Problem med Play i Mit TDC på Android tablet uden SIM | YouSee Community

Problem med Play i Mit TDC på Android tablet uden SIM

Vis første besked

50 Kommentarer

Jeg kan kun være enig i kritikken. Det er en skandale at man ikke kan bruge en tablet uden SIM. Det er trods alt muligt at afspille og bruge Play musikfiler i Windows hvis man bare logger ind med brugernavn og afspiller med Mediaplayer, og ellers bare logge på via browseren og bruge deres hjemmeside. Så det er ikke der skoen trykker hos TDC; man kan godt bruge ikke-sim enheder (en PC eller laptop). Det er bare ren inkompetence. Det kan vi ikke være tilfredse med! Og hvis man er så snedig at prøve det samme med en tablet, altså at logge på via en browser, så peger hjemmesiden bare hen på app-store og deres "fantastiske" app. De vil altså ikke have at man bruger en tablet uden sim, ikke fordi man ikke kan men fordi de ikke vil!

Hej 

Jeg har købt en android tablet med version 4.2.2 og med kun WIFI adgang. Hvis man ønsker TDC Play kan det ikke lade sig gøre med en tablet med kun WIFI adgang  ??!!

Jeg har nemlig dette problem (troede ikke min egne øjne), der kommer følgnede tekst når jeg ønkser at afspille i TDC Play "Der er i øjeblikket problemer med at afspille musik. Det kan skyldes problemer med din netværksforbindelse prøv venligst senere"

Hvorfor står der ikke noget om dette problem på hjemmesiden ? (hvis der står noget er det godt gemt)

Hvad er tidshorisonten, er der andre udbydere som kan håndtere musik via tablets ?

MVH

Steen

Omdømme 1
Velkommen i vores lille eksklusive klub Steen. Hvis du kigger tilbage i dette forum kan du se at vi er mange der har samme problem som dig - og har haft det i lang tid nu. Tdc er stoppet med at deltage i forummet, og hvis du ringer til dem, vil de bede dig om at opdatere appen. Tro mig det virker ikke.
Tdc har tilsyneladende ikke tænkt sig at løse dette problem. Jeg kan anbefale Spotify, det kører uden problemer.
Løsningen kommer inden for 40 dage' for den kommer jo i 2013..

Nexus 7 bruger

Jeg har før skrevet i dette forum for meget længe siden. Det er for dårligt, at en ansvalig chef i dette selskab ikke tør komme med en forklaring på problemet. Alle andre - sportify, wimp m.v. Kan finde ud af det. Hvis ikke vi får en forklaring fra den ansvalige leder meget snart er der jo ikke andre muligheder end at finde på løsning i andre selskaber. Kom nu igang.
Imponerende som der er kommet liv i denne tråd igen.

Bare en skam der ingen fra TDC som blander sig..

Jeg kan ikke får det til at hænge sammen at man kan se live tv på netværket, men så ikke spille musikken..

De har en måned endnu....

Man tror det er løgn at et firma som TDC ikke engang har fundet ud af noget endnu...... men ok.. det er vel som at ringe ind til dem.... her er  der heller ingen forbedringer....

Jeg har en Nexus 10 tablet og her virker TDC Play heller ikke, jeg har ikke kunnet høre et eneste musiknummer! Jeg kan se, at det er over et år siden, at problemet blev skrevet her i tråden, hvad er der sket siden? Skal jeg skifte tablet eller abonnement? 

Bliver der arbejdet på at løse det?

Ingen musik hilsner fra Helle :-(

Omdømme 1
Hej Helle.

Har selv en Nexus 10 - og den syntes jeg absolut ikke at du skal skifte. Det er en super tablet. 

Jeg må skuffe dig med at du får ingen svar fra TDC på dette forum. Det er meget længe siden at der var en medarbejder fra TDC der har kommenteret.

Vi må antyde at tavsheden er lig med at TDC ikke kan finde ud af at løse problemet, eller har tænkt sig at løse det. Det er nok det sidste, da både WIMP og SPOTIFY fungere uden problemer, så det er ikke fordi det teknisk ikke kan lade sig gøre.

TDC anbefaler at man skriver sin klage til: Betaplay@tdc.dk

Her skal du dog heller ikke forvente nogen tilbagemelding - men så har du dog prøvet.

Der skulle vel ikke sidde nogen derude der har forbindelser til et forbrugerprogram på TV?? Det er ligesom at ting nogle gange løser sig, hvis der kommer et tv hold forbi Glad humørikon

Mit råd til dig Helle er at tilmelde dig Spotify - det fungere upåklageligt. Du kan opsige Spotify måned for måned, hvis miraklet skulle ske og TDC får løst problemet.

Hej Sjønne1

Jeg er også rigtig glad for min Nexus 10, så den bliver ikke skiftet ud! Men TDC kan skiftes ud. Jeg har nu mailer til dem på den adresse, du skrev. Tak! 

Det er da utroligt, at TDC ikke løser problemet, det ville en hver professionel virksomhed da gøre. Men man har jo set mirakler førBlinkende humørikon

Hilsner Helle

så ser det pt ud som om den opdatering der kom her den 10-12 2013 ser ud til at virke kan nu se både tv og film på min tablet der er uden simkort

håber at TDC har lært lidt at man ikke skal lade problemerne ligge i over et år

Omdømme 1
Jeg har også fået opdateringen. Kan stadig ikke afspille musik på min tablet uden simkort. Stadig samme melding om at der nok er netværks problemer :-(

Erikpetersen du nævner at du kan se TV og film men hvad med musikken?
hej

nej musik kan man stadig ikke høre så vi må håbe der er en fra TDC der kan gi besked viderer så det kan nå at blive fikset inden den 31 december

Blev lige så glad da jeg så den seneste opdatering, men ak det er stadig ikke muligt at afspille musik (Acer ionica u.sim)
Samsung Tablet uden sim...

samme problem som alle andre....

jeg er trio kunde lidt endnu men stopper til februar og finder en anden udbyder.

Jeg vil ikke betale for en Audi og få en fiat punto.

Beklager TDC men 2013 er hved at være gået og ingen info om en løsning,

hvad skal man så med et forum?

hvad skal man med en leverandør der ikke leverer det lovede ?

TDC vil jo ikke hav kunder der ikke betaler.

kunderne vil ikke have TDC der ikke leverer.

men måske vi kan få en dekorde på abonemanget ? 

Så nåede vi 2014 - Godt nytår.

Men TDC er stadig fuldstænding tavse omkring dette problem. 

Har selv købt en Samsung Tab 3 - uden sim, med helt samme problemstilling som alle her. TV og serie delen kører, men musik delen virker ikke.

Kan vi mon forvente en opdatering af app'en i 2014?

TDC nu må i snart komme ud af busken, tror vi er mange der afventer en udmelding.

Omdømme 1
Hej på et andet forum har en person der kalder sig Carlon skrevet:
Hij Sjønne. Du angiver at Paly ikke kører når der er tale om enhed uden Sim - Musikdelen. Det er ikke korrekt. Her på en billig Denver uden Sim kører det uporklageligt. OK anvendes Crome som browser er der intet omkring Play der kører men anvendes den standard brovser installeret på Denver kører det uporklageligt - Der anvendes her WiFi og uden at være logget ind. Kører under min egenWI sky. Kører også på andre WiFi enheder men så slak der været logget ind på TDC - Play
Hilsen herfra

Hvad er jeres kommentarer til det Carlon skriver .... skal vi "bare" skifte browser?? ...og i så fald, hvorfor har TDC ikke bare sagt det?? Mon det nu er løsningen og hvilken browser skulle i så fald virke?
Omdømme 1
Hey. Der er kommet et nyt indlæg fra "Carlon" der beskriver mere hvad personen mener der kan gøres:

Emne:  Sv: Det nye TDC Play
Forfatter:carlon (Senior forfatter)
Dato:23-01-2014 14:25
Hej Igen - kommentarer. Det er rigtigt - på tablet kan Paly kun tilgås via TDC App - det er det jeg gør. Men - Anvender jeg Google Chrome som standard browser går det ikke. Anvender jeg derimod den indbyggede standard browser kører det perfekt. Jeg afinstallerede Chrome - installerede TDC appen - og vupti - det hele kører. Hvorfor finder jeg ingen svar på - efterfølgende installerede jeg igen Chroime og virker stadig. Jeg tror at det har med at gøre at da jeg installerede Appen var det via Google play narurligvis men under anvendelse af Standardbrowseren.

Play har så nok lagt sig ind som en udvidelse til standardbrovseren - men kan ikke køre sammen med Chrome. Prøvede med Safari browser - det gik heller ikke.
Der er lidt mystisk !!!!

Mden som angivet kører det her - selv på en billig Denver - Andriod 4.1

Problemet er de tablets som ikke har mulighed for at anvende et SIM kort. Det virker fint på dem der har muligheden men hvor der bare ikke er sat et SIM kort i. Gad godt vide om den omtalte Denver tablet har SIM kort slot eller ej?
Men det giver da ikke mening at der skal være simkort i tabletter for at TDC kan identificere os. Jeg bruger TDC Play på min Smartphone hvor jeg har et simkort fra 3 Mobil i. Det kan TDC vel ikke bruge til noget? Og ALT virker i app'en på mobilen.

Fætter det ikke.
Nu er der gået 2 år og TDC har stadig ikke løst dette problem.

Jeg har både TDC mobil abonnement og bredbånd, men jeg begriber ikke hvorfor jeg ikke må bruge app'en på min tablet. Hvad i alverden er forklaringen på det TDC?

Nu må I altså se af at komme ud af busken og addressere dette problem!

Jeres konkurrenter har allerede overhalet jeg for længst på brugervenlighed og platformunderstøttelse, har I slet ingen interesse i at konkurrere med dem?

Nu går maj 2014 mod sin slutning og en frisk install af tdc app på en samsung tab3 kan stadig ikke få musikken til at spille. 

Nej har ikke sim port i.

hvorfor kommer der ikke udmelding fra TDC

Jeg håber at du gider ringe for deres ører... Jeg har talt med TDC mange gange og det lyder ikke til at de gider gøre noget ved problemet. Jeg har nu meldt mig ud af TDC og tegnet et abonnement ved en anden leverandør.

Prøv at henvise til dette forum - måske hjælper det .

Jørgen

Omdømme 1
Hej Bybakken. Efter jeg har installeret TDCs nye App ( kun musik Appen) virker det fint på min Android tablet uden sim kort.
den nye app (den 4-kantet med noden) virker på min tab uden simkort.

Besvar