Pludselig langsom hastighed. Intet at gøre

Hej

Har i flere år haft en HomeDuo på 10mbit/1mbit. 

Nu her for nogle uger siden begyndte jeg at få NAT dyk især om aftenen. 

Min homebox trainede med 10mbit påtrods af 3db SNR margen på Download. Det resulterede i nogle lange svartider. 

Så kom en tekniker på og han satte min forbindelse til at køre mellem 5 og 8 mbit download. 

Den kørte så i 4 dage fint på 8mbit uden NAT dyk og minimum 7db SNR Margen på Download.

7db er rigeligt til en stabil forbindelse ifølge den tekniker. 

Efter nogle dage kørte homeboksen pludselig kun 5mbit/512kbit men med en SNR margen på 16/16db. 

16db er jo super fint. Så jeg laver en ny fejlmelding fordi det må da være en fejl at homeboksen ikke selv speeder op til 8mbit ligesom den ikke selv speede ned når jeg ramte 3db.

Nu bliver man så ringet op at en ny tekniker som bare affejer mig med at min linie ikke kan trække mere.

Og så var hun da iøvrigt skide ligeglad med hvad den har kunne for nogle uger siden, og at den kørte 8mbit 100% stabilt.  

De kunne ikke gøre mere. 

Og det betaler man så 249kr/mnd. 

Hallo TDC min linie har for pokker virket. 

Skulle hun til frokost eller hvad?

Der har aldrig været nogle på adressen eller på centralen for at fejlsøge. 

De har kun logget ind på min homebox. 

5 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Helskov.

Åhh hvor det lyder bekendt... nå ikke den store lidelseshistorie her, men du skal checke op om der er dårlige strømforsyninger eet eller andet sted  - det kan være sådan en billig kina strømforsyning der tilsyneladende virker ok men udsender en del støj - benyttes ofte til it udstyr.

Jeg fandt ud af min nabo havde en dårlig (billigt skidt til noget opladning af batterier)  strømforsyning som generede min forbindelse - ja ja jeg ved det godt det er ikke lige til at bede naboer etc. om at skifte strømforsyninger, men du kunne starte med dine egne for evt. at udelukke dette.

men som jeg har skrevet i et andet indlæg vedr. hastighed så ændrer TDC uden at sige det til kunderne, abonnementer fra f.eks. Homeduo til homeduo basic når man alligevel ikke kan få maksimal hstighed - som de sagde hos TDC "Jamen det er da for at spare dig for 50 kr" + du får nu en garanteret minimum hastighed på 1,8 / 0,2 - superfint ikk'? (Nu kan de nemlig bare skrue ned uden du kan brokke dig over det)

Prøv at checke strømmen evt. ved at hive forsyningerne ud af stikket et stykke tid hvis det kan lade sig gøre uden nedbrud af vitale ting Glad humørikon

/Solo

Har omkring 50 meter eller mere til nærmeste nabo. 

Jeg kan ikke se nogle ændringer når jeg slukker alt i huset. Men det er også svært når de har begrænset min linie til 5mbit og der allerede er fuld knald på den. 

Irriterende især når den kørte perfekt med 8mbit at de så laver det nummer. 

Status ADSL-linieKlar
ADSL standardG992_5_A
Upload hastighed509 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed5144 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 41.2 (dB)
Upload: 23.2 (dB)
SNR margenDownload: 16 (dB)
Upload: 16 (dB)
HEC antal0
Firmware0x10280a0c
15 min ES tæller0
CRC fejl0
24 timer ES tæller0

Omdømme 4
Badge +1
Helskov skrev:
Status ADSL-linieKlar
ADSL standardG992_5_A
Upload hastighed509 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed5144 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 41.2 (dB)
Upload: 23.2 (dB)
SNR margenDownload: 16 (dB)
Upload: 16 (dB)
HEC antal0
Firmware0x10280a0c
15 min ES tæller0
CRC fejl0
24 timer ES tæller0

Ja, SNR ser fin ud, download dæmpningen ser derimod en anelse høj ud, fik du forklaring på denne?

Den kompetente tekniker jeg snakkede med først, i sidste uge snakkede kun om SNR Margen. Og alt over 7db for denne var fint. Har pt 16db. 

Er ikke sikker på hende jeg snakkede med sidst er tekniker. 

Hun virkede mere som en der bare skulle have lukket sagen hurtigst muligt igen. 

Omdømme 4
Badge +1
Helskov skrev:
Hun virkede mere som en der bare skulle have lukket sagen hurtigst muligt igen. 

Ok, hun er det heldigvis ikke hende der bestemmer om sagen er lukket.

Ring igen, og ring indtil at du har fået tilfredsstillende svar.

Besvar