Problem med DVD/CD drev | YouSee Community

Problem med DVD/CD drev

Hej alle

er der nogen af jer der har oplevet at et skrivbart DVD/CD drev,

kun kan læse DVD og ikke CD. Har en HP Pavilion hvor drevet er monteret fra leverandør,

har virket hidtil, kører Windows XP.

Har nogen en løsning hører jeg gerne.

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej almera

Jeg har en gang oplevet det. Jeg havde brandt nogle cd'er på min ældste maskine og da jeg ville afspille dem på den nye kunne den nye pc ikke læse dem.

Da jeg havde valgt et andet branderprogram på min gamle maskine, virkede det igen.

(Det var kun 2 cd'en: endata og en billed)

En anden ting. Min bekendt havde engang brandt DVD-filer på en CD-skive. Det virkede heller ikke.

Jeg ved ikke om du kan bruge mine erfaringer, men jeg kan bestemt godt forstå du er iriteret.

Tak for svaret, men problemet er der stadig, jeg kan både læse og skrive til DVD, hvorimod  CD hverken kan læses eller skrives til, og det er alle former for CD (lyd, data, billed)

Det er alle typer af cd'er, jeg hverken kan læse eller skrive, hvorimod Dvd'er både kan læses og skrives

Omdømme 5
Der er ofte problemer med DVD-drev på Windows.

Først vil jeg bede dig om, at gå ind på denne computer, og højreklikke på den. Tryk egenskaber.

Herefter skal du trykke "Hardware" og herefter "Enhedshåndtering"

Så finder du det punkt, som hedder "DVD/CD-rom drev",

dobbeltklikker herpå og

finder dit dvd-drev, som du så skal højreklikke på og trykke "Fjern driver"  Nå driveren er fjernet, skal du fjerne dit dvd-drev og genstarte din computer.

----

Nu skal du så have det (driveren) installeret igen. (ofte finder windows selv en, ellers brug den cd, som du fik med til din computer. Dvs. ikke Windows-cd'en, men Dell cd'en.) --HVIS DIN COMPUTER IKKE GENKENDER DREVET: http://support.microsoft.com/kb/982116  (TRYK PÅ "RUN NOW")

Herefter:

Tryk på startmenuen og søg windows update  eller  microsoft update

Søg efter opdateringer og installer alle (også de valgfrie, for det er ofte her, at der er opdateringer og løsninger til dine computerproblemer)

(hvi

Gå nu ind på:

http://support.microsoft.com/gp/cd_dvd_drive_problems

OR TRYK "RUN NOW"

Genstart computeren.

Omdømme 4
Hej almera

Er det alle typer af CD den ikke vil afspille, her tænker jeg på data- og musikCD.

Prøv at genstarte din PC og derefter læg en musik CD i drevet og se hvad der sker. Hvis det fungerer normalt vil der enten poppe et autostartvindue op spørge dig hvad der skal ske, bed den om at afspille MusikCD, eller den vil umiddelbart starte afspilning. Vend tilbage hertil og fortæl om hvad der sker.

Jeg ved ikke rigtig hvad der er årsag til problemet, eller hvordan man umiddelbart løser det.

Måske andre har forslag.

Besvar