Problem med router indstillinger

• 0 kommentarer
Jeg har problemer med at komme ind på min routers indstillinger. Jeg har prøvet op til flere gange at skrive min routers Default gateway adresse (192.168.1.1) i søgefeltet i min browser, men uden held. [i] Browseren siger bare, at den ikke kunne finde siden, eller: Oops! Google Chrome could not connect to 192.168.1.1, når jeg prøver med i dette tilfælde Google Chrome. Jeg har også prøvet med andre browsers, men det virkede heller ikke.

Jeg har prøvet følgende ting:

1. Slukket og tændt for min router

2. Genstartet routeren/modemet manuelt

3. Fået min udbyder (TDC) til at genstarte routeren/modemet

Formålet med at kunne komme ind på min routers indstillinger er for at kunne åbne nogle porte, så jeg kan ændre min NAT type på min xbox til open istedet for strict. Jeg har nemlig problemer med at spille online i fx. Crysis 2.

Er der nogle der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

Ps. kan det evt. have noget at gøre med at routeren er fra min mors arbejde, og hvis det er grunden, hvordan kan jeg så løse det?

2 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1

Nema skrev:
Ps. kan det evt. have noget at gøre med at routeren er fra min mors arbejde, og hvis det er grunden, hvordan kan jeg så løse det?

Jep, hvis det er en Erhvervs-løsning er det ikke muligt for brugeren selv at ændre i routerens indstillinger. Den er låst.

Mange tak for hjælpen! Som du siger er den låst, så jeg tror bare, at jeg lukker emnet, fordi jeg enten skal købe en ny router eller bare lade være med at prøve at komme ind på routeren, hvilket jeg tror jeg gør. Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)