Stigningen er i år mindre end de foregående år og lyder på 10 kr. for Grund- og Mellempakken samt 20 kr. for Fuldpakken. Stigningen er primært drevet af stigende priser på en række tv-kanaler samt øget betaling for ophavsrettigheder. Det er især udgifter til sportsrettigheder og dansk-produceret tv, der er med til at øge priserne på kanalerne.
Har du nogle spørgsmål til ændringerne, så smid endelig en kommentar - vi vil løbende opdatere denne tråd efter hvilke spørgsmål vi får :)
/Nikolaj
Bedste svar af Kasper
Vilhelm skrev:
Tak.
Jeg kan ikke på YouSee's hjemmeside finde private tv-kunders tv-pakkepriser for 2016. Yousee har tidligere altid offentgjort pakkepriserne, og anført hvor meget ophavsretsafgifterne udgjorde heraf. Jeg synes at priserne bør fremgå af hjemmesiden. Der er brugere i dette forum der har spurgt efter priserne.
YouSee må have kendt pakkepriser og ophavsretsafgifter siden medio september, hvor foreninger fik besked om deres pakkepriser for 2016.
Ophavsretsafgifterne stiger forholdsvis mest. Ca. 6 kr./md. for alle tv-pakker. Det er beløb der er ens for private kunder og foreningskunder. Procentvis er der tale om kraftige stigninger.
Ophavsretsafgifter på Grundpakken stiger fx fra ca. 30 kr. til ca. 36 kr. pr. måned fra 2015 til 2016 (ca. 20%).
Det er jo ikke YouSee's ansvar, men kan YouSee oplyse hvad der ligger bag disse store stigninger, der tilfalder Koda og Copydan. Jeg kan ikke finde nogen som helst oplysninger.
Hej Vilhelm
Vi vil i denne uge og næste uge informere alle vores kunder via mail eller brev, så vi på den måde sikrer os at alle får besked om ændringen.
Da de nye priser først træder i kraft pr. 1. januar 2016 fremgår de ikke på yousee.dk