandt adope reader, downloadede det og installerede det. Når jeg når til at skulle åbne "regning" skal jeg vælge om jeg vil åbne, "gemme som" eller gemme. Uanset hvad jeg vælger så sker der ingenting. Det ønskede bliver simpelt hen ikke hentet...

Når jeg er på netbank og skal åbne et bilag til en pbs-postering, så er det det samme. der sker ingenting! Hvor kan jeg mon gå hen med min pdér som jeg har købt på nettet hos wupti...?

Helen

Omdømme 1
Hej Helen

For at suplere Teleforum

- vi mangler nogle oplysninger:

Ikke fordi jeg tror, at jeg  kan hjælpe dig, men der er tre ting du kan svare på.

Jeg tror ikke det har noget at gøre med din pc, nok snarere noget med softwaren på pc'en, altså et program der kikser. .

Hvad hedder dit styresystem?

Hvilket mærke er din pc.?

Når du går ind på tdc's testside, og du ser ud for nr. 5 / Java, ser du så der står ERROR med rødt? 

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Omdømme 1
Helen

Jeg har fundet et PDF-dokument på nettet. Jeg sætter et direktte link til det dokument. Kan du åbne den PDF-fil ved at klikke på linket klik for at åbne PDF-fil

(Det er kun for at kontrolere, om dit reader program virker.)

Jeg håber det er dette program du har downloadet.http://get.adobe.com/dk/reader/

Du skal fjerne markeringen ud for denne linie: "Ja, installer Google Chrome - valgfrit (31,47 MB)"

Hej Maja.

Mit styresystem er windows, ang Java på testsiden, så viser den grønt. Min pc er en acer.

Jeg kan åbne det link/pdf fil du sender men fortsat ikke "regning" på TDC´s side ej heller bilag på min netbank.

Tak fordi du gider. Hvad gør jeg nu? Jeg har afinstalleret det oprindelige adope og geninstalleret succesfully adope reader. Og opdateret mit java program.

Helen

Omdømme 1
Hej Helen

Det var et godt spørgsmål.

Det ser ikke ud til at Teleforum har flere gode ideer og jeg er må desværre også melde pas.

Hvis du gemmer en regning fra tdc på din pc, kan du så åbne den?

Hov det slår mig lige. Når du klikker på en regning, altså den pdf-fil der indeholder din regning, burde der nede i bunden af din skærm dukke et popop vindue op, med filnavnet på den fil, du vil hente. Der står om du vil åbne filen eller om du vil gemme den på din pc. Hvis du klikker på den lille sorte pil, og klikker gem som, kan du selvbestemme, hvor på din pc du vil gemme den.

Jeg har haft store problemer med mit java program på min windows 7 af mærket acer, derfor spurte jeg hvilket styresystem du har. Du skriver desværre kun windows og ikke hvilken version, men det er tilsyneladende ikke java, der er problemet. At du kan åbne den pdf-fil - jeg har lagt i mit indlæg, må betyde at dit program Reader fungerer. Jeg har for 5 min. siden været inde i min selvbetjening, og jeg kunne ikke hente min forbrugsoversigt - men nu kan jeg. Har du haft problemet længe?

Omdømme 3
Jeg blander mig lidt igen. Det var jo mig der fik idéen med Adope Reader. Og nu ved vi, takket være Maja's ihærdighed, at readeren er der og at den virker. Jeg var på vej med et forslag om at dobbeltklikke på reader-ikonet, men var altså forlangsom.

Jeg tror Maja er inde på noget væsentlig. Det der pop-up vindue har et spørgsmål, og hvis det ikke bliver besvaret sker der ikke mere. Mit spørgsål er så om dette pop-up vindue kommer. Hvis det gør, skal det behandles og så er alle glade. Hvis det ikke kommer, er problemet hvorfor.

Jeg har ingen anelse om hvem der laver vinduet eller om Java bliver brugt til det. Det kan måske også være en browser indstilling?? Dette er ikke rigtig noget jeg ved noget om.

Som Maja er også jeg tom for idéer, så du må håbe der kommer hjælp fra anden side.

Hej Maja.

Windows 7!...Trist humørikon og acer. Det lyder som en dårlig cocktail?

Når jeg forsøger at åbne regningen kommer der et ultrakort øjeblik en gul boks forneden på computeren som giver mig valget om at åbne eller gemme. Denne gule boks er væk på et splitsekund, og jeg ved kun hvad der står, fordi jeg læææænge har haft dette problem. Den fremkommer kun kortvarigt nu efter jeg har downloaded og geninstalleret adobe, for få dage siden var boksen der så længe, at jeg kunne vælge. Efter jeg havde valgt fremkom der momentant en besked om, at filen ikke kunne hentes, og jeg kunne forsøge igen og igen og....Intet skete.

Nu sker der det, at en sort boks fremkommer midt på skærmen med de samme valg: åbn, gem eller gem som. Og uanset, hvad jeg trykker på så sker der intet: Åbn, så sker der absolut intet, gem og gem som: så fremkommer valget om hvor jeg vil gemme, men derefter sker der ingenting.

Fik du løst problemet på din pcér eller smed du den ud:-)?

Helen

Omdømme 1
Hej begge

Rigtig Teleforum - jeg er også tom for ideer -

Helen - Sikke fin forklaring du lige har givet - håber virkelig en bruger med mere styresystemviden kommer dig til undsætning.  

Nej du skal ikke fortryde dit køb. Jeg har haft acer tre gange, og bestemt ikke fortrudt. At java programmet har drillet mig, er jeg kommet over ved at installere en gammel version af java - nemlig 6'eren. Om det er java der er skyld i dine problemer, ved jeg ikke, men før der er en med forstand på de ting, synes jeg ikke du skal begynde at tænke i de baner.

Som en sidste mulighed kan du prøve en systemgendannelse, men da du har haft fejlen længe - kan det blive svært for dig at vide hvor langt tilbage du skal gå. Prøv først at vente lidt på en it-nørd.

Jeg smutter fra tråden, men håber der er andre brugere der kan hjælpe dig videre.

Omdømme 5
Badge +1
Maja har faktisk været inde på en mulig løsning....

Når du er inde i regningsarkivet - så kan du prøve at højreklikke på filen. Lidt efter hvilken browser du bruger, så kommer der forskellige valgmligheder der hedder noget i retning af "gem destinationen som..." Her kan ud så downloade filen til din computer - læg den f.eks. på skrivebordet. Prøv så at dobbeltklikke på den downloadede fil og se hvad der så sker.

Hvis du får et vindue frem med hvilket program du skal vælge - så vælger du Adope Reader og markerer med et flueben at den slags filer altid skal åbnes med Adope Reader.

Denne måde har flere fordele:

Den stilelr færre krav til computerens muiltitasking-evner og den stiller færre krav til hvor meget ledig hukommelse der er til rådighed. Endelig foregår overførslen via FTP som er en mere sikker protokol end www hvad fejlrening angår.

Hvis det heller ikke virker - så mu du prøve at ringe til en ven :-)

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)